Catedrala Mântuirii Neamului. Cheltuielile de până acum se compară cu Arena Națională sau cu Pasajul Basarab

000000  ultima-ora-480x330

Dimensiune font:

| 16-03-2025 12:10

 Din 2010 și până acum, cheltuielile efectuate pentru construire Catedralei Mântuirii Neamului, lângă Palatul Parlamentului, au ajuns la 270 de milioane de euro. Totalul este comparabil cu mari proiecte de infrastructură din București, precum Pasajul Basarab, sau cu Arena Națională.

Din această sumă, cei mai mulți sunt bani publici, iar „peste 10% din costuri” sunt din fondurile proprii ale Patriarhiei Române, conform unui răspuns oficial primit de HotNews. Cele 270 de milioane de euro se referă la construcția întregului ansamblu, anume catedrala propriu-zisă, spațiul subteran multifuncțional Peștera Sfântului Andrei, cele patru porticuri, care delimitează altarul de vară reprezentat de piațeta din fața Catedralei, turnurile de la intrarea principală, care vor cuprinde inscripții de recunoștință pentru eroii neamului românesc și, respectiv, toate spațiile tehnice subterane și supraterane care asigură funcționarea tuturor instalațiilor din ansamblu,

Cum construcția este încă în desfășurare, Patriarhia spune că aceasta este doar o estimare și va putea furniza o situație detaliată doar după terminarea lucrărilor. Lucrările ar urma să fie gata în mare parte anul acesta, dar vor fi terminate în 2027, conform sursei citate. Pe cifrele actuale, circa 27 de milioane de euro este contribuția Patriarhiei, în timp ce restul sunt bani publici, în baza Legii nr. 376/2007. 

„Conform acestei legi a statului român, fondurile necesare construirii Catedralei Naționale sunt asigurate de Patriarhia Bisericii Ortodoxe Române; Guvernul României, în limita sumelor alocate anual cu această destinație, precum și de către autoritățile administrației publice locale”, a transmis biroul de presă al Patriarhiei pentru sursa citată.

La aceste costuri, catedrala este comparabilă cu Arena Națională, stadion construit între 2008 și 2011. Proiectul a costat 234 de milioane de euro; suma actualizată la inflația din zona euro ajunge la aproape 308 milioane de euro.

Un alt proiect major din Capitală a fost Pasajul Basarab, a cărui construcție a început în 2006 și a fost finalizată în 2011. Costurile au fost date atunci la 240 de milioane de euro, ceea ce ar însemna cam 316 milioane de euro, în banii de azi, conform HotNews.

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
VIDEO Mesajul Patriarhului Daniel: Învierea lui Hristos este izvor de pace și bucurie, de speranță
20/04/2025 11:54

 Întaistătătorul BOR a reamintit de sărbătorirea anul acesta a Sfintelor Pasti de către toti crestinii, cărora le-a transmis „dorinti de bine”. „Cu prilejul Sfintelor Paste v ...

Ce trebuie să faci, de fapt, cu lumânarea de la slujba de Înviere: Este complet INTERZIS să o arunci
20/04/2025 10:48

 Lumanarea este o ofrandă adusă lui Dumnezeu si de aceea, se foloseste intr-o randuială aparte, potrivit doxologia.ro. Desi există numeroase practici legate de superstitii, lumanarea nu se stinge de pr ...

La ce oră începe slujba de Înviere în 2025? Sfânta Lumină se distribuie din toate bisericile ortodoxe!
19/04/2025 13:22

Multi romani se intreabă an de an la ce oră incepe slujba de Înviere, pentru a se putea pregăti din timp si a ajunge la biserică in liniste, cu inima deschisă. Desi ora poate varia usor de la o paroh ...

Cum apare Lumina de Paște în Biserica Sf. Mormânt? Care este ritualul Patriarhului Ierusalimului?
19/04/2025 11:55

 Traditia aducerii Sfintei Lumini a fost inaugurată de Patriarhul Daniel in anul 2009, si va fi continuată si in 2025, Anul Centenar al Patriarhiei Romane. Astfel, in seara zilei de sambătă, 19 aprili ...

Povestea Mormântului Sfânt
19/04/2025 10:30

Într-un oras de piatră, pe colinele prăfuite ale Ierusalimului, cu miresme de smirnă si strigăte de vanzători in piete, s-au petrecut odată lucruri care au schimbat inima lumii. Acolo, intr-o dimine ...

Povestea Luminii Sfinte
19/04/2025 09:11

În fiecare an, in Sambăta Mare, cand intreaga lume crestină asteaptă Învierea Domnului, in biserica Sfantului Mormant din Ierusalim se petrece un miracol care luminează credinta celor care-L cau ...

Descoperire de excepție: Este posibil ca arheologii tocmai să fi găsit locul unde a fost mormântul lui Iisus
18/04/2025 18:58

  E posibil ca arheologii care fac săpături sub Biserica Sfantului Mormant din Ierusalim să fi făcut o descoperire de exceptie: dovezi ce sustin identificarea locului unde, potrivi ...

Scrisoarea pastorală la sărbătoarea Învierii Domnului a Mitropolitului Moldovei și Bucovinei Teofan
18/04/2025 11:57

Cinstiti vietuitori ai sfintelor mănăstiri, Drept-slăvitori crestini,   În fiecare an, aşteptăm sărbătoarea Sfintelor Paşti şi o trăim cu o bucurie deosebită. Este o bucurie ce vine din ...

În Săptămâna Mare, CTP contestă imaginea Mântuitorului: „În profunzimea ideii de Iisus stă o femeie, nu un bărbat”
18/04/2025 04:59

Cristian Tudor Popescu a transmis un mesaj bizar in joia mare, in care vorbeste despre reprezentările lui Iisus, sustinand că „in două mii de ani, nenumărati oameni s-au urcat pe cruce, refăcand gestul h ...

Rugăciunea din Ghetsimani. Lupta interioară a lui Iisus într-o noapte care a schimbat lumea
17/04/2025 19:46

Grădina Ghetsimani, aflată la poalele Muntelui Măslinilor, rămane una dintre cele mai tulburătoare locatii din istoria crestinismului. Aici, intr-o noapte tăcută si grea, Iisus din Nazaret ingenunchează ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei