Noi benzi unice şi sincronizarea semafoarelor
Dimensiune font:
Aflat în dezbatere publică, proiectul vizând majorarea tarifelor la transportul public în comun a stârnit primele reacţii * cei din Alianţa pentru Promovarea Transportul Alternativ susţin că au transmis deliberativului Primăriei opiniile lor * membrii asociaţiei au identificat deficienţele transportului public, propunând, odată cu creşterea tarifelor, măsuri pentru îmbunătăţirea acestui serviciu
Conform Proiectului de Hotărâre privind majorarea tarifelor tichetelor de călătorie valabile pe mijloacele de transport ale Societății Compania de Transport Public S.A. Iași, biletul de 120 de minute va creşte de la 2,5 lei la 3 lei, în timp ce abonamentul unic pe 30 de zile va creşte de la 80 de lei, la 110 lei din cauza creșterii cheltuielilor CTP cu combustibilii, utilitățile și salariile. În termenul legal acordat dezbaterii publice, APTA a transmis executivului si deliberativului necesitatea urgentării măsurilor privind creșterea calității transportului public, Iașul fiind în procedură de infringement din cauza poluării aerului, cu o dublare în decurs de aproximativ 2 ani a numărului de automobile înmatriculate în municipiu, de la 124.661 în 2019, la 267.553 în 2021, din care aproximativ 150 000 de vehicule au o vechime mai mare de 15 ani, cu congestii din ce în ce mai mari. „În ciuda unor îmbunătățiri importante - refacerea liniilor de tramvai, noile autobuze și tramvaie, banda unică Nicolina - și cu un plan tarifar actual foarte avantajos, vedem cu toții, în trafic, că transportul public nu este încă un serviciu suficient de atractiv. Fie că păstrăm 2.5 lei biletul sau îl facem 3 lei, sau 7 lei, problemele transportului public nu se vor rezolva: frecvenţa scăzută, nerespectarea unui orar, aglomeraţia în mijloacele de transport în comun la orele de vârf, infrastructura pietonală precară, nesigură, dezvoltarea slabă în Zona Metropolitană”, spun membrii APTA.
Se cere reînfiinţarea trecerilor de pietoni de la Agronomie şi din Tg. Cucu
Astfel, complementar creșterii prețului tichetelor de călătorie, aceştia au propus măsuri menite a crește calitatea transportului public, a numărului de călători, deci și a încasărilor Companiei de Transport Public. Prima se referă la crearea de noi benzi unice, pentru a crește viteza operațională în trafic, scăzând astfel și consumul de carburanți. Apoi, e nevoie de sincronizarea semafoarelor cu mijloacele de transport în comun, pentru a le prioritiza în trafic, pentru a le mări viteza astfel încât oamenii să nu mai piardă mijloacele de transport stând la semafor. Înființarea de treceri de pietoni pe ambele părți la toate refugiile, pentru a crește siguranța pietonilor și a-i încuraja să folosească mijloacele de transport în comun, reînființarea trecerilor de la Agronomie şi Tg. Cucu sunt alte măsuri în sprijinul celor care folosesc transportul public.
Refugiile trebuie lărgite
O altă propunere se referă la staţiile de călători. „Lărgirea măcar la dimensiunile anterioare a tuturor refugiilor de tramvai, care acum sunt impracticabile de către persoanele vulnerabile (utilizatori de scaun rulant, părinți cu cărucior etc.) punându-le în pericol. Situația a fost observată și de ancheta AJPIS Iași care a constatat nerespectarea lățimii unor refugii în conformitate cu normativele în vigoare. CTP Iași are termen de remediere până pe 14 aprilie 2022, în caz contrar compania va fi sancționată”, spun cei de la APTA. Nu în ultimul rând, rezolvarea nemulțumirilor din partea utilizatorilor de transport public referitoare la comportamentul neadecvat al șoferilor şi cel al vatmanilor, nefuncționalitatea unor dispozitive de achiziționare a biletelor din autobuze şi tramvaie și ineficiența serviciului de sesizări al CTP sunt alte zone unde, potrivit membrilor APTA, ar trebui să se intervină. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau