Şantierele Tepro-Ţuţora şi Bucşinescu-Calea Chişinăului se apropie de finalizare
Dimensiune font:
Se preconizează ca în luna octombrie ambele lucrări să fie finalizate * ar mai rămâne în lucru tronsonul Pădurii – Nicoriţă, finalizat, probabil, în primăvara lui 2021 şi Doi Băieţi – Dancu, unde lucrările vor dura aproximativ 18 luni
Dintre cele patru şantiere deschise simultan de municipalitatea ieşeană vizând reabilitarea infrastructurii transportului electric, lucrările de modernizare a liniilor de tramvai de pe tronsonul bulevardul Virgil Săhleanu – intersecție cu bulevardul Metalurgiei – rond Țuțora sunt cele mai avansate, lucru absolut normal având în vedere că acestea au început primele (octombrie 2019). Aici a fost executat racordul tronsonului reabilitat cu șinele din intersecția bulevardelor Țuțora și Primăverii, iar ulterior s-a trecut la montarea stâlpilor metalici pentru linia de contact care sunt amplasaţi deoparte şi de cealaltă a străzii şi nu pe mijloc, cum era până acum. Au fost montate traversele, şina este pozată şi aşteaptă a fi, la rându-i ei, montată.
Interesant este faptul că în rondul Ţuţora se dublează liniile, ceea ce înseamnă că în viitor rondul respectiv ar putea găzdui mai multe linii de tramvai (trasee modificate sau alternative pentru alte rute în caz de probleme pe alte sectoare). Mai mult, proiectul prevede la Rond Ţuţora construirea unei staţii de transfer intermodal.
Asfalt între linii pe Bulevardul Tudor Vladimirescu
Şi lucrările finanțate cu fonduri europene de schimbare a liniei de tramvai pe bulevardul Tudor Vladimirescu continuă în ritm susţinut. În prezent se asfaltează între liniile de tramvai, între intersecția cu Calea Chișinăului și intersecția cu bulevardul Chimiei, și se încheie lucrările de betonare a suprastructurii Podului Tudor Vladimirescu, după finalizarea consolidării acestuia
Lucrările de modernizare cuprind următoarele activități: execuția lucrărilor de construcții și instalații aferente liniei de tramvai pe traseul Bucșinescu – bulevardul Tudor Vladimirescu – intersecție Calea Chișinăului (lungime: 2.444 metri – cale simplă de rulare), reabilitarea celor două peroane din stația Tudor Vladimirescu, reabilitarea podului Tudor Vladimirescu (suprafață: 1.196 metri pătrați) și construirea a două stații de tramvai. Proiectul general include și achiziționarea a șapte tramvaie.
Pentru prima dată în Iași va fi introdusă o bandă dedicată pentru tramvai, care va fi delimitată fizic în teren cu butoni stradali solari, care nu vor împiedica depășirea în caz de urgență. Deşi termenul de finalizare este martie 2021, lucrările s-ar putea încheia anul acesta.
Lucrurile se mişcă bine şi pe zona Cinci Drumuri - Nicoriţă
Penultimul şantier deschis este cel de pe tronsonul Cinci Drumuri - strada Pădurii - strada Nicoriță. Lung, cu o lungime de 614 metri. Constructorul a reuşit în să demonteze integral şina veche, în prezent fiind realizată excavaţia întregului tronson şi drenul pentru noua canalizare. Ulterior s-a reuşit betonarea pe aproape întreg tronsonul, simultan cu realizarea zidurilor de sprijin. Aici, singura problemă o constituie frontul de lucru, casele fiind situate foarte aproape de zona de intervenţie. Lucrările, ca şi cele amintite mai sus, fac parte din proiectul „Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iași”, care are o valoare totală de 114.359.729,95 lei (aproape 24 milioane de euro). Toate cele trei lucrări de construcții sunt executate de asocierea Conest SA Iași - Mari Vila Com SRL București, care, de asemenea, realizează şi modernizarea tronsonului Doi Băieţi – Dancu, aici lucrările fiind totuşi într-o fază incipientă. Tudor DAMASCHIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau