Creștem o generație tristă, cu cadouri scumpe și pompoase de Crăciun
Dimensiune font:
Copiii trebuie să primească daruri de Crăciun, dar, în timp ce îi scriu Moșului liste peste liste, ar fi bine să valorificăm timpul petrecut împreună să le dezvăluim adevărata semnificație a acestei mari sărbători. Să facem din decembrie luna în care ne învățăm copiii ce înseamnă o faptă bună, să ajute un om mai puțin norocos decât ei.
Crăciunul nu înseamnă doar cadouri, așa cum au înțeles greșit mulți copii din această generație. Crăciunul are aceeași semnificație religioasă în toate cultele de pe pământ: Nașterea lui Hristos. Iar pentru noi, oamenii, e prilej de bucurie, de a fi împreună cu cei pe care-i iubim, de a lăsa totul deoparte și a ne concentra pe ceea ce contează cu adevărat: timpul alături de cei dragi. Nimic altceva n-ar trebui să conteze în aceste zile, iar copiii noștri trebuie să învețe de mici asta.
Ce poate înțelege un copil de câțiva ani care, în tot timpul anului, a fost plimbat între grădiniță/școală- afterschool și opționale atunci când primește un cadou mare, scump și frumos ambalat de la „Moșul”? Că dragostea lui poate fi cumpărată, că lipsa părinților care muncesc 14 ore pe zi în țară ori în străinătate e compensată de împlinirea dorințelor materiale? Nu e prea târziu să le schimbăm această percepție, nu e prea târziu să spunem #FărăCadouriScumpeDeCrăciun!
Noi aveam cadouri simple, dar aveam timp cu părinții
Noi, părinții de astăzi, am crescut cu Moș Gerilă ori cu Moș Crăciun, am primit (sau nu!) cadouri, dar totul era cu măsură. Și nu neapărat din lipsa banilor și nici din zgârcenia părinților, ci, pur și simplu pentru că ei au primit la timpul potrivit una dintre cele mai simple și mai valoroase lecții de viață: banii nu aduc fericirea.
În schimb, ce aveau ei mai mult decât avem noi astăzi? Aveau mai mult timp, erau mai relaxați, erau, parcă, mult mai prezenți în viețile noastre, cu toate că și ei munceau să ne poată asigura traiul de zi cu zi. În lipsa rețelelor de socializare care ne prezintă constant modele ideatice, imagini poleite cu lux și abundență, în lipsa marketingului intensiv asociat cu această mare sărbătoare, în lipsa televizorului unde ești sfătuit zilnic să te pui pe cheltuit bani de Crăciun, părinții noștri reușeau, cu forțele și ideile proprii, să ne creeze sărbători de neuitat.
Ei știau destul de bine să ne ofere iubirea lor, chiar dacă nu stăteau destul de bine ca noi la capitolul comunicare; ne cumpărau de cele mai multe ori „ce ne trebuie cu adevărat” și nu „mofturi”.
Cât de mult este prea mult?
Am să te întreb un singur lucru: dacă la 5 ani copilului îi oferi de Crăciun o tabletă de ultimă generație care costă cât salariul mediu pe economie, ce-i vei oferi la 10, la 15 sau la 18 ani? Dacă, în timp, situația ta financiară nu va mai fi la fel de bună? Cum îți vei convinge copilul că-l iubești și dacă nu-i cumperi daruri scumpe?
Da, copiii trebuie să primească daruri de Crăciun, dar, în timp ce îi scriu moșului liste peste liste, ar fi bine să valorificăm timpul petrecut împreună să le dezvăluim adevărata semnificație a acestei mari sărbători. Să facem din decembrie luna în care ne învățăm copiii ce înseamnă o faptă bună, să ajute un om mai puțin norocos decât ei, să învețe un colind nou, ori o poezie tematică, să trimită celor dragi felicitări de Crăciun, să confecționeze decorațiuni pentru brad, să îi viziteze pe cei dragi, să te ajute în bucătărie la prepararea bunătăților festive.
Dacă te numeri printre părinții cu o situație materială peste medie, este minunat, este rezultatul muncii tale, dar copilul tău trebuie să-ți urmeze aceeași pași făcuți de tine pe calea succesului, pentru a prețui cu adevărat valoarea lucrurilor și a banilor. Este de datoria noastră, de părinți, să nu le dăm totul de-a gata, pentru că, în timp, le vom fura una dintre cele mai mari bucurii ale vieții: satisfacția lucrului muncit cu mâna ta. Cât de mult este prea mult? Tot ce depășește valoarea de „simbol” de „gestul contează mai mult decât prețul” este „prea mult”.
Lumea în care trăim se transformă cu o viteză uimitoare, este bazată pe consumersism, pe imitare de modele, pe răspuns automat la îndemnurile reclamelor. Dar, oare, e bine să urmăm acest curs, lipsit de emoție? Oare asta vrem să le fie copiilor noștri zestrea de peste ani: Moș Crăciun aduce cadouri scumpe? Cum rămâne cu magia, cu surpriza, cu adevărata semnificație?!
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau