Luni - Parchet, marţi - pauză, miercuri - Parchet, joi – pauză...

1 primar 2
1 primar 1

Dimensiune font:

| 16-12-2022 10:34

Mihai Chirica: „Bin Laden a fost prins şi anihilat de 42 de puşcaşi marini. La Iaşi, miercuri, au fost în Primăria Iaşi 46! Efectele, desigur, nu sunt aceleaşi, dar modalitatea de acţiune este una cât se poate de evidentă şi vizibilă. Nu suntem nici traficanţi de droguri, nici spălători de bani, nici infracţiuni de natură economică nu facem...”

Primarul Mihai Chirica a fost plasat, miercuri seară, de procurorii DIICOT Iaşi sub control judiciar pentru o perioadă de 60 de zile şi are calitatea de inculpat. Iniţial, el a fost condus la audierile de la DIICOT în calitate de suspect, la fel ca alţi 29 de angajaţi din Primărie şi de la Cadastru. Toţi 30 sunt anchetaţi într-un dosar în care se fac acuzaţii de abuz în serviciu şi uzurpare a funcţiei într-un dosar privind autorizarea de construcţii imobiliare. Ieri, edilul-şef a oferit detalii despre acuzaţiile care i se aduc, spunând că că nu are nici cea mai mică emoţie. Singurul lucru de care Chirica s-a arătat deranjat constă în faptul că descinderile în forţă ale oamenilor legii afectează imaginea oraşului pe plan naţional.

Pentru primarul Mihai Chirica ziua de miercuri a fost ziua cea mai lungă. El a ajuns acasă cu mult după miezul nopţii. După mai bine de patru ore petrecute la audieri în sediul DIICOT, Mihai Chirica a fost plasat sub control judiciar. Procurorii antimafie îi aduc 8 acuzaţii pentru înscrisuri legate de urbanism, 7 pentru fapte de abuz în serviciu şi una de uzurpare a funcţiei. „A fost extins cazul din 2020, a domnului Zamoşteanu. Bineînţeles, tot pe probleme legate de urbanism, acelaşi blestem care urmăreşte de multă vreme situaţia din Iaşi. Mi s-a adus calitatea de suspect şi după aceea cea de inculpat în acest dosar. Va trebui să interacţionez mai puţin cu Direcţia de Urbanism şi cei care acţionează în zonă. În rest, îmi voi exercita funcţia”, a declarat primarul Mihai Chirica, după ce a ieşit de la audieri.

În perioada în care se află sub control judiciar îşi va delega atribuţiile. Deocamdată nu ştie cui şi cum, din cauza controalelor judiciare la care au fost supuşi şi ceilalţi angajaţi anchetaţi în dosar. La ieşirea de la audieri Mihai Chirica se arăta decis să conteste decizia procurorilor de a-l plasa sub control judiciar.

42 puşcaşi marini pentru Bin Laden. 46 pentru suita de la Primărie

Doisprezece ore mai târziu, într-o conferinţă de presă, primarul şi-a arătat nemulţumirea faţă de impresionanta desfăşurare de forţe de ordine de la SAS şi BCCO care a fost adusă la Primăria Iaşi de procurorii DIICOT. Pentru Mihai Chirica, activitatea de ieri a anchetatorilor care au venit la Primărie a fost una disproporţionată, între ceea ce trebuia să se întâmple şi ceea ce s-a întâmplat de fapt. 

„În cursul zilei de ieri, practic întreg aparatul de conducere a fost chemat la audieri. Toate birourile de aici, viceprimari, foşti, toată direcţia de Urbanism, Cadastru. Sigur, instituţiile statului trebuie să îşi facă datoria şi să culeagă datele pentru a putea să judece în mod obiectiv pentru orice faptă pe care dumnealor o consideră suspectă. Ca o paranteză, de exemplu, Bin Laden a fost prins şi anihilat de 42 de puşcaşi marini. La Iaşi, miercuri au fost în Primăria Iaşi 46! Efectele, desigur, nu sunt aceleaşi, dar modalitatea de acţiune este una cât se poate de evidentă şi vizibilă. Nu suntem nici traficanţi de droguri, nici spălători de bani, nici infracţiuni de natură economică nu facem. Suntem o autoritate publică unde dacă se greşeşte cu vinovăţie se plăteşte, dacă se greşeşte din greşeală, că oricine munceşte greşeşte, atunci sunt măsuri administrative”, a spus primarul Chirica.

Ca modalitate de lucru, primarul înţelege că într-un stat de drept lucrurile trebuiau să se întâmple altfel, adică procurorii să vină la instituţia administrativă şi să solicite documentele pe care le doreau. Dacă nu eşti în stare să le depui la termen din neştiinţă sau din rea voinţă, atunci instituţia poate apela şi la alte măsuri pentru a putea satisface această necesitate. În caz contrar, ca orice instituţie civilizată înfiinţată în baza legilor în vigoare, răspunde de fiecare dată, fapt care se întâmplă în mod curent cu toate instituţiile statului, chiar dacă ele aparţin de Justiţie sau orice altă natură. Nu am avut decât un singur incident, anul trecut, când s-a rătăcit o adresă de înaintare a unui Parchet, nu s-a ajuns la termen şi procurorul însuşi a venit să îşi ridice documentele crezând că e rea intenţie. Le-a avut în mai puţin de o oră. A fost o neglijenţă de servici a unuia dintre colegii mei. Indiferent care sunt consecinţele acestui dosar, e foarte clar, trebuie să plătească. Şi eu voi fi cel care susţin vehement acest lucru. Am spus şi ieri, am spus şi prin plângerile penale pe care le-am mai făcut până acum”, a spus Mihai Chirica, subliniind că Primăria este o instituţie care emite zeci de mii de documente.

„De-a lungul unui an emitem 4,9 milioane de file pe care le transmitem către diverşi beneficiari. În calitate de primar, în ceea ce priveşte activitatea Direcţiei de Urbanism, semnez şi emit documente administrative aproximativ 1500-1600 pe an, certificate de urbanism – 4.000 - 4.500 pe an”, a spus primarul. 

Primar fără emoţii. Doar obosit...

Chiar dacă este pus sub control judiciar pentru 60 de zile şi nu are voie să vorbească cu cei de la Urbanism, primarul a spus că nu are emoţii nici în acest dosar instrumentat de DIICOT.  Dar s-a arătat supărat că descinderile în forţă afectează imaginea oraşului pe plan naţional. Nu am cea mai mică emoţie, decât foarte multă oboseală. Este destul de greu pentru un primar să aibă luni Parchet, marţi - pauză, miercuri - Parchet, joi - pauză, presupun, vineri o să mai vedem. Actul administrativ trebuie să continue. Nu este vorba numai de imaginea primarului, că nu sunt în alegeri. Sunt în mandat încă. Este vorba de imaginea oraşului nostru care ieri a fost una foarte proastă. Nu am cea mai mică emoţie referitoare nu doar la această cauză a omului de afaceri Zămoşteanu, ci şi pentru orice altă cauză. Ştiu foarte clar ce fac şi cum fac. Eu nu sunt decât demnitarul acestei Primării. În spatele meu este un aparat de 679 de persoane. orice persoană care nu-şi face treaba cum se cuvine din rea voinţă sau nepriceprere trebuie să plătească. Dacă e din nepricepere, plăteşte administrativ, ceea ce s-a şi întâmplat, dacă este din rea voinţă plăteşte penal. Acest lucru trebuie să se întâmple. Nu am acuzat decât atunci când am avut date certe. Restul, rămâne la latitudinea organelor de anchetă. Nu am cea mai mică emoţie, decât foarte multă oboseală. Este destul de greu pentru un primar să aibă luni Parchet, marţi - pauză, miercuri - Parchet, joi - pauză, presupun, vineri o să mai vedem. Actul administrativ trebuie să continue. Nu este vorba numai de imaginea primarului, că nu sunt în alegeri. Sunt în mandat încă. Este vorba de imaginea oraşului nostru care ieri a fost una foarte proastă”, a spus primarul Chirica.

Dificil este faptul că în următoarele zile trebuie să găsească înlocuitori sau trasee diferite pentru angajaţii din Primărie anchetaţi în caz, pentru a nu încălca restricţiile impuse de procurorii de caz.

Harabagiu: Au greşit persoana”

La rândul său, fostul viceprimar Gabriel Harabagiu spune că procurorii au încurcat personajele. A aflat asta pe pielea lui, după mai bine de 14 ore de când a fost ridicat din biroul său pentru a fi dus la audieri. Am fost luat în calitate de suspect şi lăsat să plec acasă în calitate de cetăţean”, a spus fostul viceprimar Gabriel Harabagiu.

Iniţial, el a fost luat de procurorii DIICOT şi dus cu maşina la audieri sub acuzaţia de uzurpare de funcţie şi fals intelectual. Am ajuns undeva la ora 11 la sediul IPJ, la ora 20 la DIICOT, iar la ora 2 noaptea, când mi-au prezentat acuzările, am constatat cu toţii că nu era semnătra mea. Ba mai mult, grav e că niciun lucrător nu a verificat documentul respectiv. În data de 10 august 2021, când se presupune că am săvârşit faptele, eram sub control judiciar dat de acelaşi procuror, în acelaşi dosar. E imposibil că nu şi-a amintit nimeni de acest fapt. Grav este că nici măcar conţinutul documentului, care e semnat de fapt de actualul viceprimar, nu face altceva decât să arate situaţia reală a imobilului, ceea ce spune şi DIICOT. Documentul nu a fost folosit. În schimb fost folosit un altul. Practic am fost confundat. Bine că nu mi-au spart uşa de la birou. Sunt curios să aflu cine plăteşte combustibilul de la duba cu care am fost luat, cine plăteşte salariile anchetatorilor şi forţelor de ordine care au stat aici. Până acum nu a mai fost nicio asemenea descindere de forţe de ordine. Nici în primărie, nici în oraş. Vii cu luptători SAS, când de fapt ar trebui să se îndrepte spre zonele unde e traficul de persoane”, a spus fostul viceprimarul Gabriel Harabagiu.

Lucian STATE, Laura RADU

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
„Muzica luminează sufletele oamenilor, poate fi tămăduitoare”
26/12/2024 20:17

Muzica corală este o cale prin care sufletul isi descoperă ecoul, un spatiu sacru unde vocile se intalnesc pentru a crea armonia ce răscoleste si inaltă. În mijlocul acestei arte misterioase, dirijoru ...

GALERIE FOTO -- Accident grav la Suceava. Un BMW a luat foc. Au murit trei oameni
26/12/2024 17:47

Un grav accident rutier s-a produs, joi, pe drumul naţional DN 2, pe raza localităţii Forăşti din judeţul Suceava. În accident au fost implicate o cisternă care transporta lapte şi un autoturism, ...

Clopoțeii de Crăciun și vibrația digitală. Povestea preotului în Era Revolut și WhatsApp
26/12/2024 16:46

Pe ulitele satelor din jurul Iasului, sunetul clopoteilor preotului anuntă sosirea Ajunului Crăciunului. Este o imagine care isi are rădăcinile in veacuri de traditii: un părinte cu traista plină de tăma ...

O cisternă și o mașină au luat foc, într-un accident teribil din Suceava. Trei persoane, între care un copil, au murit
26/12/2024 15:18

Un accident intre o cisternă si o masină, pe DN 2, langă Rosiori, judetul Suceava, a provocat un incendiu si rănirea a patru persoane. Rectificare de ultim moment Trei persoane au fost identificate in aut ...

Fraude informatice de sărbători
26/12/2024 14:15

Poliţiştii ne indeamnă să fim foarte atenţi la aşa-zisele super-oferte de sărbători. În judeţul Vaslui oamenii legii au constatat o inmulţire a inşelăciunilor online, prin promovarea unor anu ...

Acces gratuit la un pachet de servicii complementare la Spitalul Judeţean de Urgenţe Bacău pentru pacienţii oncologici
26/12/2024 13:49

Spitalul Judeţean de Urgenţă Bacău va fi dotat cu aparatură nouă pentru diagnosticarea şi tratarea cancerului. Prin aceste investiţii se incearcă reducerea timpului de aşteptare şi creşterea acurat ...

  Colindele urbane. Tradiția care pulsează în ritmul orașului
26/12/2024 13:24

În centrul unui oras modern, printre claxoane, sunetul de tramvaie si fosnetul pasilor grăbiti, cateva voci se inaltă. Un grup de tineri, imbrăcati in hanorace groase, cantă „O, ce veste minunat ...

Mesele festive. De la risipă, la sustenabilitate
26/12/2024 12:30

Crăciunul este, fără indoială, una dintre cele mai iubite sărbători, o perioadă in care familiile se reunesc in jurul mesei bogate, incărcate de preparate traditionale si delicii culinare. Însă, ...

Crăciunul din satul bunicilor. Taina pământului și a poveștilor
25/12/2024 11:00

Crăciunul este mai mult decat o sărbătoare – este o lectie de iubire, de generozitate si de comuniune. Copiii nostri au nevoie să invete această lectie, nu din ecrane sau reclame, ci din tihna povest ...

Strălucirea Crăciunului la Iași.  Povestea primului brad împodobit în casa lui Mihail Kogălniceanu
25/12/2024 09:57

Într-o seară de iarnă cu totul specială, cand aerul Iasului era tăiat de ger, iar străzile luminate doar de felinare palpaitoare si reflexele zăpezii, s-a petrecut un moment ce avea să devină lege ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei