Politicienii Tik-Tok!
Dimensiune font:
Aplicația TikTok a fost lansată în septembrie 2016, în China, sub numele de Douyin (vibrații). Din 2017, rețeaua socială s-a extins la nivel internațional sub numele de TikTok şi a început să atragă mai ales publicul tânăr. De ce tocmai acest segment de vârstă? Întrucât tinerii se plictisesc repede, iar Tik-Tok-ul, prin filmuleţe scurte, fie amuzante, interesante sau utile şi cu un grad de moderare foarte redus, le satisface apetitul pentru informaţie sau inedit. Mai mult, algoritmi extrem de performanți le tot servesc unul după altul diverse filmulețe scurte. Algoritmii „învață” repede preferința fiecărui user și reușesc să anticipeze cu mare succes ce vor aceştia să vadă, iar finalitatea
ar fi că tinerii se vor desprinde tot mai greu de acest gen de aplicații.
„Omul tău din Parlament”
Evident, oamenii politici nu putea rata oportunitatea de a interacţiona cu un astfel de public, mai ales că ne mai desparte un singur an până la alegeri. Dintre ieşeni, primul care a făcut-o a fost deputatul Filip Hârvârneanu. Încă din 2021, tânărul deputat a început să le explică adolescenţilor şi cum se face o lege sau care este diferenţa dintre Senat şi Camera Deputaţilor. De ce parlamentarii au nevoie de liftier sau ce gafe au mai comis adversarii lor politici. Filmulţele au prins, iar de la cei 60.000 de următori pe care Hăvârneanu îi avea în 2021, a ajuns în prezent la 135.000 de urmăritori şi la un total de 3 milioane de aprecieri.
„Am fost şi sunt aici”
Un alt USR-ist care mizează pe faptul că tinerii nu au cheful și răbdarea să se uite la clipuri lungi este Marius Bodea. Acesta a devenit popular cu clipuri de câteva secunde, dar care captează atenția prin faptul că incrimează administraţia Chirica sau pe cea a judeţului. „În glod până la genunchi”, „dăm exemplu de parazit public”, „trafic în ritm de melc”, acestea sunt o parte din titlurile filmuleţelor fostului prefect, care a ajuns să se laude cu 30.000 de urmăritori şi 556.000 de aprecieri. Iar deputatul ieşean nu se opreşte aici, întrucât îşi cunoaşte interesul. „În social media funcţionează o lege a numerelor mari. Dacă vrei să convingi nişte oameni să facă ceva, trebuie să ajungi la un milion de oameni, dintre care 10.000 să dea un click şi 1.000 chiar să îţi rămână alături”, explică un sociolog.
Audienţe pe TikTok
Ultimul poposit pe această listă este viceprimarul Daniel Juravle. Audienţele sale s-au mutat pe TikTok şi tot aici găsim răspunsuri referitoare le ce străzi vor fi asfaltate, cum mai decurg lucrurile pe şantierele din oraş sau cum se pregăteşte Iaşul să devină capitala Esports. Cu doar 1.600 de urmăritori şi 14.200 de aprecieri, Juravle este departe de colegii săi din USR, dar pare a recupera pe zi ce trece acest ecart. Dan CONSTANTINESCU
* * *
Până la ora actuală, verificarea conturile de politicieni de pe TikTok a fost complet opțională. Acum, situația s-a schimbat radical, inițial în SUA, dar urmează implementarea la scară globală. Într-o postare pe blogul companiei, creatorii platformei insistă pe faptul că această regulă nouă va facilita implementarea regulilor mai stricte legate de publicitatea pe profile politice. Pe termen mediu, în următoarele săptămâni, TikTok speră să facă o treabă impecabilă în a bloca toate clipurile postate de politicieni care direcționează utilizatorii către site-uri terțe de donații sau solicită bani în alte feluri.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau