Profitul Facebook arată "riscuri existenţiale" pentru reţeaua de socializare
Dimensiune font:
Facebook explorează o gamă largă de afaceri generatoare de bani, precum publicitatea video şi descărcarea de muzică, dar trebuie să scape de problemele tot mai mari care au marcat primele trimestre în care a evoluat ca o companie listată la bursă, relatează Bloomberg.
Încetinirea creşterii veniturilor şi vânzărilor a amplificat presiunile asupra Facebook de a găsi noi căi de creştere a afacerilor.
În acelaşi timp, cea mai mare reţea de socializare la nivel mondial trebuie să calmeze temerile legate de respectarea confidenţialităţii datelor personale, să atragă investitori şi să respecte angajamentul directorului general Mark Zuckenberg conform căruia Facebook este mai degrabă o mişcare socială decât o afacere.
"Este o linie foarte fină pe care trebuie să evolueze. Totul face parte din durerile de creştere", a declarat Victor Anthony, analist la Topeka Capital Markets.
Instagram, serviciul Facebook de photo-sharing, a provocat luna trecută temeri că va vinde imagini ale utilizatorilor, fără consimţământul acestora, companiilor de publicitate.
Facebook a nemulţumit luna trecută şi prin decizia de a reduce influenţa utilizatorilor în modificarea politicilor legate de confidenţialitate şi folosire a datelor.
În condiţiile în care Facebook foloseşte date ale utilizatorilor pentru a ajuta companiile de publicitate, Zuckerberg riscă să îndepărteze clienţii şi să compromită angajamentul său declarat pentru mai multă deschidere.
Facebook a intrat deja în atenţia autorităţilor de reglementare din Europa şi Statele Unite, din cauza temerilor că nu protejează suficient datele personale ale utilizatorilor.
Acţiunile Facebook au recuperat din septembrie o parte din pierderile înregistrate de la listarea la bursă, dar sunt totuşi cu 16% sub nivelul de debut.
Analiştii anticipează pentru acest an o creştere a veniturilor Facebook de 30%, la 6,53 miliarde de dolari, faţă de un avans estimat de 35% în 2012.
Vânzările au urcat cu 88% în 2011.
Potrivit lui Zuckerberg, banii nu au reprezentat principalul obiectiv al Facebook.
"Nu creăm servicii pentru a face bani. Facem bani pentru a construi servicii mai bune", a afirmat Zuckerberg în documentele în care a prezentat planurile ofertei publice iniţiale, autorităţilor de reglementare.
El a explicat că Facebook nu a fost gândită ca o companie, fiind creată pentru a îndeplini o misiune socială.
Facebook a dovedit totuşi că poate introduce rapid produse de succes. Titlurile Facebook au urcat cu 60% de la un minim de 17,55 dolari pe unitate atins în septembrie, în urma indiciilor de creştere a publicităţii pe servicii mobile.
Facebook ar putea raporta venituri de 339,3 milioane de dolari din publicitate prin aplicaţii mobile pentru 2012, de la nivelul zero în anul precedent. În 2014, aceste venituri ar putea depăşi 1,2 miliarde de dolari, iar Facebook ar putea controla 11% din această piaţă, potrivit companiei de cercetare a pieţei EMarketer.
mediafax.ro
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau