„Oamenii caută adesea să aibă experiențe inedite care să le ofere amintiri de neuitat”

1interviu_converted

Dimensiune font:

| 21-09-2024 08:23

 * spune Andrei Postelnicu, partenerul unei agenții de turism

Românii au avut o vară plină în acest an, date fiind cifrele companiilor de turism. Cele mai populare destinații au fost Turcia, Grecia, Egipt, Bulgaria, dar și turismul intern, atât la mare, cât și la munte. Mulți români au optat să călătorească în contextul provocărilor pe care le-au avut companiile aeriene - lipsă de personal, întârzieri sau anulări de zboruri. Detalii despre acest subiect a oferit Andrei Postelnicu, partener al companiei Destine Holding.

- Care sunt tendințele principale în preferințele de călătorie ale românilor în acest an?

- Alegerile diferă în funcție de tipul de turiști. Tinerii fără obligații caută destinații care să se încadreze într-un anumit buget, dar care să le ofere oportunitatea de a explora și de a se distra, pe când familiile cu copii aleg destinații cu facilități care să le ofere confort, relaxare, plaje cu nisip, dar și activităti pentru copii (aquapark, divertisment etc). O tendință interesantă o reprezintă interesul pentru călătorii de tip city break, dar și în destinații mai puțin aglomerate sau în aer liber, românii fiind mai atenți la siguranța si la sănătatea lor. Sunt români care aleg să își petreacă vacanțele și pe teritoriul țării deoarece mulți dintre ei beneficiază de tichete de vacanță.

În acest an, a crescut cererea pentru asigurarea călătoriilor (asigurarea storno dacă turistul nu mai poate pleca în vacanță din motive medicale/ accident/ concediere/ decesul unei rude/ avarierea locuinței); asigurări medicale (acoperirea cheltuielilor medicale ca urmare a unui accident/ îmbolnăvire/ repatriere medicală sau funerară, Chat Medical); asigurări de asistență rutieră (depanare la fața locului, tractare, masină la schimb, cazare, continuarea călătoriei, repatrierea mașinii); asigurări post-travel care acoperă cheltuielile medicale la întoarcerea în țară pentru continuarea tratamentului ca urmare a unui eveniment (accident/îmbolnăvire) petrecut în perioada călătoriei.

- Ce factori influențează alegerea destinațiilor turistice de către români în 2024?  

- Criteriile de alegere în rândul turiștilor noștri au fost tariful pachetului turistic, destinație prietenoasă pentru copii, dar și explorarea obiectivelor turistice.

- Cum s-au schimbat preferințele turistice ale românilor comparativ cu anii precedenți? 

- Tarifele au crescut cu până la 20% față de anul 2023, astfel că o parte dintre clienți s-au reorientat către destinații mai avantajoase din acest punct de vedere sau chiar au ales aceeași destinație, dar au scăzut din calitatea unității de cazare. Sunt mai mulți turiști acum care preferă să călătorească cu mașina proprie în destinații precum Grecia, Bulgaria, Turcia și observăm acest lucru din solicitările în creștere de emitere de polițe de asistență rutieră.

- Care sunt cele mai căutate destinații?

- În functie de tipul de transport ales de turiști, compania noastră a realizat un top trei destinații. Astfel, la turismul individual (cu autoturism propriu), pe primele locuri se află România, Bulgaria și Grecia. Pentru turismul cu autocarul au fost preferate Grecia, Bulgari și Croația, iar pentru cel cu avionul, de tip charter, cele mai multe cereri au fost pentru Turcia, Grecia, Egipt, Tunisia și Spania. Avem și clienți dornici de experiențe inedite, solicitările în rândul acestora au fost pentru destinații precum Dubai, Zanzibar, Maldive, Tailanda dar si croaziere în diverse colțuri ale lumii. Regiunea Antalya din Turcia rămâne în preferințele românilor și în 2024, fiind o destinație ideală pentru familii, cu plaje largi, servicii de calitate, tot ceea ce este nevoie pentru o vacanță fără griji. În România, Litoralul rămâne în preferințe. Cât privește destinațiile exotice, topul este deschis de un mixt de Asia și Africa: Seychelles, Tanzania, Malaezia, Indonezia, iar un nou trend este să se combine mai multe țări într-un circuit. De obicei, aleg aceste destinații în sezonul de iarnă, fiind un mod de a „scăpa" de frig pentru câteva zile.

- Cum s-a modificat comportamentul de călătorie al turistului român în ultimii ani?

Ce tip de experiențe caută? 

- Sunt mai atenți la detalii atunci când iau decizia de a achiziționa o vacanță, iar situația economică îi determină să aleagă destinații mai ieftine. O mare parte dintre turiștii români aleg destinații de relaxare ( cu centre spa, hoteluri mici  de tip boutique, sau cei care au familii aleg să combine unități de cazare kids friendly cu zone de adults only), dar doresc și să descopere noi culturi, să exploreze, să aibă o experiență gastronomică inedită. Factorii esențiali în decizia de cumpărare

Sunt un zbor cât mai comod, cât se poate direct, unități de cazare cu servicii bune și facilități diverse, și nu în ultimul rând prețul.

- În ce măsură contează aspectele legate de sustenabilitate și ecoturism în decizia de călătorie a românilor? 

- Cred că încă nu avem o cultură în acest sens și procentul românilor pentru care contează aceste aspecte este destul de mic.

- Cum a influențat pandemia alegerile turistice ale românilor în 2024? 

- În perioada pandemiei industria turismului a înregistrat pierderi foarte mari, intrând în criză. Apoi inflația a „lovit" bugetele românilor, iar pe fondul creșterilor tarifelor pachetelor turistice, numărul românilor care nu își permit să plece în vacanță a crescut.

- Cum poate fi educat un consumator de turism?  

- Din punctul de vedere al unei agenții de turism, educația poate veni din produse și destinații noi, acestea având compețența de a crea trenduri. În online, o misiune importantă o au paginile creatorilor de conținut, care informează, educă și chiar influențează consumul de turism.

 - Ce măsuri pot fi implementate pentru a educa turiștii români să aleagă destinații mai sustenabile? 

- Agențiile de turism pot crea pachete de nișă ( de ex. ecoturism), bazate pe experiențe de calitate și deosebite, astfel încât destinația promovată să nu se transforme în una de masă.

La nivel global, pandemia a influentat un procent destul de mare de consumatori să își dorească să călătorească mai durabil și în viitor. Pentru a avea o vacanță lipsită de griji le recomand turiștilor să își pună în bagaj asigurarea storno, asigurarea medicală dar și pe cea de asistență rutieră dacă vor călători cu mașina. Costul unor astfel de polițe este nesemnificativ comparativ cu acoperirile și cu sumele asigurate.

Anul acesta am avut o incidență crescută a daunelor pe astfel de polițe, cele mai frecvente fiind: indigestii, insolații în rândul copiilor și adultilor, accidente la piscină și defectiuni electrice sau mecanice la mijlocul de transport.

 - Ce caută oamenii în vacanțe ?

- Oamenii caută diferite lucruri în vacanțe, în funcție de preferințele lor personale și de scopurile călătoriilor. Ei călătoresc pentru relaxare și odihnă. Multe persoane își doresc să scape de stresul cotidian și să se relaxeze, așa că aleg destinații potrivite pentru a se relaxa, cum ar fi plajele sau stațiunile spa. Vor explorare și aventură. Cei aventuroși caută oportunități de a explora locuri noi, de a face drumeții, sporturi extreme sau diverse activități în aer liber. Sunt interesați de cultură și istorie. Sunt atrași de destinațiile care oferă oportunități de a învăța despre cultura locală, istoria, tradițiile și obiceiurile, prin vizitarea muzeelor, ziarelor și monumentelor. Unii călători își doresc să încerce mâncăruri și băuturi tradiționale din diferite regiuni, ceea ce face parte din experiența de călătorie. Vacanțele sunt adesea o ocazie pentru a petrece timp cu familia și prietenii, așa că mulți caută destinații care facilitează interacțiunile sociale. Apoi, oamenii caută adesea să aibă experiențe inedite care să le ofere amintiri de neuitat, fie că este vorba despre festivaluri locale, activități tradiționale sau întâlniri cu oameni din alte culturi. Unii turiști se îndreaptă spre destinații orientate spre wellness, unde pot participa la retreaturi, yoga și alte practici de îngrijire personală.

În concluzie, motivele pentru care oamenii călătoresc sunt diverse și reflectă dorințele și nevoile fiecărei persoane.

- Cum arată profilul turistului ieșean din punct de vedere al vârstei, venitului și obiceiurilor de consum?

- Are vârsta 25-50 de ani, venituri medii și peste medie, familiile cu copii aleg locațiile de tip all-inclusive și cu facilități pentru cei mici, cuplurile fără copii aleg de regulă destinații unde pot explora si cultura țării respective. Ca destinații, preferă Turcia, Grecia, Egipt și Bulgaria.

A consemnat Maura ANGHEL

 

Profilul turistului român poate fi caracterizat prin mai multe dimensiuni, reflectând atât preferințele personale, cât și tendințele generale de călătorie. Iată câteva aspecte cheie:

  1. Preferințe de călătorie:

    • Destinații interne: Mulți turiști români preferă să exploreze destinațiile din România, cum ar fi munții Carpați, Delta Dunării sau orașe istorice precum Iași, Brașov, Sibiu și Cluj-Napoca.

    • Destinații externe: Destinațiile populare include țări europene precum Italia, Spania, Grecia, dar și destinații din Asia sau America, în funcție de buget.

  2. Tipologia de călătorie:

    • Vacanțe de relaxare: Mulți turiști caută să se relaxeze, alegând plaje, stațiuni sau sejururi la spa-uri.

    • Excursii culturale: Interesul pentru istorie și cultură îi determină pe unii turiști să participe la tururi ghidate și să viziteze muzee sau obiective istorice.

  3. Demografie:

    • Vârsta: Turiștii români variază de la tineri (18-30 ani), care caută aventură și distracție, până la familii și seniori, care preferă vacanțe liniștite.

    • Venituri: În funcție de statutul socio-economic, turiștii români pot opta pentru vacanțe de lux sau destinații mai accesibile.

  4. Tendințe:

    • Călătorii în grup: Mulți români preferă să călătorească în grupuri, fie cu familii, prieteni sau colegi.

    • Experiențe autentice: Există un interes crescut pentru experiențe locale și autentice, cum ar fi gastronomie tradițională, ateliere de meșteșuguri etc.

    • Sustenabilitate: Din ce în ce mai mulți turiști devin conștienți de impactul călătoriilor asupra mediului și preferă opțiuni mai sustenabile.

  5. Modalități de informare:

    • Turiștii români își planifică vacanțele prin diverse surse, inclusiv website-uri de specialitate, rețele sociale, bloguri de călătorie și recenzii online.

Acest profil general al turistului român subliniază diversitatea și evoluția preferințelor de călătorie, influențate de factori socio-culturali și economici.

Le recomand, în primul rând, turiștilor să verifice de unde isi achiziționează o vacanță, să nu caute referințe doar pe un site ci pe mai multe, să discute cu agentul de turism de la bun început ce își dorește, și nu doar detalii de suprafață, ci și ce crede el că v-a găsi acolo, ce activități își doreste în vacanță, chiar și mici exemple unde a mai călătorit, unde i-a plăcut. Având un profil al clientului, îl putem ajuta să facă alegerea cea mai bună. În al doilea rând este importantă și încrederea în agentul de turism, care va depune toate eforturile să îi ofere cea mai bună soluție turistului, ce crede el că i s-ar potrivi și nu doar să vândă ceva, și de aici pornim către o vacanță fără griji” - Alexandra Fronea, agent de turism

 

 

De ce să îți alegi vacanța printr-o agenție de turism ? ● Asistență 24/7: În caz de probleme sau întrebări, poți conta pe suportul agenției în orice moment al zilei.

Comoditate: Agențiile se ocupă de detalii precum rezervări, transport și itinerarii, economisindu-ți timp și efort.

Organizare: Agențiile au experiență în planificare și gestionare, asigurându-se că totul este bine pus la punct.

Expertiză locală: Agențiile au cunoștințe despre destinații și pot oferi sfaturi utile pentru a-ți maximiza experiența.

Pachete avantajoase: Agențiile pot negocia tarife speciale sau pachete all-inclusive, aducându-ți economii semnificative.

Grupuri organizate: Dacă călătorești în grup, agențiile pot organiza activități și excursii pentru toată lumea.

Siguranță: Agențiile lucrează cu furnizori de încredere, contribuind la asigurarea unui mediu sigur pentru călătorie.

Planificare mai ușoară: Fără griji legate de detaliile logistice, te poți concentra mai mult pe relaxare și distracție.

Reduceri speciale: Agențiile pot oferi reduceri exclusive sau beneficii pentru clienții fideli.

Evitarea stresului: Cu toate detaliile gestionate, poți să te bucuri de vacanță fără să te stresezi cu planificarea” - Silvia Postelnicu, agent de turism în cadrul Destine Holidays

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Ion Neculce, cu sediul administrativ in sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, telefon 0232/710.880, email: office@primaria- ionneculce.ro, cod fiscal 4541050. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 2.539 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 62719, Carte funciara 62720; -teren in suprafata de 2.539 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62720, Carte funciara 62720; -teren in suprafata de 1.374 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 62721, Carte funciara 62721; -teren in suprafata de 1.165 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62722, Carte funciara 62722; ce apartin domeniului privat al Comunei Ion Neculce, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. al Comunei Ion Neculce nr. 94/17.10.2024. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei sau electronic, prin e-mail: office@primaria- ionneculce.ro. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 18.11.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 26.11.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.11.2024, ora 09.30, Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi -etajul I -Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Iasi, Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0332/403.647, fax 0332/435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.11.2024.
„Noi artiștii, avem nevoie de întâlniri cu oameni din toate mediile, altfel riscăm să avem o viziune extrem de îngustă asupra lumii în care trăim, să ne izolăm într-o bulă”
25/09/2024 18:48

Cand ne gandim la teatru, de multe ori ne limităm imaginar la scenele mari ale oraselor, la clădirile impozante ale scenelor nationale sau la publicul sofisticat care asistă la premiere. Dar teatrul, in esen ...

„Viitorul medicinii tradiționale chineze în România pare promițător, cu posibilități de integrare în sistemul de sănătate”
21/09/2024 10:04

- Cum a inceput călătoria dumneavoastră in domeniul medicinei traditionale chineze? Ce v-a atras initial către această formă de medicină? - Călătoria mea in medicina traditională chineză (MTC) a i ...

„Dacă spectatorii se recunosc în personajele pe care le jucăm și măcar pentru o secundă, cred că ne-am făcut treaba”
21/09/2024 09:44

Una dintre cele mai vechi forme de artă, teatrul are un impact profund asupra dezvoltării culturale si emotionale a oamenilor, in special asupra adolescentilor, care se află intr-o perioadă de formare a ide ...

„Un curs de cinematografie îi pregătește pe copii să devină oameni asumați”
21/09/2024 09:24

- Cum a apărut ideea de a organiza un curs de cinematografie dedicat copiilor? Ce v-a inspirat să creati acest program? - Încă de pe vremea cand fetita mea era mică si practica modellingul si avea di ...

„E nevoie de crearea unei comunități care să mențină viu teatrul de animație și de păpuși”
21/09/2024 08:21

„V-ati intrebat vreodată cum se nasc marile capodopere ale literaturii, care ne fac să visăm, indiferent de varstă sau de istorie? 20K leghe sub mări este o aventură in laboratorul de creatie a ...

Top 8 tehnologii auto care vor revoluționa industria în viitorul apropiat
27/08/2024 10:34

Top 8 tehnologii auto care vor revolutiona industria in viitorul apropiat Industria auto se află intr-o perioadă de transformare rapidă, impulsionată de inovatii tehnologice care promit să schimbe radi ...

Scandal între frații Ionuț și Tudor Chirilă. Cei doi au avut relații tensionate în perioada copilăriei și a adolescenței
07/07/2024 18:47

Viata lui Tudor Chirilă (50 de ani) a fost una plină de aventuri si intamplări pe care clar nu le va uita niciodată. Prezent la podcast-ul lui Mihai Bobonete, artisul a povestit despre conflictele intre el ...

„Gastronomia românească nu este doar despre gusturi, ci și despre povești”
16/05/2024 20:09

Dar gastronomia traditională romanească nu este doar despre alimente si retete. Este un ambasador al valorilor noastre, o modalitate de a celebra comunitatea si de a ne conecta la rădăcinile noastre. Prin i ...

„Vinul este o artă complexă”
16/05/2024 12:20

Oenologia, stiinta si arta vinului, ocupă un loc special in cultura umană, fiind mai mult decat o simplă activitate de producere si consum a băuturilor. Este o lume complexă si fascinantă care impleteste ...

„Un proiect de suflet e cel al cărui spațiu sau siluetă îți declanșează emoția încă de la prima schiță”
15/05/2024 13:29

- Ce v-a inspirat să deveniti arhitect si cum a influentat acest lucru stilul dvs. arhitectural? - De-a lungul anilor si in special in copilărie, am avut parte de experiente senzoriale si interactiuni umane ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei