Probleme cu park and ride-urile din oraş!
Dimensiune font:
Cel din capăt CUG are nevoie de PUZ, iar pentru cel din Păcurari de-abia luna viitoare este posibilă preluarea unui teren cedat de Primăria Valea Lupului * sunt singurele amenajări P+R viabile în acest moment, dintr-un total de şapte propuneri
Fără îndoială, odată cu reluarea anului şcolar, problemele din traficul ieşean se vor acutiza. Deşi li s-a recomandat în permanenţă să folosească transportul public, ieșenii nu au o alternativă reală de mobilitate aceasta întrucât park and ride-urile care se doreau a fi realizate încă din 2017 au rămas la stadiul de intenţie. Sunt cinci parcări de tip P+R pe care municipalitatea ieşeană trebuia să le construiască până acum. Prima este cea din capăt CUG, pe Șos. Nicolina. „În această zona amplasată pe una din principale porţi de intrare în oraş dinspre sud, fluxul zilnic este de 11.000 vehicule. Recenta reabilitare a liniei de tramvai va face această zonă și mai atractivă”, se arată într-un studiu al municipalităţii. Din păcate, crearea benzii unice nu a fost urmată de amenajarea celor 100 de locuri de parcare, aşa încât traficul dinspre şi spre Lunca Cetăţuii este sufocat de cei care nu pot şi nu au unde să-şi lase maşinile personale pentru a folosi mijloacele de transport ăn comun. Viceprimarul Daniul Juravle spune că planurile municipalităţii au fost date peste cap de reglementările urbanistice. „Am întâmpinat greutăţi pentru ca la CUG am constatat că avem nevoie de PUZ. Park and ride-ul de acolo a fost contractat la proiectare, dar a apărut această necesitate, a realizării PUZ-ului, ceea ce va întâîrzia investiţia. Oricum, dintre toate P+R, acolo îl putem avea cel mai repede”, a spus oficialul Palatului Roznovanu.
Înţelegere cu Primăria Valea Lupului
Tot 100 de locuri ar fi trebui amenajate la parcarea ERA. Aici nu s-a ajuns la o înţelegere cu cei care deţin complexul comercial Era Shopping Center, iar acum se vorbeşte de uin parteneriat cu Primăria Valea Lupului. „Suntem în discuţii avansate cu Primăria din Valea Lupului pentru preluarea unui bucăţi la intrarea în Păcurari. Este posibil ca luna aceasta să avem o decizie a Consiliului Local din Valea Lupului”, a mai spus Juravle.
Una alt P+R ar mai fi trebuit amenajate în Rond Canta/ Rond Dacia (50 locuri), unde este foarte dificil să se găsească o zonă adecvată care să fie foarte vizibilă din DN 28. Sunt vehiculate două soluţii: utilizarea parcării centrului commercial (Kaufland) sau folosirea spaţiilor de parcare de-a lungul liniei de cale ferată din strada Luca Arbore (mai apropiată de linia de tramvai dar mai puţin vizibilă din DN 28).
Alte 50 de locuri se doreau a fi amenajate în zona Pieței Săhleanu. Odată cu apariţia centrului intermodal de la Ţuţora, se vorbeşte acum de amanajarea P+R în apropierea staţiei de tramvai.
În fine, amenajare P+R la Rond Dancu/ Calea Dacilor (20 locuri) este condiţionată de finalizarea lucrărilor la capătul liniei de tramvai 3.
Începând de anul trecut, au mai apărut două propuneri de amenajări P+R. Primul ar fi cel de la Gara Socola/ Bdul. Socola (50 locuri), amenajare care trebuie corelată cu terminalul de tramvai propus în zona Gării Socola. A doua se referă la Rond Copou (20 locuri), numai că aici inserarea unui sistem P+R este dificilă întrucât acesta trebuie să fie amplasat aproape de staţiile de tramvai. În ceea ce privește dotările minime, P+R trebuie să fie prevăzute, în principal, cu următoarele elemente: platformă pentru parcări autoturisme, împrejmuire, semnalizare și marcaje rutiere, panouri informare, iluminat și WC public. Dan CONSTANTINESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau