Amendă istorică pentru cozile la ghişee
Dimensiune font:
* comisarii de la Protecţia Consumatorului au decis ieri aplicarea celei mai mari amenzi contravenţionale pe care o prevede legislaţia în vigoare pentru furnizorul E.ON Energie * cuantumul acesteia este de jumătate de miliard de lei vechi, iar sancţiunea a fost decisă pentru modul în care compania îşi tratează clienţii * în judeţ, pentru cei peste 116.000 de abonaţi există doar două puncte de lucru, unul în Iaşi şi un al doilea la Paşcani
Reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) au pus biciul pe una dintre companiile care dau bătăi de cap ieşenilor. Un control desfăşurat de echipele instituţiei la finalul lunii februarie şi începutul lunii martie la toate sediile E.ON Energie din cele şase judeţe ale Moldovei a pus în lumină neregulile de care se face vinovată compania. Bacăul şi Iaşul sunt cele două judeţe în care inspectorii au descoperit cele mai mari probleme. „Controalele s-au finalizat joi. Am decis aplicarea unei amenzi de 50.000 de lei companiei pentru neregulile descoperite la Iaşi. Este vorba despre încălcarea Legii 363/2007 cu privire la combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană. Este cea mai mare amendă pe care instituţia noastră a aplicat-o până acum pentru E.ON”, a precizat Marian Grigoraş, şeful CJPC Iaşi.
Ultimatum: 45 de zile
Concret, amenda a fost aplicată pentru modul în care cei 116.936 de abonaţi din judeţ sunt trataţi la ghişeele furnizorului. Pe lângă faptul că aceştia au doar două puncte de lucru de unde pot obţine informaţii sau unde pot achita facturi şi semna contracte, unul în municipiul Iaşi şi al doilea în municipiul Paşcani, ghişeele companiei sunt de fiecare dată departe de a fi suficiente pentru a face faţă fluxului de clienţi. „Operatorul economic nu şi-a adaptat procedurile de lucru la specificul clienţilor şi nu a deschis mai multe puncte de lucru. Am fost şi eu la E.ON, nu în calitate de reprezentant al OPC şi îmi era mie ruşine de situaţia de acolo. Erau oameni bătrâni, oameni cu deficienţe care stăteau în picioare, sau pe scări. Noi i-am chemat pe reprezentanţii instituţiei la discuţii, dar nu s-a prezentat nimeni”, a completat Grigoraş. De fapt, nici procesul verbal pe care l-au întocmit cei de la CJPC nu au vrut să-l semneze reprezentanţii E.ON, de aceea actul a fost trimis prin Poştă. „Nu am primit de la CRPC procesul verbal la care se face referire. Când vom primi documentul, îl vom analiza cu atenţie”, a precizat coordonatorul E.ON pentru Regiunea de Est, Corneliu Zaiţ.
În prezent, compania are la dispoziţie 45 de zile pentru a remedia problema, fie că optează pentru deschiderea unui nou punct de lucru, fie pentru suplimentarea numărului de ghişee. În cazul în care cei de la E.ON Energie nu se vor conforma, aceştia riscă amenzi de 100.000 de lei. (Dana Chiru)
„Nu putem avea o lege specială pentru E.ON”, Marian Grigoraş, Comisar Şef CJPC Iaşi
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Comentarii
relu
Mar 16, 2013
aceasta amenda o vom plati tot noi populatia,pentru ca stiu ei cum sa faca si sa ne mai adauge niste taxe.....
Adauga comentariul tau