Tot mai mulți ieșeni se plâng, telefonic, la Casa de Sănătate
Dimensiune font:
* fie că vor să afle detalii despre medicii de familie, fie că au diverse nemulțumiri și vor să le sesiseze, cert este că tot mai mulți ieșeni s-au obișnuit să sune la Casa Județeană de Asigurări de Sănătate (CJAS) Iași pentru a-și rezolva problemele cu care se confruntă * reprezentanții instituției spun că aproape s-a dublat numărul apelurilor de la o lună la alta, fiind însă înregistrate și multe solicitări care nu țin de competența instituției
Ieșenii s-au învățat să-și strige nemulțumirile și să solicite informații astfel că tot mai mulți sună la Casa de Asigurări de Sănătate atunci când au o problemă sau o situație care ține de instituție. Așa se face că, de la lună la lună a crescut considerabil numărul apelurilor adresate. Dacă cei mai mulți au probleme cu cardul de sănătate, cu concediile medicale, ori solicitări privind rambursarea anumitor cheltuieli pentru servicii spitalicești acordate de spitale private, sunt și situații când ieșenii solicită cu totul alte lucruri. „Sunt multe solicitări ce nu intră în aria de competență a instituției noastre, numărul lor ajungând în luna iulie la 118, iar în luna august au fost 81”, au transmis reprezentanții CJAS Iași.
Ce solicită ieșenii cel mai mult
De regulă, spun reprezentanții CJAS Iași, cele mai multe apeluri au legătură cu probleme legate de asistența medicală primară, asistența medicală spitalicească, concedii medicale, cardul european de sănătate, dar și dispozitive medicale. Mai mult, față de luna iulie, numărul apelurilor a crescut considerabil.
Concret, numai pe domeniul de asistență medicală primară au fost în august 46 de solicitări, în timp ce în iulie instituția a înregistrat 18 solicitări. „Cele mai multe solicitări au fost adresate telefonic și au vizat datele de contact ale medicilor de familie, alte solicitări cuprinzând informații privind pachetul de servicii medicale de bază din acest domeniu”, a precizat Monalisa Artene, purtător de cuvânt al instituției. Și pe domeniul asistenței medicale spitalicești au curs solicitările astfel că în august au fost 52. „Cele mai multe au vizat informații privind contribuția personală pe care trebuie să o achite asiguratul pentru serviciile medicale acordate la un spital privat și au fost adresate la biroul de informații. Alte solicitări au avut în vedere rambursarea anumitor cheltuieli pentru servicii spitalicești acordate de spitale private, respectiv pentru servicii hoteliere cu grad înalt de confort sau pentru servicii medicale la cerere”, au mai arătat reprezentanții CAS Iași.
Pentru probleme privind asistența medicală dentară au fost 14 solicitări în august, spre deosebire de iulie când au fost 6, iar pentru dispozitive medicale o solicitare privind modul de acordare a unui dispozitiv medical care nu se află în pachetul de bază. Alte solicitări au fost cu privire la informații referitoare la cardul european de sănătate, unde în august s-au înregistrat 36, pe când în iulie 19. Oana POPA
PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ
PUBLICAŢIE DE VÂNZARE PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau