„Nu este nevoie de CSAT, servicii paralele, voluntari și alte implicări în rezolvarea problemei autostrăzii Unirii”
Dimensiune font:
* „Este absolut necesară respectarea legii și doar atât”, susține deputatul ieșean Petru Movilă
Legea privind executarea „Autostrăzii Unirii” (Iaşi – Târgu Mureş), adoptată în noiembrie 2018, prevede că Ministerul Transporturilor este responsabil pentru coordonarea realizării obiectivului de investiţii.
Anterior adoptării Legii, Guvernul PSD a emis o Hotărâre prin care a transferat în responsabilitatea Comisiei Naţionale de Prognoză, realizarea tronsonului Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni, prin parteneriat public privat, a declarant iniţiatorul legii, deputatul PMP de Iaşi, Petru Movilă. „Odată cu apariţia legii pe care am iniţiat-o, era absolut obligatoriu ca Guvernul Dăncilă să constate că este ilegal încadrat tronsonul Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni la Comisia de Prognoză şi trebuia adus, în totalitate, în responsabilitatea Ministerului Transporturilor, conform legii. La Comisia Naţională de Prognoză, dacă ar fi rămas, tronsonul Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni ar fi fost posibil de finanţat doar prin parteneriat public-privat, pe când, prin legea pe care am iniţiat-o, Ministerul Transporturilor poate şi este obligat să facă această porţiune de autostrada şi prin fonduri europene, credite externe, buget national şi, în final, parteneriat public-privat”, a precizat deputatul Movilă.
Parlamentarul PMP reamintește faptul că în legea bugetului de stat pentru anul 2019, prin amendamentul depus de el, au fost aprobați banii pentru studiul de fezabilitate pentru autostradă. „În legea bugetului de stat pentru anul 2020, tot printr-un amendament depus de mine, există bani pentru ca Ministerul Transporturilor să contracteze completarea studiului de fezabilitate pentru tronsonul Tg.Neamț – Iași-Ungheni. Odată cu promulgarea legii 291/2018, încetează orice responsabilitate a Comisiei Naționale de Prognoză față de Autostrada Ungheni – Iași - Tg.Mureș. Guvernul PSD-ALDE era obligat ca în ianuarie 2019 să emită un HG prin care să constate că punctul 3 din anexa HG-ului 357/2018 nu mai există în responsabilitatea CNP. Nu a făcut acest lucru și s-au pierdut banii pentru studii din bugetul 2019. De asemenea s-a pierdut și un an de zile. În luna decembrie am solicitat acest lucru premierului Orban, dar și Ministrului de la Transporturi, Lucian Bode: emiterea acestui HG și să demareze achiziția pentru refacerea studiului pentru Ungheni – Iași – Tg.Neamț. Vreau să precizez pentru unii care vorbesc să se afle în treabă: nu există decât un singur studiu de fezabilitate pentru Autostrada Unirii și acela este finalizat în 2011. De atunci până în prezent nu s-a mai realizat un alt studiu. Studiile care urmează a se face, se fac pentru reactualizarea și completarea studiului din 2011. De asemenea, nu este nevoie de CSAT, servicii paralele, voluntari și alte implicări în rezolvarea acestei probleme. Este absolut necesară respectarea legii și doar atât”, a precizat deputatul ieșean Petru Movilă. Daniel BACIU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau