Generația Z, obosită și fără motivație!
Dimensiune font:
Lipsa motivaţiei (64%), oboseala (50%) şi stările emoţionale fluctuante (46%) sunt principalele provocări cu care se confruntă tinerii într-o perioadă dominată de instabilitate, indică rezultatele studiului naţional Insights PulseZ, care surprinde starea Generaţiei Z în 2022.
Lipsa motivaţiei (64%), oboseala (50%) şi stările emoţionale fluctuante (46%) sunt principalele provocări cu care se confruntă tinerii într-o perioadă dominată de instabilitate, indică rezultatele studiului naţional Insights PulseZ, care surprinde starea Generaţiei Z în 2022.
Problemele din societatea noastră se oglindesc imediat în viaţa tinerilor. Este ceea ce constatăm în urma studiilor Insight PulseZ. „Anul acesta am adăugat în chestionarul adresat tinerilor mai multe elemente pentru a identifica şi mai bine dificultăţile cu care se confruntă aceştia. În topul acestora se menţin pe primele poziţii lipsa resurselor financiare şi consilierii în carieră, cărora se adaugă bullying-ul şi lipsa oportunităţilor de dezvoltare”, a declarat Alin-Claudiu Apostu, Project Manager pentru Insights şi Vreau să fiu Antreprenor.
Peste jumătate dintre respondenţi simt nevoia de educaţie financiară şi organizare personală, gestionare a emoţiilor şi de dezvoltare a abilităţilor sociale. În comparaţie cu băieţii, fetele sunt sensibil mai mult afectate de provocări precum lipsa motivaţiei (68% vs 58% băieţii), oboseala (55% vs 45%), stările emoţionale fluctuante (53% vs 37%) şi anxietatea (50% vs 35%), se menţionează în studiul citat, aflat la cea de-a treia ediţie.
Vocea Generaţiei Z devine mai puternică de la an la an, iar nevoile acestora trebuie să fie adresate de către instituţiile guvernamentale, corporaţii şi angajatori, cât şi părinţii şi prietenii tinerilor deoarece această generaţie este viitorul, subliniază autorii studiului.
De asemenea, 68% dintre tineri îşi doresc să aibă mai multă încredere în sine, iar 60% dintre ei îşi doresc să îşi poată gestiona mai bine timpul. Acestea sunt principalele două dorinţe ale tinerilor, însă pe lângă acestea un nou trend emergent în rândul tinerilor de 16-18 ani este de a deveni cunoscuţi precum o celebritate.
„Mediul digital este un catalizator al acestui fenomen, datorită prezenţei influencerilor pe care tinerii îi iau drept exemplu. Aproape 1 din 5 tineri îşi doreşte această popularitate în mediul online, comparativ cu 5% sau 3% din rândul grupelor de tineri de 18-24 ani", relevă studiul Insights PulseZ.
Pentru a-şi susţine dorinţele şi scopurile în viaţă tendinţele în modul de învăţare diferă în funcţie de vârsta respondenţilor. 37% din tinerii din grupa de vârstă 16-18 ani preferă să înveţe mai mult într-un sistem formal (la şcoală, ore de curs private şi biblioteci publice), în timp ce jumătate dintre tinerii de 22-24 de ani aleg în egală măsură atât sistemul formal, cât şi cel non-formal (în format online, pe platforme precum Google, Wiki, Youtube, Tik Tok, podcasturi şi alte tipuri de surse).
În medie, tinerii ar aloca circa 3 ore pe zi studiului, liderii grupelor de vârstă fiind cei de 19-21 de ani cu 2,93 ore pe zi. "Şi aici apar diferenţe între mediul urban şi rural: tinerii din mediul urban alocă în medie mai mult timp studiului, comparativ cu cei din mediul rural. Tinerii de la profilul uman alocă mai mult timp studiului comparativ cu cei de la profilul real, însă nu depăşesc 3 ore de studiu pe zi", se menţionează în studiul care surprinde starea Generaţiei Z în 2022. Daniel BACIU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau