"Priceputul" de la Agricultură a descoperit că producătorii românii sunt eliminați de pe rafturi
Dimensiune font:
Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a declarat, joi, că i-au fost semnalate mai multe cazuri de produse româneşti eliminate de pe rafturile marilor retaileri.
Întrebat în legătură cu faptul că mai multe produse româneşti sunt eliminate de pe rafturile marilor retaileri, printre care şi magiunul de Topoloveni şi îngheţata din Teleorman, ministrul a spus că ştie despre aceste două probleme şi s-a implicat în rezolvarea lor, adăugând că miercurea viitoare va avea o întâlnire cu magazinele de retail pe aceste aspecte.
„Magiunul de Topoloveni, bineînţeles, a fost băgat în plafonarea adaosului comercial (…) pentru că magiunul de Topoloveni pleca cu 9 lei de la procesator şi ajungea pe magazinul de retail cu 30 de lei. Prin plafonarea adaosului comercial, magiunul de Topoloveni a devenit un produs agreat de români şi din punct de vedere al calităţii, cât şi din punct de vedere al achiziţionării, pentru că are un preţ corect acum la raft. Dacă ne referim la Metro, sunt în discuţii cu retailerul. Este un aspect de acum un an de zile. Este într-un proces de litigiu Topoloveni cu retailerul Metro, dar aceste aspecte o să le discut în continuare, pentru că şi săptămâna viitoare, miercuri, o să am o întâlnire cu magazinele de retail pe aceste aspecte şi sunt sigur că le vom rezolva. Dar nu putem spune că în magazinele din România magiunul de Topoloveni nu există; este în peste patru retaileri din România magiunul de Topoloveni”, a spus ministrul, după şedinţa de Guvern.
Bibiana Stanciulov, fondatoarea și proprietara Sonimpex Topoloveni SRL, firma care produce magiunul cu același nume, a oferit detalii despre litigiu pentru HotNews. Vreme de 20 de ani, spune Stanciulov, magiunul a fost distribuit prin Metro, alături de alți mari retaileri. Apoi, la începutul lunii noiembrie 2022, reprezentanții Sonimpex au fost notificați de reprezentanți a Metro că articolul „Magiun de prune Topoloveni” subperformează și au refuzat să încheie un nou contract pentru anul 2023.
„Reprezentanții Metro au încercat să impună, pentru anul 2023, achiziția unui borcan de magiun cu 9,4 lei, deși le-am comunicat că au crescut costurile: cel cu manopera a crescut cu 8%, costul cu energia a crescut cu 250% pentru curentul electric și cu 172% pentru gaze naturale. Iar costul cu ambalajul a crescut cu 64%, după cum costul cu achiziționarea prunelor a crescut cu 24%”, spune Stanciulov.
Barbu a adăugat că se implică tot timpul pentru ca produsele româneşti să afle pe magazinele de retail din România.
Întrebat dacă i s-au semnalat şi alte situaţii în acest sens, Barbu a răspuns: „Întotdeauna când mi s-au semnalat, Ministerul Agriculturii s-a implicat şi aceste probleme au fost rezolvate”.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau