Nicolăescu vrea ca personalul medical să fie plătit după performanţă

default

Dimensiune font:

| 13-01-2013 00:00

 

Ministrul Sănătăţii, Eugen Nicolăescu, spune că, pentru ca personalul medical să fie motivat să rămână în ţară, trebuie să se facă modificări legislative prin care să existe un "statut de plată după performanţă", după criterii obiective şi transparente, a celor care lucrează în sistem.
 

Ministrul Eugen Nicolăescu a declarat, sâmbătă, într-o conferinţă de presă, la Târgu Mureş, că, în prezent, resursa umană din sistemul sanitar constituie o mare problemă şi vrea să reia ideea din primul său mandat în fruntea ministerului, de plată a personalului medical după performanţă, dat fiind că în ultimii patru ani nu s-a făcut nimic în acest sens, transmite corespondntul MDIAFAX.

"Din păcate, au trecut patru ani în care nu s-a făcut nimic şi trebuie să reluăm acea idee, în sensul de a încerca să facem plata personalului medical după performanţă. În sensul în care să motivăm personalul medical şi în felul acesta să găsim o metodă prin care să stabilizăm personalul şi chiar să-l atragem. Să-l motivăm să rămână în ţară. (...) Că vom face modificări legislative substanţiale, că vom merge poate la acte normative subsecvente - mi-e greu să vă spun astăzi care va fi alternativa. Dar oricum trebuie să ne gândim să scoatem statutul personalului medical din statut bugetar şi să-l ducem într-un statut de plată după performanţă, pe un buget global, astfel încât să existe flexibilitate la nivelul conducerii spitalului, la nivelul conducerilor de secţii, dar pe criterii obiective. Criterii obiective foarte bine stabilite, uşor comensurabile, ca să poată să fie şi stimulative şi aplicate motivant. Pentru că, dacă nu vom face acest lucru, vom cădea într-o altă alternativă probabil, în care să întărim abuzuri sau să se întâmple orice altceva decât ceea ce ne dorim şi sperăm să se întâmple ca urmare a acestor activităţi", a spus Nicolăescu.

Nicolăescu a mai spus că el a avut şi are în continuare "reţineri" legate de acordul încheiat de guvernele trecute cu FMI şi Comisia Europeană, care impune "constrângeri suplimentare", însă acesta trebuie respectat.

"Chiar dacă eu am avut reţineri şi am reţineri în continuare pe acest acord, ei (cei de la FMI, BM şi CE - n.r.) trebuie respectaţi, trebuie să convenim direcţiile pe care vom merge în continuare şi după ce le convenim, sigur, ele vor fi făcute publice. (...) Am spus că în 2009, când s-a făcut acest acord, am considerat că n-aveam nevoie. Că dacă aveam un Guvern responsabil, acel Guvern ar fi trebuit să-şi facă singur ordine în curte, să nu aibă nevoie de cineva să-i dea la funduleţ cu nuiaua, ca să-şi facă treaba. De asta am spus că am avut reţineri, nu pentru altceva. Şi de acolo, sigur că s-au născut constrângeri suplimentare, pe care, ca o ţară normală şi democratică, ţi le duci mai departe indiferent cine vine şi pleacă de la guvernare. E acord internaţional? Respecţi legea internaţională, indiferent că-ţi place sau nu-ţi place", a arătat Nicolaescu.

Nicolăescu a adăugat că el a fost cel care, în mandatul trecut, le-a crescut lefurile celor din sistemul sanitar, chiar dacă "nimeni nu-şi mai aduce aminte" că a dublat salariile medicilor şi asistenţilor şi a triplat salariile rezidenţilor de anul I şi II.

El a arătat că, atunci când a plecat din funcţie, un medic rezident avea 1.100 de lei, iar acum are 700, precizând însă că în acest an nu se pot face modificările salariale, ci abia după ce va fi schimbată legea care să permită acest lucru şi se va fundamenta astfel bugetul pe 2014.

"Criteriile de performanţă vor fi cunoscute, transparente, nu le ţin în sertar. Deocamdată lucrăm, gândim o schimbare legislativă. Astăzi legea ne interzice, trebuie să schimbăm legea ca să facem un asemenea sistem. (...) Toată salarizarea de care discutăm se duce pe buget global, deci în aceeaşi sumă de finanţat. Dar este o discuţie pe care trebuie să o avem în perioada următoare. Eu sper ca în acest an să reuşim ca toată baza legislativă necesară pentru a ne atinge obiectivele să fie realizată. După, sigur că vom putea trece şi la aplicare. (...) În 2013 e acelaşi sistem, prin Casă. Noi trebuie să facem o serie de ajustări, de revizuiri ale sistemului de finanţare, în 2013. Am o constrângere de natură legală - conform Legii finanţelor publice, toate actele normative care vor sta la baza construcţiei bugetului pe 2014 trebuie să fie gata adoptate până la data aprobării bugetului pe 2014. Deci dacă mă duc frumos înapoi pe Legea finanţelor publice, eu trebuie să le am pe toate adoptate până la 15 septembrie", a precizat el.

Pe de altă parte, a spus Nicolăescu, este important şi ca mediul de lucru să fie motivant şi ca investiţii şi ca personal, întrucât un medic care lucrează cu aparatură învechită "oricând poate fi acuzat de malpraxis".

Nicolăescu a refuzat să comenteze faptul că preşedintele Colegiului Medicilor, Vasile Astărăstoae, a ameninţat cu o grevă generală, dacă nu cresc salariile în sistem, arătând însă că este "pregătit pentru orice".

În aceeaşi conferinţă de presă, secretarul de stat Raed Aradat a precizat că nu se pune problema reducerii anilor de rezidenţiat, astfel încât medicii să ajungă mai repede pe post, arătând că s-ar ajunge sub standardele UE, în timp ce Nicolăescu a spus că, dacă s-ar lua o asemenea măsură, România ar putea chiar ajunge în procedură de infringement pe acest subiect.
 

 

economica.net

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei