Luni - Parchet, marţi - pauză, miercuri - Parchet, joi – pauză...

1 primar 2
1 primar 1

Dimensiune font:

| 16-12-2022 10:34

Mihai Chirica: „Bin Laden a fost prins şi anihilat de 42 de puşcaşi marini. La Iaşi, miercuri, au fost în Primăria Iaşi 46! Efectele, desigur, nu sunt aceleaşi, dar modalitatea de acţiune este una cât se poate de evidentă şi vizibilă. Nu suntem nici traficanţi de droguri, nici spălători de bani, nici infracţiuni de natură economică nu facem...”

Primarul Mihai Chirica a fost plasat, miercuri seară, de procurorii DIICOT Iaşi sub control judiciar pentru o perioadă de 60 de zile şi are calitatea de inculpat. Iniţial, el a fost condus la audierile de la DIICOT în calitate de suspect, la fel ca alţi 29 de angajaţi din Primărie şi de la Cadastru. Toţi 30 sunt anchetaţi într-un dosar în care se fac acuzaţii de abuz în serviciu şi uzurpare a funcţiei într-un dosar privind autorizarea de construcţii imobiliare. Ieri, edilul-şef a oferit detalii despre acuzaţiile care i se aduc, spunând că că nu are nici cea mai mică emoţie. Singurul lucru de care Chirica s-a arătat deranjat constă în faptul că descinderile în forţă ale oamenilor legii afectează imaginea oraşului pe plan naţional.

Pentru primarul Mihai Chirica ziua de miercuri a fost ziua cea mai lungă. El a ajuns acasă cu mult după miezul nopţii. După mai bine de patru ore petrecute la audieri în sediul DIICOT, Mihai Chirica a fost plasat sub control judiciar. Procurorii antimafie îi aduc 8 acuzaţii pentru înscrisuri legate de urbanism, 7 pentru fapte de abuz în serviciu şi una de uzurpare a funcţiei. „A fost extins cazul din 2020, a domnului Zamoşteanu. Bineînţeles, tot pe probleme legate de urbanism, acelaşi blestem care urmăreşte de multă vreme situaţia din Iaşi. Mi s-a adus calitatea de suspect şi după aceea cea de inculpat în acest dosar. Va trebui să interacţionez mai puţin cu Direcţia de Urbanism şi cei care acţionează în zonă. În rest, îmi voi exercita funcţia”, a declarat primarul Mihai Chirica, după ce a ieşit de la audieri.

În perioada în care se află sub control judiciar îşi va delega atribuţiile. Deocamdată nu ştie cui şi cum, din cauza controalelor judiciare la care au fost supuşi şi ceilalţi angajaţi anchetaţi în dosar. La ieşirea de la audieri Mihai Chirica se arăta decis să conteste decizia procurorilor de a-l plasa sub control judiciar.

42 puşcaşi marini pentru Bin Laden. 46 pentru suita de la Primărie

Doisprezece ore mai târziu, într-o conferinţă de presă, primarul şi-a arătat nemulţumirea faţă de impresionanta desfăşurare de forţe de ordine de la SAS şi BCCO care a fost adusă la Primăria Iaşi de procurorii DIICOT. Pentru Mihai Chirica, activitatea de ieri a anchetatorilor care au venit la Primărie a fost una disproporţionată, între ceea ce trebuia să se întâmple şi ceea ce s-a întâmplat de fapt. 

„În cursul zilei de ieri, practic întreg aparatul de conducere a fost chemat la audieri. Toate birourile de aici, viceprimari, foşti, toată direcţia de Urbanism, Cadastru. Sigur, instituţiile statului trebuie să îşi facă datoria şi să culeagă datele pentru a putea să judece în mod obiectiv pentru orice faptă pe care dumnealor o consideră suspectă. Ca o paranteză, de exemplu, Bin Laden a fost prins şi anihilat de 42 de puşcaşi marini. La Iaşi, miercuri au fost în Primăria Iaşi 46! Efectele, desigur, nu sunt aceleaşi, dar modalitatea de acţiune este una cât se poate de evidentă şi vizibilă. Nu suntem nici traficanţi de droguri, nici spălători de bani, nici infracţiuni de natură economică nu facem. Suntem o autoritate publică unde dacă se greşeşte cu vinovăţie se plăteşte, dacă se greşeşte din greşeală, că oricine munceşte greşeşte, atunci sunt măsuri administrative”, a spus primarul Chirica.

Ca modalitate de lucru, primarul înţelege că într-un stat de drept lucrurile trebuiau să se întâmple altfel, adică procurorii să vină la instituţia administrativă şi să solicite documentele pe care le doreau. Dacă nu eşti în stare să le depui la termen din neştiinţă sau din rea voinţă, atunci instituţia poate apela şi la alte măsuri pentru a putea satisface această necesitate. În caz contrar, ca orice instituţie civilizată înfiinţată în baza legilor în vigoare, răspunde de fiecare dată, fapt care se întâmplă în mod curent cu toate instituţiile statului, chiar dacă ele aparţin de Justiţie sau orice altă natură. Nu am avut decât un singur incident, anul trecut, când s-a rătăcit o adresă de înaintare a unui Parchet, nu s-a ajuns la termen şi procurorul însuşi a venit să îşi ridice documentele crezând că e rea intenţie. Le-a avut în mai puţin de o oră. A fost o neglijenţă de servici a unuia dintre colegii mei. Indiferent care sunt consecinţele acestui dosar, e foarte clar, trebuie să plătească. Şi eu voi fi cel care susţin vehement acest lucru. Am spus şi ieri, am spus şi prin plângerile penale pe care le-am mai făcut până acum”, a spus Mihai Chirica, subliniind că Primăria este o instituţie care emite zeci de mii de documente.

„De-a lungul unui an emitem 4,9 milioane de file pe care le transmitem către diverşi beneficiari. În calitate de primar, în ceea ce priveşte activitatea Direcţiei de Urbanism, semnez şi emit documente administrative aproximativ 1500-1600 pe an, certificate de urbanism – 4.000 - 4.500 pe an”, a spus primarul. 

Primar fără emoţii. Doar obosit...

Chiar dacă este pus sub control judiciar pentru 60 de zile şi nu are voie să vorbească cu cei de la Urbanism, primarul a spus că nu are emoţii nici în acest dosar instrumentat de DIICOT.  Dar s-a arătat supărat că descinderile în forţă afectează imaginea oraşului pe plan naţional. Nu am cea mai mică emoţie, decât foarte multă oboseală. Este destul de greu pentru un primar să aibă luni Parchet, marţi - pauză, miercuri - Parchet, joi - pauză, presupun, vineri o să mai vedem. Actul administrativ trebuie să continue. Nu este vorba numai de imaginea primarului, că nu sunt în alegeri. Sunt în mandat încă. Este vorba de imaginea oraşului nostru care ieri a fost una foarte proastă. Nu am cea mai mică emoţie referitoare nu doar la această cauză a omului de afaceri Zămoşteanu, ci şi pentru orice altă cauză. Ştiu foarte clar ce fac şi cum fac. Eu nu sunt decât demnitarul acestei Primării. În spatele meu este un aparat de 679 de persoane. orice persoană care nu-şi face treaba cum se cuvine din rea voinţă sau nepriceprere trebuie să plătească. Dacă e din nepricepere, plăteşte administrativ, ceea ce s-a şi întâmplat, dacă este din rea voinţă plăteşte penal. Acest lucru trebuie să se întâmple. Nu am acuzat decât atunci când am avut date certe. Restul, rămâne la latitudinea organelor de anchetă. Nu am cea mai mică emoţie, decât foarte multă oboseală. Este destul de greu pentru un primar să aibă luni Parchet, marţi - pauză, miercuri - Parchet, joi - pauză, presupun, vineri o să mai vedem. Actul administrativ trebuie să continue. Nu este vorba numai de imaginea primarului, că nu sunt în alegeri. Sunt în mandat încă. Este vorba de imaginea oraşului nostru care ieri a fost una foarte proastă”, a spus primarul Chirica.

Dificil este faptul că în următoarele zile trebuie să găsească înlocuitori sau trasee diferite pentru angajaţii din Primărie anchetaţi în caz, pentru a nu încălca restricţiile impuse de procurorii de caz.

Harabagiu: Au greşit persoana”

La rândul său, fostul viceprimar Gabriel Harabagiu spune că procurorii au încurcat personajele. A aflat asta pe pielea lui, după mai bine de 14 ore de când a fost ridicat din biroul său pentru a fi dus la audieri. Am fost luat în calitate de suspect şi lăsat să plec acasă în calitate de cetăţean”, a spus fostul viceprimar Gabriel Harabagiu.

Iniţial, el a fost luat de procurorii DIICOT şi dus cu maşina la audieri sub acuzaţia de uzurpare de funcţie şi fals intelectual. Am ajuns undeva la ora 11 la sediul IPJ, la ora 20 la DIICOT, iar la ora 2 noaptea, când mi-au prezentat acuzările, am constatat cu toţii că nu era semnătra mea. Ba mai mult, grav e că niciun lucrător nu a verificat documentul respectiv. În data de 10 august 2021, când se presupune că am săvârşit faptele, eram sub control judiciar dat de acelaşi procuror, în acelaşi dosar. E imposibil că nu şi-a amintit nimeni de acest fapt. Grav este că nici măcar conţinutul documentului, care e semnat de fapt de actualul viceprimar, nu face altceva decât să arate situaţia reală a imobilului, ceea ce spune şi DIICOT. Documentul nu a fost folosit. În schimb fost folosit un altul. Practic am fost confundat. Bine că nu mi-au spart uşa de la birou. Sunt curios să aflu cine plăteşte combustibilul de la duba cu care am fost luat, cine plăteşte salariile anchetatorilor şi forţelor de ordine care au stat aici. Până acum nu a mai fost nicio asemenea descindere de forţe de ordine. Nici în primărie, nici în oraş. Vii cu luptători SAS, când de fapt ar trebui să se îndrepte spre zonele unde e traficul de persoane”, a spus fostul viceprimarul Gabriel Harabagiu.

Lucian STATE, Laura RADU

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Incendiu la Volovăț. Șase echipaje de pompieri s-au luptat cu flăcările care au cuprins o casă
24/11/2024 18:47

Şapte echipaje de pompieri au intervenit, duminică după-amiază, pentru stingerea unui incendiu la o casă din localitatea Volovăţ, au anunţat reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă ...

Expoziție în aer liber la Muzeul Unirii -  „Iași, oraș minunat”
24/11/2024 17:08

      Complexul Muzeal National „Moldova” Iasi propune publicului expozitia in aer liber „Iasi, oras minunat” semnată de artistul fotograf Ozolin Dusa si organizată i ...

 Trotinetele electrice din Iași, între viteză, haos și revoluția mobilității urbane
24/11/2024 16:52

Trotinetele electrice au invadat străzile din Iasi cu o viteză ametitoare. În ultimii doi ani, mijloacele de transport usor si ecologic s-au transformat dintr-un trend urbanist inovator intr-un adevăra ...

Rugăciunea și tehnologia, între sacru și digital
24/11/2024 13:56

* intr-un univers dominat de algoritmi si notificări, unde smartphone-urile sunt extensii ale existentei noastre, rugăciunea isi găseste un nou loc * cei care altădată căutau linistea unei biserici sau in ...

Cei mai buni clarinetiști din lume vin la Iași
24/11/2024 13:39

Timp de o săptămană, Iasul va deveni centrul unei importante competittii - Concursul International de Clarinet, ajuns la editia a VII-a, care va reuni instrumentişti clarinetisti din intreaga lume. Competit ...

Endometrioza, boala invizibilă care schimbă vieți
24/11/2024 13:37

* in Romania, una din 10 femei sufera de endometrioză, iar 50% dintre femeile diagnosticate răman infertile * desi este o afectiune foarte răspandită, nu este foarte cunoscută, iar două din trei ...

Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei