Minciuna anvelopărilor subvenţionate
Dimensiune font:
* o parte dintre sucevenii ale căror imobile au fost izolate termic prin programul guvernamental din 2009 au ajuns în instanţă * oamenii sunt nemulţumiţi deoarece la vremea respectivă primăria şi asociaţiile de proprietari nu le-au spus câţi bani vor trebui să plătească pentru lucrări
Atenţie mare pe ce acte vă puneţi semnătura dacă vreţi să beneficiaţi de noul program de anvelopare a blocurilor, derulat de Primăria Suceava. Unii beneficiarii au ajuns în instanţă pentru că au aflat sumele abia după demararea proiectului.
Un astfel de caz este al familiei Meran din cartierul George Enescu, care a fost chemată în instanţă de conducerea asociaţiei de proprietari „Lazări Vicol”. Oamenii sunt acuzaţi că nu au achitat cota care le revenea din valoarea totală a lucrărilor de anvelopare a blocului G 23. Lucrările au fost executate în anul 2009 printr-un program guvernamental, în baza unei contract pe care Primăria l-a încheiat cu asociaţia de proprietari.
Potrivit programului guvernul statul achita 50% din valoarea lucrării, primăria 30 la sută şi beneficiarii 20%. „Cei de la Asociaţia de proprietari au venit la noi cu un tabel pe care au cerut să-l semnăm pentru a ne da astfel acordul cu privire la execuţia unor lucrări de anvelopare. Întrebarea din tabel era dacă suntem de acord să achităm 20% din valoarea lucrărilor. Evident că ne-am dat atunci acordul. Ne-am imaginat că 20% din bani înseamnă puţin”, ne-a declarat Constantin Meran. Din păcate, 20 de puncte procentuale nu au însemnat deloc puţin. După ce beneficiarii şi-au dat acordul pentru anvelopare, conducerea asociaţiei de proprietari a semnat contractul cu Primăria şi a urmat demararea lucrărilor. După organizarea licitaţiei, desemnarea unei firme câştigătoare şi demararea lucrărilor de anvelopare, beneficiarii au aflat câţi bani trebuie să achite în contul lucrărilor. „Am aflat că avem de dat 2.300 de lei, în condiţiile în care noi am avut de anvelopat mai puţin de 40 de metri pătraţi”, apreciază beneficiarul.
În situaţia familiei Meran, mai sunt încă zece familii din blocul G 23. Toate îşi caută dreptatea în instanţă. Conducerea asociaţiei de proprietari recunoaşte faptul că nu le-a explicat beneficiarilor cât anume vor avea de plătit după finalizarea investiţiei şi aruncă vina pe primărie. Preşedintele asociaţiei de proprietari a declarat că a obţinut acordul scris al beneficiarilor fără să menţioneze sumele exacte pe care oamenii le vor avea de achitat ci doar procentele. „Am strâns semnăturile de la oameni în anul 2007. În 2009 a fost desemnată firma câştigătoare care avea să demareze lucrările. Noi avem tabelele cu semnături. Oamenii şi-au dat acordul fără să cunoască sumele, ci doar procentele”, a spus Lazăr Ioan, preşedintele Asociaţiei de proprietari „Lazăr Vicol”. El a mai menţionat că doar o parte dintre cele 80 de familii beneficiare ale proiectului sunt nemulţumite de costul şi execuţia lucrării.
Noua conducere a Primăriei nu cunoaşte nemulţumirile celor zece familii de locatari din G 23, legate de anveloparea blocurilor. „De implementara proiectului s-a ocupat vechea conducere a Primăriei”, a spus Doroftei.
Sucevenii speră ca Primăria să fi învăţat ceva din greşelile făcute în urma implementării proiectului din 2009. Lecţiile învăţate ar fi benefice anul viitor, când municipalitatea va demara un nou program de anvelopare a blocurilor, de această dată cu fonduri europene.
Oana Şlemco
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau