Profil de cumpărător online! Ce preferă românii să comande pe internet
Dimensiune font:
Importanţi jucători din comerţul electronic românesc s-au întâlnit, ieri, în cadrul ecomTIM, cel mai important eveniment regional de e-commerce şi marketing online organizat la Timişoara.
În cadrul evenimentul Daniel Enescu, fondator şi CEO al grupului Daedalus, a prezentat un studiu realizat în ianuarie anul acesta despre cumpărăturile online. Potrivit informaţiilor prezentate de acesta, numărul celor care folosesc internetul pentru a face achiziţii a crescut în ultimii ani. Astfel, dacă în 2007 cumpărau online circa 8,9% dintre români, în 2012 procentul ajunsese la 20,9%.
„Cei care cumpăra online sunt între 18 şi 24 de ani, antreprenorii şi angajaţii cumpără mai mult. 92,7% dintre cei care cumpără online au laptop sau desktop acasă. 34,9% dintre ei au smartphone, iar 10,3% au tableta“, se arată în studiu. Mai mult, datele culese de la 600 de respondenţi arată că locuitorii din Moldova sunt cei mai reticenţi în a face astfel de achiziţii online, iar un sfert dintre cei care fac cumpărături pe internet plasează comenzi telefonic pentru a primi mai multe informaţii.
„Numărul persoanelor care au cumpărat bilete de avion online a scăzut semnificativ de la 18,6% în toamna lui 2011 la 10,4% în ianuarie anul acesta“, a precizat Daniel Enescu. Acelaşi studiu arată că femeile cumpără îmbrăcăminte, produse alimentare, jucării, cărţi, ziare, reviste, produse cosmetice, în timp ce bărbaţii achiziţionează electronice, software, servicii de telefonie mobilă, produse sportive. Pe de altă parte, tinerii sunt cei care iau online bilete la spectacole, produse alimentare sau jucării. În cazul serviciilor achiziţionate online cea mai mare creştere, de 4,2%, a fost înregistrată pentru zona de gambling. (Alina Stan)
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau