Simion - program de guvernare AUR: Un Cabinet suplu și eficient - maximum 12 ministere

16373100-transformed

Dimensiune font:

| 11-05-2023 16:15

AUR susţine scăderea numărului de parlamentari la 300, "aşa cum au votat românii", un Guvern "suplu" şi "eficient", cu maximum 12 ministere şi maximum 50 de secretari de stat, având în vedere că majoritatea celor din prezent "nu au nicio atribuţie" şi "nu produc plusvaloare", a declarat, joi, preşedintele partidului, deputatul George Simion, la prezentarea programului de guvernare al acestei formaţiuni politice.

"La nivelul administraţiei de stat am cuprins nişte măsuri. O măsură votată de toţi românii: 300 de parlamentari. Aşa au votat românii, aşa trebuie să fie. Un Guvern suplu şi eficient, maximum 12 ministere şi maximum 50 de secretari de stat. I-am văzut pe majoritatea celor 200 de secretari de stat actuali şi vă zic că nu au nicio atribuţie, au un birou mare, o secretară şi câţiva consilieri, o maşină cu şofer şi atât. Nu produc plusvaloare pentru români", a precizat Simion, la prezentarea proiectului "Reconstruim România - Programul de guvernare AUR în 15 puncte".

Potrivit AUR, ministerele ar trebui să fie mutate în Palatul Parlamentului, pentru a le debirocratiza şi pentru ca statul să nu mai plătească "sute de mii, milioane de euro" la privaţi pentru găzduirea unora dintre ele.

"După ce am vizitat Parlamentele din Polonia, din Italia, din Portugalia şi am văzut că îşi desfăşoară activitatea în 5% din spaţiul pe care îl avem noi la dispoziţie la Palatul Parlamentului şi văzând cum se plimbă foi între ministere şi Parlament, ministerele să fie mutate în clădirea Palatului Parlamentului. Pentru început, cele pentru care statul plăteşte bani grei - sute de mii de euro, de milioane pe an - pentru a fi găzduite la privaţi. Începem cu acele ministere", a susţinut liderul AUR.

Un alt punct al programului AUR vizează unificarea localităţilor. Conform lui Simion, acest proiect a fost "sabotat" de actualele partide în ultimii 15 ani.

AUR pledează pentru eficientizarea cheltuirii banului public printr-o ierarhie a competenţelor la nivelului statului, fără "instituţii căpuşă de control, care sufocă afacerile româneşti".

"Nicio localitate nu va avea Primărie în România dacă nu are cel puţin 5.000 de locuitori. Actualele Primării, actualii primari nu servesc interesele cetăţenilor. În locul aparatului birocratic al primarului, într-o comună de 1.000 de locuitori, în locul Primăriei, vom lăsa un ghişeu unic pentru a lucra cu cetăţenii şi atât, nu e nevoie de mai mult. Nu e nevoie de secretară, nu e nevoie de contabilă, nu e nevoie de aproape 500.000 de membri de partid în administraţia centrală şi locală. Am pornit, la începutul anilor 2000, cu 800.000 de angajaţi la stat şi am ajuns în această guvernare care îşi propune eficientizarea cheltuirii banului public să avem peste 1,34 milioane de angajaţi la stat. Nu ne deranjează angajaţii la stat şi profesioniştii, din contră, trebuie să-i încurajăm. Avem nevoie de o ierarhie a competenţelor la nivelul statului român, dar ne deranjează instituţiile căpuşă de control, care sufocă afacerile româneşti, care, pentru că au ajuns în posesia unei hârtii, nu o dau din mână fără a obţine ceva din schimb. Cu toată responsabilitatea, vă spun că trebuie să oprim numărul de angajări la nivelul administraţiei centrale şi locale şi trebuie să ne întoarcem de unde am pornit la începutul anilor 2000", a transmis George Simion.

În programul AUR figurează şi înfiinţarea unui Fond Suveran de Investiţii, "ca în Norvegia, nu ca la (Liviu) Dragnea". "Adică funcţional, eficient, care să asigure ceea ce în momentul acesta se pare ori că nu se poate, ori că nu se vrea. Spre exemplu, finalizarea tuturor investiţiilor din domeniul energetic ca România să poată să fie suverană din punct de vedere energetic. Aceasta, împreună cu alte măsuri luate de conducerea statului, cum ar fi, în domeniul energiei, separarea distribuţiei de furnizare, poate să asigure banii necesari pe care îi ţintesc toţi. Au dispărut 20 de miliarde de lei din bugetul statului, de unde luăm bani?", a menţionat preşedintele AUR.  

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Cine este Cristela Georgescu, soția celui care a dat peste cap primul tur al alegerilor prezidențiale
25/11/2024 09:40

Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent in lumea electorală, este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie C ...

Rețete rapide de slăbit
24/11/2024 14:28

Dacă iti doresti să pierzi cateva kilograme rapid, este important să te concentrezi pe o alimentatie sănătoasă si echilibrată. Îti propun cateva idei de retete simple si sănătoase care te pot aju ...

25 de persoane salvate pe munte
24/11/2024 09:30

Un număr de 25 de persoane au fost salvate, in ultimele 24 de ore, de către salvamontişti, cinci dintre acestea fiind transportate la spital, anunţă, duminică, Salvamont Romania. În ultimele 24 de ...

Cele mai cunoscute meme
19/11/2024 18:23

Există numeroase meme-uri populare care au devenit virale pe internet de-a lungul anilor. Iată cateva dintre cele mai cunoscute si semnificatia lor: Distracted Boyfriend: Acest meme prezintă un bărbat care ...

Memele, limbajul secret care a cucerit Internetul
19/11/2024 17:45

În era digitală, memele au devenit o formă omniprezentă de comunicare pe internet, influentand modul in care oamenii interactionează si isi exprimă ideile. Un meme este o unitate de informatie cultur ...

Fiul cel mare al prinţesei moştenitoare Mette-Marit a Norvegiei,acuzat de viol
19/11/2024 14:54

Poliţia norvegiană a anunţat marţi arestarea fiului cel mare al prinţesei moştenitoare Mette-Marit a Norvegiei, sub suspiciunea de viol. Acuzaţia vine după informaţiile primite la inceputul acestei lun ...

Cât a ajuns ajutorul de înmormântare acum, după noua lege a pensiilor. Au fost modificate inclusiv condițiile de acordare
16/11/2024 13:36

 Odată cu noua lege a pensiilor, s-au modificat si ajutorul de inmormantare. Încă două categorii de romani vor primi banii dati de stat, pentru astfel de situatii. Familiile lor vor incasa sumele, ...

A început procesul polițistului care a torturat un bărbat
13/11/2024 15:01

Poliţistul local din Arad care a fost trimis in judecată in urmă cu un an pentru că ar fi torturat un bărbat, care a murit ulterior, a contestat probele administrate la primul termen al procesului, care a ...

Șpagă la Pușcăria Bistrița. Un agent a fost prins în flagrant
13/11/2024 14:46

Un agent de poliţie penitenciară din cadrul Penitenciarului Bistriţa a fost prins in flagrant in timp ce primea suma de 1.500 de euro pentru a interveni pe langă organele judiciare, in vederea eliberării c ...

El este Bogdan, românul din Cluj care gătește pentru Donald Trump. Lucrează de 19 ani pentru familia viitorului președinte al SUA, în Mar-a-Lago
12/11/2024 11:40

 Donald Trump are o locuintă impresionantă in Mar-A-Lago si o multime de angajati care lucrează pentru familia lui. Printre ei este si Bogdan, un roman din Cluj care găteste pentru Donald Trump de 19 a ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei