Prefectul Brăilei: Podul peste Dunăre este o prioritate pentru guvernul Orban

Dimensiune font:

| 10-01-2020 09:17

Prefectul județului Brăila, Cătălin Boboc, a transmis într-un mesaj pe Facebook că lucrările la Podul suspendat peste Dunăre sunt în grafic și reprezintă o prioritate pentru Guvernul Orban, acesta fiind cel mai important proiect de infrastructură demarat în estul României după 1989.

Cătălin Boboc a postat mesajul pe pagina lui de Fcebook, după ce, recent, Asociaţia Pro Infrastructura a atras atenţia cu privire la faptul că Guvernul a prevăzut doar suma de 97 de milioane de lei pentru Podul de la Brăila, deşi, în 2020, ar trebui executate lucrări în valoare de aproximativ 800 de milioane de lei.

"O scurtă explicaţie pentru brăileni: Podul suspendat peste Dunăre este o prioritate pentru Guvernul Orban! O spun cu toată tăria şi responsabilitatea. Suma de 97 de milioane de lei este o primă alocare pentru 2020. În funcţie de evoluţia lucrărilor, pe parcursul anului, vor fi alocaţi toţi banii necesari! Am avut o discuţie cu directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi vă pot asigura că nu există riscul încetinirii lucrărilor din cauza subfinanţării. Repet, este o alocare iniţială! La fel s-a procedat şi în 2019, fiind vorba de o practică. Să nu uităm faptul că Guvernul Orban şi-a asumat în programul de guvernare, care a devenit lege prin votul din Parlament, accelerarea implementării proiectului Pod suspendat peste Dunăre la Brăila, aflat în execuţie", este mesajul scris pe Facebook de Cătălin Boboc.

Lucrările la Podul suspendat peste Dunăre sunt în grafic, după cum au declarat atât constructorul, cât şi conducerea Consiliului Judeţean, pe 11 decembrie 2019, cu ocazia unei vizite făcute de presă pe şantierul podului.

"Suntem mulţumiţi de stadiul lucrărilor, sper ca în continuare Guvenul, Ministerul Transporturilor, CNAIR să acorde o atenţie exagerată, dacă pot spune aşa, acestui proiect, pentru că este cel mai mare proiect de infrastructură a ţării şi din Europa. Noi ţinem foarte mult la acest proiect şi împreună cu vecinii de la Tulcea îl monitorizăm de fiecare dată. Când apar probleme, facem întâmpinări către ministrul Transporturilor şi către CNAIR să urgenteze demersurile, iar aici mă refer la partea de utilităţi, la relocarea utilităţilor, la defrişare, pentru că mai sunt de defrişat 1,5 hectare pe partea Brăilei, astfel încât constructorul să nu aibă niciun motiv pentru a nu-şi duce la îndeplinire contractul asumat. Pentru că e vorba de România şi de Brăila şi credem foarte mult că acest mare proiect de infrastructură poate aduce pe lângă el dezvoltarea municipiului şi judeţului Brăila şi, de ce nu, şi a municipiului Galaţi", a declarat, cu această ocazie, preşedintele CJ Brăila, Francisk Chiriac.

Licitaţia pentru realizarea podului a fost câştigată în ianuarie 2018 de asocierea Astaldi SpA (Italia) şi IHI Infrastructure Systems CO.Ltd (Japonia), iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, respectiv 18 luni fiind alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie.

Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul.

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 metri, din care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. Lăţimea totală va fi 31 de metri şi va cuprinde 4 benzi de circulaţie a câte 3,50 de metri lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 de metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 de metri fiecare.
 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:23

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Dilema unui judecător timp de 25 de ani: Din ce putere face parte Curtea Constituțională? Pentru că, potrivit Constituției României, în statul român există 3 și doar 3 puteri: puterea legislativă, puterea executivă și puterea judecătorească”
28/04/2025 06:06

Avocatul Gabriel Bălasa, fost judecător timp de 25 de ani si colaborator al site-ul Juridice.ro, se intreba, pe bună dreptate, intr-un articol al publicatiei de specialitate scris incă din 2008 (!), „a cu ...

Macron, exclus de la întâlnirea lui Trump cu Zelenski din Bazilica Sfântul Petru
28/04/2025 06:04

Presedintele ucrainean Volodimir Zelenski si omologul său american Donald Trump au avut sambătă o scurtă intalnire la Bazilica Sfantul Petru, in marja funeraliilor Papei Francisc. Initial, Vaticanul a preg� ...

Ilie Bolojan a promulgat legea care permite pacienților să facă donații pentru spitale, în semn de recunoştinţă faţă de medici
28/04/2025 05:57

Preşedintele interimar al Romaniei, Ilie Bolojan, a promulgat marţi legea care permite pacienţilor să-şi exprime recunoştinţa faţă de medici prin donaţii făcute unităţii medicale, informează Admin ...

Ilie Bolojan: La Cotroceni avem 13 grădinari. Lucrează pe un salariu mic și fac navetă în fiecare zi
27/04/2025 22:06

  Preşedintele interimar Ilie Bolojan a relatat, intr-un interviu pentru Prima TV, că s-a plimbat intr-o seară prin curtea Palatului Cotroceni şi, apoi, a vrut să-i intalnească pe grădina ...

Ilie Bolojan trage un semnal puternic de alarmă: Riscăm recesiune și criză financiară. România poate pierde bani din PNRR
26/04/2025 21:16

Preşedintele interimar Ilie Bolojan avertizează, in contextul in care Romania a ajuns la un deficit bugetar de 9,3%, că sunt ”trepidaţii la nivel global” care pot genera o nouă criză financiar ...

BREAKING Decizia de la Ploiești 'Turul 2 înapoi', anulată de ÎCCJ
25/04/2025 18:44

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţiei (ICCJ) a admis, vineri, recursul impotriva deciziei prin care Curtea de Apel Ploieşti a admis o cerere in care se solicita suspendarea hotărarii CCR din 6 decembr ...

Propunerile SUA pentru acordul de pace din Ucraina. În ce condiții vede administrația Trump soluția privind încheierea războiului
25/04/2025 15:03

 Reuters publică textul unui set de propuneri pentru a pune capăt războiului Rusiei in Ucraina, care au fost prezentate oficialilor europeni de către emisarul american Steve Witkoff la discutiile de la ...

De ce nu se pot pronunța instanțele asupra unei decizii a Curții Constituționale / Argumentele judecătorilor care au respins zeci de cereri precum cea de la Ploiești
25/04/2025 14:10

 Din valul care a asaltat curtile de apel din tară, la cea din Bucuresti s-a inregistrat cel mai mare număr de cereri privind desfiintarea deciziei din decembrie a Curtii Constitutionale privind anu ...

Tehnologia din spatele statului român iese la rampă: STS deschide porțile Cotroceniului pentru public
25/04/2025 12:45

În perioada 25–27 aprilie, Palatul Cotroceni isi redeschide portile pentru vizitatori, intr-un format interactiv si spectaculos sustinut de Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS). Publicul de t ...

Decizia privind alegerile prezidențiale din decembrie „nu are niciun efect”
25/04/2025 10:37

* Tudorel Toader: „Deciziile Curţii Constituţionale sunt definitive şi nu există nicio cale de atac impotriva lor” Tudorel Toader, fost judecător al Curtii Constitutionale a Romaniei si fost m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei