Perchezitiile in cazul sacilor cu voturi furati din judecatorie s-au finalizat cu catuse. Primarul din Ciorani si alti 16 complici, retinuti

Dimensiune font:

| 10-06-2021 20:58

17 persoane, inclusiv primarul comunei prahovene Ciorani, au fost retinute pentru 24 de ore de procurorii din cadrul Parchetului de pe langa Curtea de Apel Ploiesti, in dosarul privind fraudarea alegerilor locale orgaizate in septembrie 2020. Au fost audieri maraton in acest dosar care au durat de miercuri pana joi dimineata, 10 iunie, cand procurorul de caz a dispus retinerea tuturor suspectilor in cauza, inclusiv a primarului Marin Voicu.

Edilul din Ciorani este acuzat de instigare la infractiunea de falsificare a documentelor si evidentelor electorale in forma continuata (20 acte materiale), potrivit portalului instantelor de judecata. Celelalte 16 persoane cercetate in dosar, dintre care 13 sunt femei, sunt acuzate de falsificare a documentelor si evidentelor electorale in forma continuata.

Toti cei 17, in frunte cu primarul, au fost prezentati instantei de judecata cu propunere de arestare preventiva incepand cu ora 10.00 dimineata. Sedinta de judecata a durat trei ore, iar instanta penala a Judecatoriei Ploiesti a decis in cele din urma sa nu admita solicitarea procurorilor. Atat primarul cat si complicii sai au fost lasati in libertate, fara nicio alta masura preventiva.

Procurorii din cadrul Parchetului de pe langa Curtea de Apel Ploiesti au contestat decizia la Tribunalul Prahova, instanta care va decide in cele din urma daca cei 17 vor ajunge sau nu in spatele gratiilor.

Cercetarile in cauza au demarat la finalul anului 2020, dupa o plangere in care era reclamata o schema de fraudare a alegerilor locale. Au fost ridicati atunci mai multi saci in care se aflau buletine de vot din comuna Ciorani.

Sacii cu documente au fost depusi intr-o anexa a Judecatoriei din Mizil, pentru ca la acel moment ancheta era coordonata de parchetul local. In martie, documentele care faceau obiectul acestei anchete, inclusiv buletinele de vot, au fost furate din depozit.

Procurorii din cadrul Parchetului de pe langa Judecatoria Mizil au confirmat ca a fost deschis un dosar penal pentru savarsirea infractiunii de violare a unui sediu profesional si sustragere de inscrisuri oficiale.

Sursele citate au precizat ca procurorii din Mizil cercetau o posibila frauda electorala la alegerile din comuna prahoveana Ciorani. Exista cel putin o plangere in acest sens, in care se reclama mai multe nereguli la turul de scrutin din septembrie 2020, motiv pentru care s-ar fi decis renumararea voturilor pentru desemnarea primarului de la Ciorani.
[Cablu Electric 3x2,5mm x 100metri] 20%

Ulterior s-a stabilit ca frauda electorala, daca a existat, nu ar fi fost in favoarea edilului, care oricum fusese votat masiv de localnici, ci ar fi avantajat candidatii fie de la consiliul local si de la Consiliul Judetean Prahova, inclusiv pe cei care au candidat pentru presedintia acestei institutii.

"Cu ocazia alegerilor locale din data de 27.09.2020, membrii sectiilor de votare din comuna Ciorani au falsificat procesele verbale de consemnare a rezultatelor voturilor pentru alegerea Primarului, Consiliului Local, Consiliului Judetean si Presedintelui Consiliului Judetean, inserand in aceste inscrisuri date neconforme cu realitatea.
In fapt, a fost diminuat numarul voturilor obtinute de unii candidati/formatiuni politice in defavoarea altor candidati/formatiuni politice.

Urmeaza a fi aduse pentru audieri un numar de 17 persoane", se arata intr-un comunicat de presa al Ministerului Public.

Marin Voicu a castigat detasat al patrulea mandat de primar al comunei Ciorani. A avut un scor zdrobitor, obtinand peste 70% din voturile alegatorilor. Peste 2.000 de oameni au votat cu Marin Voicu, in timp ce principalul sau contracandidat a obtinut 294 de voturi. Alte doua persoane aflate in cursa electorala au obtinut sub 100 de voturi.

Marin Voicu, edilul comunei Ciorani, este un vechi membru PSD, doar ca inainte de alegerile din septembrie 2020 a trecut in tabara liberalilor si a candidat din partea PNL pentru functia de primar.

Presedintia Consiliului Judetean Prahova a fost castigata in toamna tot de liberali. Candidatul PNL, Iulian Dumitrescu a obtinut 137.588 voturi in timp ce reprezentantul PSD, Bogdan Toader, a obtinut 104.104 voturi.

In Ciorani, una dintre cele mai mari comune din Prahva, au avut loc perchezitii in cursul zilei de miercuri. Politistii au verificat sediul primariei din comuna, dar si locuinta primarului. 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Săptămână de foc în relația România - SUA. O delegație americană vine în țara noastră. Cu cine se va vedea
13/04/2025 21:54

 La inceputul săptămanii viitoare soseste in Romania o delegaţie importantă a Congresului American. Informatia a fost confirmată de Cristian Diaconescu, consilier prezidenţial pe probleme de securita ...

Sondaj CURS - Clasamentul candidaților după prima săptămână de campanie oficială
13/04/2025 18:44

 Centrul de Sociologie Urbană si Regională (CURS) a publicat cea mai nouă cercetare de tip Omnibus.      &n ...

Prezidențiale 2025 / Lavinia Șandru vrea ca statul să plătească despăgubiri victimelor abuzurilor administrative
11/04/2025 18:34

Lavinia Sandru (PUSL), propunere radicală in cursa prezidentială: despăgubiri de minimum 10.000 de euro pentru victimele abuzurilor autoritătilor Candidata Partidului Umanist Social Liberal la alegerile pr ...

Elena Lasconi, despre candidatura sa: Nu pot fi cumpărată și nu joc rolul unei monede de schimb
11/04/2025 18:30

Elena Lasconi reactionează după deciziile interne din USR: „Nu sunt de vanzare si nu voi fi folosită ca monedă de schimb” Vineri, Elena Lasconi, candidată la alegerile prezidentiale si presedi ...

Atenționare MAE: Manifestații de amploare în Belgrad și în alte centre urbane din Serbia
11/04/2025 18:21

Ministerul Afacerilor Externe le adresează un avertisment cetătenilor romani care se află in Serbia, intentionează să tranziteze această tară sau să se deplaseze spre/dinspre Serbia pe cale rutieră: in ...

Educația financiară nu mai este opțională, ci absolut esențială
11/04/2025 13:54

Presedintele interimar Ilie Bolojan consideră că alfabetizarea financiară reprezintă o conditie indispensabilă pentru buna functionare a unei societăti contemporane si bine organizate. Acesta a transmis, ...

Salariile unor bugetari din Guvern au crescut cu 7-8.000 de lei într-un an, ajungând la 30.000 lei
11/04/2025 12:01

Salariile unor bugetari din Guvern au crescut cu 7-8.000 de lei intr-un an, ajungand la 30.000 lei, arată ultimele date publicate de Secretariatul General al Guvernului (SGG), valabile pentru martie 2025, note ...

Ciolacu îl acuză pe Victor Ponta că atacă guvernul din care a făcut parte
11/04/2025 10:47

Premierul Marcel Ciolacu a transmis vineri, printr-un mesaj public, că Victor Ponta atacă dur actualul guvern, desi a făcut parte din el si a beneficiat de sustinerea PSD pentru a reveni in prim-planul polit ...

Lasconi îl întreabă pe Ponta: De ce ai sacrificat România pentru a salva Serbia?
10/04/2025 17:42

Presedinta USR, Elena Lasconi, a declarat joi că fostul prim-ministru Victor Ponta trebuie să ofere lămuriri publice după ce a recunoscut că a luat o decizie in favoarea Serbiei, cu efecte directe asupra u ...

Ciolacu îi solicită lui Victor Ponta să renunțe la candidatura pentru prezidențiale
10/04/2025 17:35

Premierul Marcel Ciolacu i-a transmis joi fostului prim-ministru Victor Ponta că ar trebui să renunte la intentia de a candida la alegerile prezidentiale, după ce acesta a afirmat public că, in 2014, a apro ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei