Firmele IT din România cred că pe ele nu le va lovi criza globală din industria tech, manifestată prin concedieri - sondaj ANIS

11

Dimensiune font:

| 20-02-2023 11:42

Antreprenorii și managerii din firmele IT din România cred că criza globală din industria tehnologică, manifestată și prin concedieri masive din personalul unor companii imense, va avea un impact relativ redus asupra companiilor IT din țara noastră, relevă un sondaj realizat de Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii (ANIS).

ANIS Sentiment Survey este un sondaj derulat în premieră de ANIS la nivelul companiilor membre, în perioada ianuarie-februarie 2023.

În urma derulării ANIS Sentiment Survey, asociația a aflat că:

65% dintre companiile respondente se așteaptă la creșterea cifrei de afaceri în 2023. Doar 4,8% preconizează o scădere a veniturilor, în timp ce 30,2% se așteaptă la o cifră de afaceri similară cu cea din 2022

68,3% dintre companii estimează că vor finaliza 2023 cu o echipă mai mare decât în 2022, în timp ce 22,2% încă nu știu în ce măsură vor disponibiliza sau angaja în acest an. Doar 9,5% preconizează o reducere a echipei din România.

61,9% dintre respondenți apreciază că investițiile clienților în proiecte IT în acest an vor crește, în timp ce 38,1% estimează o scădere la acest nivel.

„Pe de o parte aceste rezultate ne bucură pentru că demonstrează faptul că nu se întrevede o criză la nivelul industriei locale, iar impactul celei globale este relativ redus. Pe de altă parte, o bună parte dintre membrii noștri exprimă un anumit grad de precauție în acest an, atât în ceea ce privește veniturile, cât și predictibilitatea proiectelor la care lucrează. Un singur indicator este cert în această perioadă: peste 60% dintre companii vor să angajeze, lucru explicabil prin deficitul enorm de specialiști, existent deja și perpetuat de la un an la altul. Speranța noastră, ca asociație patronală, este ca acest sentiment de precauție să fie unul dintre scenariile pesimiste ale industriei și, la final de 2023, după ce tragem linie, bilanțul să arate foarte bine”, explică Corina Vasile, Director Executiv ANIS.

La sondaj au participat aproape 50% dintre companiile membre ANIS. Dintre acestea 23,8% sunt companii foarte mari, cu peste 20 milioane euro cifră de afaceri, 23,8% cu cifre de afaceri între 3 milioane euro și 20 milioane euro, 20,6% cu venituri între 1 și 3 milioane euro și 31,8% cu venituri sub un milion de euro.

ANIS are în prezent 163 de companii membre din toate segmentele, atât startup-uri, cât și IMM-uri sau companii mari. Împreună, toate companiile membre ANIS au peste 47.000 de angajați și o cifră de afaceri de aproape 65% din totalul veniturilor generate de industria IT la nivel național.

Înființată în anul 1998, ANIS reprezintă interesele companiilor IT românești. Cu peste 160 de membri, organizația patronală reunește atât companii mici, cât și multinaționale, firme cu capital românesc sau străin, cu sedii în toate marile centre IT din țară. Companiile membre ANIS însumează peste 47.000 de angajați și o cifră de afaceri combinată mai mare de 3,87 miliarde de euro.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Ion Neculce, cu sediul administrativ in sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, telefon 0232/710.880, email: office@primaria- ionneculce.ro, cod fiscal 4541050. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 2.539 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 62719, Carte funciara 62720; -teren in suprafata de 2.539 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62720, Carte funciara 62720; -teren in suprafata de 1.374 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 62721, Carte funciara 62721; -teren in suprafata de 1.165 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62722, Carte funciara 62722; ce apartin domeniului privat al Comunei Ion Neculce, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. al Comunei Ion Neculce nr. 94/17.10.2024. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei sau electronic, prin e-mail: office@primaria- ionneculce.ro. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 18.11.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 26.11.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.11.2024, ora 09.30, Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi -etajul I -Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Iasi, Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0332/403.647, fax 0332/435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.11.2024.
Indicii ROBOR și-au întrerupt tendința de creștere
18/11/2024 19:05

*  motivul? BNR nu a modificat dobanzile de politică monetară si pentru facilitatea de depozit, care au rămas la 6,50%, respectiv 5,50% * cresterea indicilor s-a reflectat in majorarea dobanzilor solici ...

COMUNICAT DE PRESA ÎNCEPERE PROIECT COD SMIS 321044. Titlul proiectului: Digitalizarea activității DANEVI LOGISTIK GROUP S.R.L.
18/11/2024 16:26

COMUNICAT DE PRESA ÎNCEPERE PROIECT COD SMIS 321044. Titlul proiectului: Digitalizarea activitătii DANEVI LOGISTIK GROUP S.R.L. 

Risipa alimentară, paradoxul luxului în mijlocul sărăciei
18/11/2024 16:22

Conform estimărilor europene, risipa alimentară costă economia Uniunii Europene aproximativ 143 de miliarde de euro anual. Romania contribuie substantial la această pierdere, cu fiecare cetătean care arunc ...

DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850
18/11/2024 15:51

DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850 

Digitalizarea activității HAMBURGG-SPEDITIONE SRL
18/11/2024 15:45

 COMUNICAT DE PRESA ÎNCEPERE PROIECT COD SMIS 319584 Data: Noiembrie 2024 Titlul proiectului: Digitalizarea activitătii HAMBURGG-SPEDITIONE SRL Beneficiar: HAMBURGG-SPEDITIONE SRL

Anunț tranșant din PSD despre creșterea taxelor și a TVA: Să fie limpede pentru toată lumea!
18/11/2024 15:35

TVA-ul nu va fi majorat anul viitor, sustine la RFI senatorul PSD Daniel Zamfir. El spune că dacă PSD va face viitorul Guvern, va reduce deficitul bugetar prin alte măsuri, fără să crească taxe si impozi ...

Inițiativa Buzău: Colaborarea dintre comercianți, RetuRO și autorități locale pentru succesul Sistemului de Garanție-Returnare (SGR)
18/11/2024 14:48

 1. Ati decis să veniti in sprijinul micilor comercianti din judetul Buzău pentru ca acestia să isi poată indeplini obligatia legală de organizare a punctelor de returnare a ambalajelor ce fac ob ...

Drumul expres Bacău – Piatra Neamț, scos la licitație!
17/11/2024 20:16

Consiliul de Administratie al CNIR a aprobat, la sfarsitul săptămanii trecute, lansarea licitatiei pentru proiectarea si executia Drumului Expres Bacău-Piatra Neamt, o investitie de peste 6 miliarde lei (fă ...

Leul rezistă la presiunile economice și politice
17/11/2024 20:06

Banca Natională continuă să monitorizeze cu atentie piata valutară pentru a proteja cursul leu/euro, principalul său instrument in lupta cu inflatia, si pentru a evita eventualele derapaje in perioada aleg ...

Ajutoare de la stat pentru hainele copiilor sărmani. Fiecare copil va primi 500 de lei pentru rechizite și îmbrăcăminte
17/11/2024 15:20

Elevii şi preşcolarii care provin din familii defavorizate primesc de săptămana viitoare un ajutor de la stat de 500 lei, pe un card special. Banii pot fi folosiţi doar pentru achiziţionarea de rechizite ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei