Peste 14 milioane de euro pentru reabilitarea pasajelor Socola şi Alexandru cel Bun

Dimensiune font:

| 28-01-2020 00:00


Ambele construcţii au fost ridicate în perioada 1960-1977 şi prezintă degradări care nu mai asigură siguranţa traficului rutier şi pietonal * consilierii locali vor analiza în această săptămână variantele propuse pentru reabilitatea celor două pasaje, precum şi sumele de bani necesare pentru aceste lucrări

Construit în 1960 de către Antrepriza Construcţii Montaj nr. 2 în baza unui proiect întocmit de Institutul Judeţean de proiectare Iaşi, pasajul Socola a ajuns la şase decenii de funcţionare. În anul 1985, pasajul a fost reabilitat în baza unui proiect tehnic întocmit de ICPROM Iaşi, prin înlocuirea completă a suprastructurii şi lărgirea căii la patru benzi de 3,5 metri fiecare şi două trotuare, de trei, respectiv doi metri. Anul trecut, un studiu realizat de specialiştii Pod Proiect SRL indica faptul că starea tehnică a construcţiei este nesatisfăcătoare, impunându-se reabilitarea pasarelei şi înlocuirea unor elemente structurale puternic degradate în scopul obţinerii unor caracteristici constructive şi funcţionale care să satisfacă cerinţele de siguranţă şi confort.

Expertiza tehnică propunea două scenarii. Unul prevedea doar reabilitarea pasajului, iar al doilea sporirea benzilor de circulaţie. Însă în urma documentaţiei de avizare a lucrărilor s-a ajuns la patru scenarii, dintre care

unul oferă o multitudine de avantaje: sporirea numărului benzilor de circulaţie pe pasaj de la 4 la 5, a gabaritului pasajului, a clasei de încărcare, o durată de viaţă de 100 ani, o sporire semnificativă a capacităţii portante a podului. În plus, această variantă nu necesită realizarea unor infrastructuri între liniile de cale ferată şi prezintă o durată de execuţie de 12 luni, singurul dezavantaj constituindu-l necesitatea exproprierilor pe o rază de 300 de metri pătraţi. Practic, în şedinţa de vineri a Consiliului Local Municipal, aleşii trebuie să indice varianta cea mai bună pentru reabilitatea pasarelei şi, evident, să accepte costurile, care s-ar ridica la 34 de milioane de lei.

Pasajul are lungimea totală de 464,40 m, fiind alcătuit din două rampe de acces. Lăţimea părţii carosabile este de 14,40 m şi este prevăzută cu trotuare pietonale de 2,20 m, respectiv 3,25 m. Scenariul propus cuprinde lucrări de modernizare a pasajului prin construcţia unei benzi suplimentare (banda trei de circulaţie prioritară şi dedicată) pe sensul Centru - Socola, în scopul, atât al fluidizării traficului rutier pe pasaj, cât şi pentru obţinerea caracteristicilor constructive şi funcţionale care să satisfacă cerinţele de siguranţă şi confort.

De notat faptul că, anul trecut, tot în luna ianuarie, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri(DRDP) Iaşi a efectuat lucrări de reparaţii a carosabilului pe Pasajul Socola.

Reparat, pasajul ACB va putea fi folosit până în 2060

Ceva mai recentă ca şi an de construcţie (1977), pasarela Alexandru cel Bun prezintă, la rândul ei, degradări. „S-au propus două scenarii pentru intervenţie, iar spre aprobare se propune scenariul doi, care cuprinde lucrări de consolidare a structurii de rezistenţă a infrastructurii şi suprastructurii pasajului, lucrări de modernizare la nivelul căii pe pasaj şi pe rampele de acces, şi include şi lucrările de consolidare a zidurilor de sprijin”, se arată în nota de fundamentare. Marele avantaj l-ar constitui extinderea duratei de exploatare a pasajului - minim 35 de ani, maxim 55 de ani -  în condiţii de siguranţă şi confort pentru circulaţia rutieră, a tramvaielor şi a pietonilor pe şi sub pasaj. Valoarea lucrărilor a fost estimată în acest caz la 37,5 milioane lei.

Pasajul care face legătura între cartierul Alexandru cel Bun de zona Gară- Podu de Piatră a fost construit pe baza unui proiect tehnic întocmit de Institutul de Cercetări şi Proiectări Moldova (ICPROM) Iaşi. Pasajul a fost construit între anii 1977-1980 de Grupul de Şantiere Drumuri şi Poduri (GSDP) laşi şi are o lungime de 521,85 metri. Tudor DAMASCHIN

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
DNA a descins la IBCV Iași!
10/04/2025 10:25

 Procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA) Iaşi au descins la primele ore ale dimineţii la Institutul de Boli Cardiovasculare (IBCV). Sunt ridicate documente. Sunt percheziţii şi ...

Școala ieșeană, în doliu. S-a stins unul dintre cei mai iubiți dascăli ai Iașului
10/04/2025 10:24

Miercuri, după o viată implinită spre binele celorlalti, s-a stins unul dintre cei mai importanti dascăli ieseni ai ultimelor decenii: profesorul Dumitru Paraială. „Învătător care a constru ...

 Ieșenii, abandonați de autorități, în caz de război!
10/04/2025 10:24

* 1,22%  din cele 760.774 persoane rezidente in judet ar avea asigurat un adăpost in cazul unor bombardamente, de exemplu * dacă scoatem cifrele municipiului resedintă de judet din totalul capacitătii ...

 Lucrările la Podul de peste Prut debutează cu un festival
10/04/2025 10:24

 Romania a emis Autorizatia de Construire pentru Podul de Flori peste Prut de la Ungheni, executia lucrărilor urmand a incepe pe 26 aprilie, cu un festival chiar pe santier. Pe 26 aprilie 2025, in comuna ...

Ca niciodată în ultimii ani, se fac angajări masive în comerţ
10/04/2025 10:24

Veşti bune pentru absolvenţii de facultate, au destule oportunităţi de angajare (94). Se angajează, printre altele,  asistent medical, inginer horticol, consilier juridic, ecomomist, consultant bancar ...

UAT MUNICIPIUL DOROHOI: lansarea proiectului Eficientizarea energetica a clădirilor Secție Materno Infantil și Bloc alimentar spălătorie COD SMIS: 324825
10/04/2025 09:39

 COMUNICAT DE PRESĂ Data: 10 aprilie 2025 Eficientizarea energetică a clădirilor Sectie Materno Infantil si Bloc alimentar spălătorie COD SMIS: 324825

Războiul din CNIR capătă proporții: Urtoi, acuzat de trafic de influență și santaj!
10/04/2025 07:22

După ce au reusit să-l inlăture de la conducerea Consiliului de Administratie al Companiei Nationale de Investitii Rutiere, cei din conducerea institutiei vor mai mult. Asa se face că, pe nepusă masă, Că ...

Un ritual de tundere a opt femei la Mănăstirea Moreni, din județul Vaslui, a stârnit un val de reacții contradictorii pe internet
10/04/2025 07:16

La Mănăstirea Moreni din judetul Vaslui, a avut loc o ceremonie religioasă de tunderea a opt femei, inainte de a deveni călugărite. La prima vedere, poate părea ceva medieval şi misogin. In realitate, es ...

Mii de invenții vor fi expuse în centrul Iașului
09/04/2025 17:46

Peste 600 de invenţii, proiecte de cercetare şi aplicaţii inovative din domenii diverse vor fi expuse, in perioada 8-10 mai, la Euroinvent - European Exhibition of Creativity and Innovation, unul dintre cele ...

Iașul din ilustratele vechi
09/04/2025 17:46

Înainte ca tramvaiele moderne să fasaie silentios prin oras, Iasul vibra in sunetul metalic al tramvaiului portocaliu. Mersul lui legănat si geamurile mari, pline de povesti nerostite, formau o orchestr ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei