POVEŞTI AUTO: Evoluţia Nismo - divizia pentru performanţă Nissan

default

Dimensiune font:

| 25-01-2013 14:30

Nismo este pentru Nissan ceea ce este AMG pentru Mercedes-Benz sau divizia M pentru BMW. Este laboratorul unde se pregătesc cele mai perfomante Nissan-uri pentru stradă şi circuit. Şi pentru că Nismo vine oficial în Europa, facem o incursiune în povestea acestei divizii Nissan.

Nismo este un nume cu rezonanţe exotice pentru pasionaţi de maşini din Europa. Vorbim de un nume regăsit mai ales în zona celor interesaţi de tuning şi de maşini japoneze. În ţara de baştină, însă, Nismo are deja ceva istorie în spate. Nismo este abrevierea denumirii Nissan Motorsport International Limited. Fondat în 17 septembrie 1984, Nismo s-a născut din fuziunea a două divizii interne din cadrul Nissan. 

PRINCE MOTOR COMPANY

Dar pentru a intra mai adânc în originile diviziei sport Nissan, trebuie să dăm timpul chiar mai mult înapoi. Anul este 1964. O companie locală numită Prince Motor Company şi-a dat seama că poate atrage mai mulţi clienţi printr-o abordare în stil motorsport. Pentru a crea un model sportiv, inginerii de la Prince au motorul de 2.0 litri folosit de modelul Gloria şi l-au grefat pe mai micul model Skyline. Cu un raport putere/greutate semnificativ mai mare, modelul creat avea să fie botezat Prince Skyline 2000 GT (S54). Succesul a fost instant, iar muncitorii Prince au lucrat aproape non-stop pentru a crea 100 de exemplare din acest model pentru clienţii care doreau să ducă acest model pe circuit. Deadline-ul a fost atins cu doar câteva ore înainte. Modelul a fost lansat oficial pe 1 mai 1964 şi a alergat în prima sa cursă doar câteva zile mai târziu. Rezultatul a adus emoţii amestecate pentru creatorii modelului. Cursa avea să fie câştigată de un Porsche 904, dar Skyline-ul avea să obţină toate locurile de la doi la şase. Fără să îşi dea seama, grupul de ingineri de Prince Motor Company dădeau naştere unei mărci cu pedigree sportiv. Spiritul Nismo apărea pentru prima dată, iar Prince Motor Company avea să fie absorbită doi ani mai târziu de către Nissan. 

Prince Skyline 2000GT din 1964

Modelul Skyline a fost înglobat ulterior în gama Nissan în 1966, când Prince a fuzionat cu marca japoneză. O nouă generaţie Skyline (S57) era lansată cu cel mai puternic motor de 1.5 litri din epoca sa. În 1969 apare şi legendarul logo GT-R pe o berlină, urmată apoi şi de un puternic coupe numit KPGC-10.

Nissan Skyline KPGC-10

SE NAŞTE OFICIAL NISMO

Data de naştere oficială a diviziei Nismo este 1984. Activităţiile în zona sporturilor cu motor erau divizate între două birouri interne Nissan. Una se ocupa de echipele de uzină, alta de cele private. În septembrie 1984, s-a decis unificarea celor două divizii. Noul departament purta numele Nissan Motorsport International Ltd. Adică, pe scurt, Nismo. Nismo devenea o companie separată, dar afiliată total celor de la Nissan. Doi ani mai târziu, Nismo debuta în cea mai celebră cursă de anduranţă din lume: Le Mans 24 de ore. Era debutul unei relaţii de durată, de-a lungul timpului, pentru că numeroase automobile preparate de Nismo au fost puse la încercare de circuitul din departamentul Sarthe.

SKYLINE R32

Nissan Skyline R32

1989 este anul când Nismo lansează legendarul Nissan Skyline R32. Este modelul care porneşte un adevărat cult în jurul acestui nume care urma să intre în legendă. Mai întâi în Japonia, apoi în întreaga lume, Skyline-ul este venerat, tunat, abuzat şi modificat de entuziaşti şi pasionaţi. Skyline R32 avea tracţiune şi direcţie integrală şi avea să facă carieră în lumea curselor legale şi ilegale. În zona legală, Nissan Skyline R32 avea să obţină 29 de victorii din 29 de starturi în campionatul naţional, devenind modelul campion patru ani consecutivi în Campioanatul GT Japonez Grupa A. Acelaşi model avea să domine şi Campionatul Australian de Turisme, acesta fiind locul în care şi-a primit faimoasa poreclă: un jurnalist local avea să îl numească "Godzilla", evocând personajul monstruos din filmele japoneze. Numele a rămas ulterior ca "poreclă" pentru toate generaţiile de Skyline. Urmaşul său, Skyline R33, avea să uimească din nou prin faptul că a fost primul automobil de serie ce a efectuat un tur al vechiului Nurburgring în mai puţin de opt minute. 

SKYLINE R34

A urmat Nissan Skyline R34, iar varianta V-Spec Z-Tune a fost una extrem de rară şi exclusivistă. Cu 500 CP dezvoltaţi de un motor de 2.8 litri, acest model a devenit extrem de dorit în zona pasionaţilor de tuning. Doar 20 de exemplare au fost construite. Sau, mai bine zis, convertite de către Nismo din modele V-Spec cu foarte puţini kilometri la bord. 

În anii '90, implicarea Nismo în motorsport creşte. La fel şi imaginea acestui brand în Europa. Un Nissan Skyline GT-R R32 câştigă cursa de 24 de ore de la Spa din 1991, iar un Nismo GT-R LM R33 termină pe locul 10 la Le Mans în 1995. În 1998, un Nissan R390 GT1 termină pe locul al treilea în aceeaşi cursă de 24 de ore de la Le Mans.

Nissan R390 GT1

În 2004, Nissan lansează modelul Fairlady Z, pregătit de Nismo. În Europa, acest model avea să fie vândut sub numele Nissan 350Z şi avea să devină un succes instantaneu al mărcii. Modelul avea să debuteze şi în lumea curselor, obţinând titlul în primul an în campionatul Super GT. 

Nissan 350Z S-Tune

Nismo avea să se implice şi în cursele pe teren accidentat, pregătind modelul Nissan Raid Truck pentru rally-raid-ul Dakar. În ediţia din 2004, acest model a fost pilotat de Colin McRae şi a obţinut două victorii de probă specială. 

Nissan Raid Truck pentru Dakar rally-raid

Nismo nu a renunţat niciodată la segementul aftermarket, dezvoltând în Japonia o industrie a componentelor pentru pasionaţii de automobile. Cei care doreau să îşi personalizeze automobilele aveau astfel acces la o gamă variată de repere şi accesorii originale Nismo

GT-R R35

Nissan GT-R R35

În 2008, Nissan a lansat actualul model GT-R. Un automobil extrem de performant, dar mult mai accesibil faţă de un supercar clasic, GT-R şi-a creat instant un grup imens de fani şi entuziaşti. Bineînţeles, modelul avea să fie folosit extensiv şi pe circuit. 

Nissan şi Nismo aveau să mai lanseze împreună cu Sony proiectul Nissan GT Academy. Ideea a părut îndrăzneaţă la început: să iei un pasionat de jocuri video cu maşini şi să-l pui, după cursuri dedicate, în cockpit-ul unui Nissan de curse. Lucas Ordonez avea să fie primul gamer transformat în pilot, iar Nissan Academy a devenit un succes cu franşize în multe ţări din lume. În acest an, o maşină pilotată de absolvenţii Nissan GT Academy au câştigat locul al doilea în Cursa de 24 din Dubai, iar doi dintre ei erau debutanţi. Şi povestea promite să meargă şi mai departe.

Lucas Ordonez - primul absolvent al Academiei Nissan

2013: NISMO VINE ÎN EUROPA

După ce a făcut istorie în Asia şi Statele Unite, Nismo urmează să atace şi europenii care au fost privaţi până acum de prezenţa oficială Nismo pe continent. În 2013, Nismo îşi va face oficial intrarea în Europa cu un model de serie. Iar prima maşină Nissan care va primi tratement Nismo este nimeni altul decât Juke. Nissan vrea să facă din Nismo ceea ce este RenaultSport pentru Renault. Nismo va crea versiuni sportive pentru modelele din gama Nissan şi speră ca acestea să fie pe placul publicului european. Cum Juke este deja un succes datorită designului îndrăzneţ, o versiune de 200 CP nu are cum să dea greş. În plus, va exista şi o versiune superioară acestuia, un Juke supersportiv care se va apropia de 250 de cai şi se va adresa astfel celor care vor un model sportiv cu adevărat nonconformist.

PRIMUL TEST CU JUKE NISMO

Iar acesta este doar începutul. Următorul model dedicat pieţei europene care va beneficia de tratamentul Nismo va fi roadster-ul 370Z ce va fi lansat în a doua parte a anului 2013. Şi surprizele vor continua, iar Automarket va fi lângă modelele Nismo pentru a vă face cunoştinţă cu cele mai sportive versiuni ale modelelor Nissan. Prima întâlnire: noul Nissan Juke Nismo la Barcelona. Testul vine săptămâna viitoare pe Automarket.ro

 

Sursa:automarket.ro

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:49

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Când se schimbă uleiul de motor și tot ce trebuie să știi despre procedură
19/12/2019 17:09

  Cand se schimbă?  În general, uleiul de motor se schimbă la fiecare 10.000 – 15.000 de km parcursi, in functie de recomandările producătorului sau cel putin o dată pe an. Dacă sc ...

10 aeroporturi insulare superbe din lumea întreagă
28/11/2019 11:49

 Iată cateva dintre cele mai interesante aeroporturi insulare si pistele spectaculoase pe care ai putea să aterizezi in următoarea ta vacantă exotică. Bine ai venit in lumea aeroporturilor inconjurat ...

Impozitul auto, mai scump în 2020. Cum calculezi exact, în funcție de motor, câți bani vei plăti
19/11/2019 08:45

Impozitul auto va fi mai scump in anul 2020. Unii dintre soferi vor plăti mai mult, in functie de anumite categorii de motorizări. Cum calculezi cati bani vei achita? Impozitul auto, mai scump in 2020 Din ...

De ce avioanele de pasageri sunt albe?
18/11/2019 14:58

 Sigur ai observat faptul ca majoritatea aeronavelor de pasageri sunt vopsite in alb. Oare de ce?   E mai ieftin! Vopseaua adauga intre 273 – 544 kg la o aeronava, declara repre ...

Începând cu 2022, UE impune reguli noi. Sunt vizate toate mașinile
11/11/2019 10:10

Siguranta pe care o oferă masinile a devenit in ultimii ani un criteriu din ce in ce mai important pentru clientii de pe piata auto interesati să isi cumpere un nou automobil. Progresul tehnologiei este mai ...

Pentagonul anunță prețurile la avioanele militare F-35 pe următorii trei ani
29/10/2019 19:37

 Pentagonul a anuntat marti detaliile privind pretul convenit cu Lockheed Martin, care ar putea duce la scăderea costurilor pentru avioanele militare F-35 in următorii trei ani, ceea ce ar putea incuraja ...

VIDEO- ACCIDENTE AUTO
20/09/2019 10:48
Cod Rutier 2019: Poți fi oprit de polițiștii de la Rutieră fără motiv? Ce spune legea despre șoferi și drepturile lor
14/09/2019 09:14

  Cod Rutier 2019: Cum poti fi oprit de politia de Rutieră fără motiv? Ce spun drepturile soferului?   Veste bună pentru soferi! În sfarsit ceva care să fie si in ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei