Copii purtaţi pe drumuri pentru o consultaţie

default

Dimensiune font:

| 28-08-2013 06:00

* zeci de copii, alături de părinţii lor, sunt trimişi în toiul nopţii la Spitalul „Sf. Spiridon” sau Spitalul de Recuperare pentru a beneficia de o consultaţie ORL * din lipsă de personal, un medic ORL de la Spitalul „Sf. Maria” face zilnic gardă la domiciliu, pentru cazurile grave fiind obligat să ajungă în mai puţin de zece minute la spital * înfiinţarea unei linii de gardă ORL ar permite angajarea de specialişti, care are face ca pacienţii să fie investigaţi în unitatea medicală pediatrică şi nu în spitale pentru adulţi 

Deficitul de personal din spitalele ieşene este o realitate la care decidenţii din sistemul sanitar par să nu mai găsească soluţii. Zilnic, zeci de copii alături de părinţii lor sunt trimişi în toiul nopţii la alte două spitale ieşene pentru a beneficia de o consultaţie ORL. Din lipsa de medici, la Spitalul „Sf. Maria” nu pot fi efectuate consultaţii ORL pentru copiii care se prezintă noaptea la spital, ajungând fie la Spitalul „Sf. Spiridon” sau Spitalul de Recuperare pentru o consultaţie.
Ce caută copiii pentru investigaţii într-un spital de adulţi în care condiţiile epidemiologice sunt diferite? Reprezentanţii Spitalului „Sf. Maria” susţin că, din lipsă de medici, nu au de ales. „Nu avem medici ORL care să asigure consultaţiile pe timpul nopţii şi din acest motiv s-a încheiat un protocol cu Spitalul Sf. Spiridon şi Spitalul de Recuperare, pentru efectuarea de consultaţii clinice în specialitatea ORL”, a precizat dr. Cătălina Ionescu, purtătorul de cuvânt al Spitalului „Sf. Maria”.
Dacă medicii ORL de la Spitalul de Recuperare sunt familiarizaţi cu patologia copilului, având, prin specificul clinicii şi pacienţi copii, specialiştii ORL de la Spitalul „Sf. Spiridon” ajung să vadă de nevoie copii sosiţi noaptea în gardă. „Copiii sunt consultaţi de medicii ORL în baza unui protocol încheiat cu Spitalul Sf. Maria. Specialitatea ORL este aceiaşi şi pentru adulţi, şi pentru copii”, a precizat conf. dr. Diana Cimpoeşu, purtătorul de cuvânt al Spitalului „Sf Spiridon”.
Nu de aceiaşi părere sunt medicii ORL de la Spitalul de Recuperare, care susţin că patologia este diferită. „Este diferită patologia pediatrică faţă de cea adultului şi spun asta în cunoştinţă de cauză, pentru că zilnic consultăm adulţi şi copii la Spitalul de Recuperare. După ce consulţi mulţi copii îţi formezi ochiul pe patologia specifică copilului”, a precizat dr. Sebastian Cozma, medic primar ORL şi şeful Compartimentului de Audiologie şi Vestibulogie din cadrul Spitalului de Recuperare.

Demersuri pentru o linie de gardă
Înfiinţarea unei linii de gardă ORL la Spitalul de Copii „Sf. Maria” ar permite angajarea de specialişti, situaţie care are face ca micii pacienţi să fie investigaţi în această unitate şi să nu mai fie purtaţi noaptea pe la alte spitale. Conducerea Spitalului „Sf. Maria” susţine că în unitatea lucrează trei medici ORL, din care ultimul a fost angajat în urmă cu trei luni.

Interpelare pentru înfiinţarea liniei de gardă
În sprijinul medicilor ORL, vine şi deputatul Camelia Bogdănici, care va depune o interpelare pentru înfiinţarea unei linii de gardă. „Am discutat cu medicii ORL din Spitalul Sf. Spiridon şi susţineau că nu pot să acorde consultaţii ORL, deoarece în prezent nici un medic anestezist nu este dispus să acorde anestezie copiilor. Din acest motiv voi face o interpelare la Ministerul Sănătăţii privind înfiinţarea unei linii de gardă ORL la Spitalul Sf. Maria . Dacă nu au medici. pot angaja medici ORL colaboratori de la Spitalul de Recuperare. Voi discuta şi cu managerul Spitalului Sf. Maria aceste propuneri”, a precizat deputatul Camelia Bogdănici.


Gardă la domiciliu pentru cazurile grave
Lipsa de personal cu care se confruntă Spitalul „Sf Maria” ar putea în orice clipă naşte adevărate drame. Din cei trei medici, un medic face gardă la domiciliu pentru cazurile grave. În cazul în care în serviciul de urgenţe al Spitalului „Sf. Maria” se prezintă un pacient cu obstrucţie nazală sau la nivelul urechii. sau fie că pacientul a înghiţit un obiect străin, medicul ORL este chemat de acasă. „Medicii sunt plătiţi la oră dacă sunt chemaţi de la domiciliu. În majoritatea cazurilor, medicul a venit în mai puţin de zece minute la spital, fiind rezolvată în bune condiţii situaţia de urgenţă. Avem noroc că unul dintre medici ORL lucrează chiar în apropiere de spital”, a mai precizat dr. Ionescu.
Cu alte cuvinte medicii ORL care fac de gardă la domiciliu sunt în orice moment pe picior de plecare pentru a ajunse la timp la spital.

Nu putem să nu ne întrebăm ce s-ar întâmpla în situaţia în care medicul nu poate să ajungă în timp util la spital şi acele zece minute de aşteptare pot fi fatale pentru pacient? Cine răspunde atunci pentru această situaţie? Cu siguranţă nu cei care conduc în această perioadă sistemul de sănătate.


100 de consultaţi pe zi.
Reprezentanţii Spitalul „Sf. Maria” recunosc că nivelul de muncă al celor trei medici ORL este foarte mare, ajungând pe zi să consulte în medie între 70 şi 100 de copii. „Aproape toată patologia care se prezintă în serviciul de urgenţe are nevoie de consult ORL. Foarte greu este în plin sezon rece, când medicii au la consultaţii şi peste o sută de pacienţi pe zi”, a subliniat dr. Ionescu.

Medicină cu mâinile goale
Cât priveşte dotarea medicală, medicii ORL lucrează aproape cu mâinile goale şi nu dispun de aparatură medicală care să confere acurateţea diagnosticului. Medicul Sebastian Cozma de la Spitalul de Recuperare susţine că lipsa aparaturii medicale în ORL poate să ducă la erori de diagnostic. „Ştiu de la colegii mei de la Spitalul Sf. Maria că îşi practică meseria cu dotări la nivelul anilor 70. Nu au un microscop ORL, aparat care este indispensabil pentru a pune un diagnostic clar. Eu în momentul de faţă nu risc să-mi pun parafa pe un diagnostic dacă pacientul nu este bine investigat, pentru că foarte uşor se poate greşi şi atunci pacientul are de suferit”, a precizat dr. Cozma.
Medicul susţine că multe din cazurile care necesită investigaţii mai amănunţite pentru stabilirea diagnosticului sunt trimise la Spitalul de Recuperare. „Noi avem o relaţie foarte bună cu medicii ORL de la Spitalul Sf. Maria şi încercăm să-i sprijinim de fiecare dată când a fost cazul. La Clinica ORL de la Spitalul de Recuperare sunt patru aparate microscop ORL”, a mai precizat dr. Cozma.
Lipsă de medici ORL şi la Spitalul de Recuperare
Şi Spitalul de Recuperare duce lipsă de medici ORL în condiţiile în care în unitate funcţionează, de aproape trei ani, Compartimentul de Audiologie şi Vestibulogie. Serviciul este al doilea din ţară de acest gen, după Bucureşti, şi asigură asistenţa de specialitate în domeniile patologiei auditive şi al echilibrului. „Avem nevoie de cel puţin un medic ORL pentru a face faşă numărului mare de pacienţi. Medici sunt, dar nu se scot la concurs posturile. Zilnic, la uşa centrului aşteaptă zeci de pacienţi, în special copii, pentru a fi consultaţi”, a precizat dr. Cozma.
Specialiştii din această unitate susţin că nu de puţine ori solicitările îi copleşesc, pentru că listele de aşteptare sunt pentru următoarele două luni. „Nivelul de dotare al centrului este comparabil cu cel al unităţilor europene şi din acest motiv suntem căutaţi de pacienţi din toată ţara. Avem nevoie de specialiştii pentru a oferi un act medical de calitate”, a subliniat dr. Cozma.
Reprezentanţii Direcţiei de Sănătate Publică nu a putut fi contactaţi pentru a oferi un punct de vedere.
Până când decidenţii din sănătatea ieşeană se vor gândi să investească şi în sănătatea copiilor, în continuare sute de copii vor fi plimbaţi în timpul nopţii de la un spital la altul pentru consultaţie. Medicii ORL, şi aşa puţini, vor fi nevoiţi să facă în continuare curse contra cronometru pentru a salva viaţa unui copil ajuns într-o situaţie de urgenţă. Cine răspunde pentru situaţia în care medicul nu poate să ajungă în timp util la spital şi acele zece minute de aşteptare pot fi fatale pentru pacient? (Cristina Mihăilă)

***
Compartimentul ORL de la Spitalul „Sf. Maria” este format din zece paturi şi face parte din Clinica de Chirurgie. Pentru înfiinţarea unei linii de gardă este necesar mărirea numărului de paturi şi scoaterea la concurs a încă trei posturi. În prezent, în acest compartiment lucrează trei medici ORL: dr Magdalena Cristian, dr. Carmen Daniela Rusu şi dr. Simona Strugariu.

***
Nu avem medici ORL care să asigure consultaţiile pe timpul nopţii şi din acest motiv s-a încheiat un protocol cu Spitalul Sf Spiridon şi Spitalul de Recuperare” - dr. Cătălina Ionescu, purtătorul de cuvânt al Spitalului „Sf Maria”.

***
În majoritatea cazurilor, medicul a venit în mai puţin de zece minute la spital, fiind rezolvată în bune condiţii situaţia de urgenţă – dr. Cătălina Ionescu, purtătorul de cuvânt al Spitalului „Sf Maria”.

***
Nu risc să-mi pun parafa pe un diagnostic dacă pacientul nu este bine investigat”- dr Sebastian Cozma, medic primar ORL şi şeful Compartimentului de Audiologie şi Vestibulogie din cadrul Spitalului de Recuperare

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:14

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Se zdruncină serios imaginea Poliției Române! O polițistă oferea informații din interiorul instituției unei rețele de proxenetism
07/11/2019 10:34

 În dosar apare si numele unei politiste din localitatea Drăgănesti Vlasca, al cărei transfer la IGPR a fost negociat sub presiunea traficantilor, pentru a oferi retelei informatii din interiorul ...

Judeţele Moldovei, campioane la defrişări ilegale
11/10/2017 05:15

Pădurile Moldovei dispar sub privirile neputincioase ale autorităţilor, iar sute de tăieri ilegale sunt inregistrate prin aplicaţiile dedicate ori cele descoperite de organele abilitate. Potrivit ultimului ...

Topul bolilor provocate de stres
19/07/2017 16:25

Stresul este inamicul public numărul 1 al zilelor noastre. Ritmul alert de zi cu zi, presiunea socio-economică, varietatea stimulilor la care oamenii sunt expuşi astăzi in permanenţă, - toţi aceşti fact ...

O boală greu de controlat afectează întreaga Românie
19/04/2017 06:00

Fenomenul dependenţei de alcool face ravagii şi ii devin victime de la copii, pană la persoane in varstă. Tot mai mulţi ajung in ultima vreme cu probleme de sănătate, dar şi cu familiile distruse din ca ...

Modificările care au dus la degringolada în Educaţie
22/02/2017 05:48

 Pavel Năstase, ministrul Educaţiei, a declarat că pană la sfarşitul anului va fi pregătită o nouă Lege a Educaţiei. „Conform programului de guvernare, pană la sfarşitul anului 2017 trebui ...

Regii licitaţiilor trucate
14/09/2016 06:00

În ultimul raport al Curţii de Conturi, judeţul Iaşi este menţionat de cele mai multe ori, fiind oaia neagră la capitolul cheltuirea banului public. Fie că este vorba de licitaţii publice, infuzii ...

Condamnare Voiculescu. Sentința în dosarul Telepatia. Minuta integrală
08/08/2014 21:41

  Dan Voiculescu a fost condamnat. Zece ani. Bunuri confiscate. Sechestru pe bani. Este, insă, doar unul din cei 12 condamnati in dosarul Telepatia.      Iată cum arată minuta d ...

Contabila grupării Corduneanu, expert bancar pentru milionarii irlandezi
24/07/2014 22:07

Secretele financiare ale unor milionari irlandezi au ajuns pe mainile unei contabile din Romania, pusă oficial sub acuzare pentru fraudarea mai multor bănci, in dosarul clanului ”Corduneanu”.  ...

Credinţă şi turism pe bani europeni FOTO
17/02/2014 11:45

Zeci de spaţii cu potenţial turistic din Moldova au fost transformate radical in urma unor ample proiecte cu finanţare europeană. Fie că au fost depuse de mediul de business din regiune, de autorităţi pu ...

Merită Iaşul o asemenea palmă după tot ce-a făcut pentru scrima românească?
18/09/2013 05:30

 Ce nume mari au fost trecute pe afişul Campionatelor Naţionale de sabie pentru juniori, desfăşurate la sfarşitul săptămanii trecute la Iaşi, atat in Sala Polivalentă, cat şi la Palas Mall! Orice ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei