Jobul de vis al şomerului recalificat FOTO

default

Dimensiune font:

| 29-01-2015 18:00

Zeci de ieşeni au luat parte ieri la un târg de locuri de muncă organizat în cadrul unui proiect cu finanţare europeană * mulţi dintre cei care au stat în faţa posibililor angajatori aveau peste 40 de ani * în timp ce pretenţiile şomerilor se limitau la venituri de câteva sute de lei ori la existenţa formelor legale de angajare, reprezentanţii firmelor aşteptau de la viitorii angajaţi fie experienţă, fie anumite calificări.

 

Zeci de persoane aflate în căutarea unui job au participat ieri la o bursă a locurilor de muncă organizată în cadrul proiectului „Creşterea şanselor de ocupare prin reorientare profesională”. Printre cei dornici să-şi găsească un serviciu decent s-a aflat şi Costică Timofte, de 61 de ani. „Până acum am lucrat vreo 22 de ani în foarte multe locuri, prin restaurante ca bucătar, pe la primărie şi am fost şi prin şomaj, iar apoi nu am mai găsit nimic de lucru. Aşa că am ales reorientarea profesională ca ospătar. Cel mai mult sper să îmi găsesc în localitatea mea, Ţibăneşti. Am aplicat la doi angajatori, sper să găsesc ca ospătar pentru că e mai bine decât bucătar. Vreau să fiu angajat cu carte de muncă, mai este puţin până la pensie aşa că sper măcar la salariul minim pe economie. De nevoie trebuie să mă descurc cu el“, a explicat bărbatul, care a urmat cursul de recalificare în cadrul proiectului.

Şofer profesionist: colacul de salvare pentru şomeri

Acelaşi curs l-a urmat şi Lenuţa Bejan. „Am participat la cursul de ospătar – vânzător în alimentaţie publică. Am lucrat înainte 7 ani ca ţesător şi 3 ani ca gestionar, dar necalificată. Dacă nu ai bani trebuie să cauţi soluţii. Sper mult să mă angajez, dar nu vreau salariu minim, aş vrea să fie măcar mediu“, a detaliat femeia de 48 de ani.

 

Se şcolesc în ţară şi pleacă peste hotare


La eveniment au fost puse la dispoziţie 40 de joburi oferite de peste 15 angajatori. Organizatorii susţin că cele mai căutate sunt posturile de bucătar, lucrători în comerţ şi ospătar. Printre locurile de muncă puse la dispoziţie de către angajatorii prezenţi la eveniment s-au numărat şi cele de electrician, designer, cameraman, lucrător în comerţ, agent de vânzări, vânzător, asistent relaţii publice şi asistent manager.


Angajatorii susţin că aplică între 7 şi 10 persoane pe un singur loc, dar de multe ori, după ce aceştia obţin locurile de muncă dorite, aleg să plece în străinătate. „La mine au fost în jur de 16 persoane, dar încă nu am găsit un candidat perfect. Ca administrator, caut persoanele cu experienţă. Pentru început, în primele luni vor primi salariul minim, adică 900-1.000 de lei, după aceea va fi mai mare. Cel mai căutat este cel postul de ospătar, cu toate că noi avem nevoie mai multă de bucătari. Ospătarii sunt mai uşor de găsit. Pe parcurs ei renunţă la locurile lor de muncă pentru că mulţi pleacă să lucreze în străinătate. După ce i-am învăţat, i-am format în domeniu, aleg să plece pentru că salariile acolo sunt mai mari“, a precizat administratorul unei firme participante în cadrul Bursei.

Cursuri de recalificare pentru zeci de persoane


În cadrul proiectului cu finanţare europeană au fost recalificate zeci de persoane. „Grupul ţintă în regiunea noastră este format dintr-un număr de 248 de persoane, din care 225 trebuie incluse la cursuri. Până în prezent s-au organizat 7 cursuri, la care au participat 87 de persoane. Dintre aceştia s-au angajat 30 de absolvenţi, iar doi dintre ei şi-au deschis o afacere proprie, respectiv o firmă în domeniul serviciilor şi alta în domeniul comerţului. Pentru cei care nu au reuşit să se angajeze, am organizat acest eveniment, pentru a-i pune faţă în faţă cu angajatorii şi pentru a le da o şansă în plus la un loc de muncă“, a explicat Alina Popoiu, reprezentanta asociaţiei care a organizat evenimentul.

 

Aşteptările din partea tinerilor sunt diferite, iar salariile la care speră nu sunt cele mai mari. „Am participat la cursul de ospătar pentru că am mai lucrat la un restaurant din Iaşi. Am 23 de ani şi nu am urmat cursuri universitare. Pe viitor, facultatea va fi o opţiune, dar momentan sper să îmi găsesc un job. Aştept de la angajator să fie onest, să aibă încredere în mine. Sper să nu ceară ceva peste puterile mele, peste ceea ce pot eu să ofer. Iniţial aştept salariul minim, de 700-800 de lei, nu am pretenţii foarte mari având în vedere că nu am foste multă experienţă“, a spus Andrei Paşaniuc. 

 

La mare căutare sunt şi locurile de muncă puse la dispoziţie în domeniul turismului, respectiv cele de agent turism, agent ticketing şi asistent manager. Reprezentanţii firmelor susţin că bătălia pentru un singur loc este foarte mare. „Turismul presupune cunoştinţe de lucru cu calculatorul, abilităţi de comunicare şi limba engleză la un nivel cel puţin mediu. De obicei, pe locurile pe care le punem la dispoziţie aplică 20-25 de persoane. Cei mai mulţi căutând un job de agent de turism“, a spus reprezentantul unei agenţii de turism din Iaşi.

Bursa locurilor de muncă este un proiect organizat în cadrul proiectului „Creşterea şanselor de ocupare prin reorientare profesională”, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritară 5, Domeniul major de intervenţie 5.1. Valoarea proiectului pentru regiunea Nord-Est este de 1.297.952 lei.

 

La finalul anului trecut, rata şomajului înregistrată în judeţul Iaşi a fost de 4,85%, numărul total de şomeri ajungând la 14.612 de persoane. Cele mai multe dintre acestea, respectiv 11.679, sunt persoane care au absolvit ciclul inferior al liceului, urmate de 2.219 persoane cu studii medii şi 714 persoane au studii superioare. Din totalul şomerilor înregistraţi în luna decembrie 2014, se observă că 16,54% sunt tineri cu vârsta mai mică de 25 de ani, 28,7% sunt persoane cu vârsta mai mare de 50 de ani, ponderea şomerilor proveniţi din mediul rural find de 77%. Andra PETRARIU

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:49

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei