Avantajele unei noi surse de creditare în Iaşi FOTO

default

Dimensiune font:

| 11-05-2015 13:15

Laura Leanca, general manager al Claret Euro Credit IFN SA a vorbit pentru ziarul Evenimentul Regional al Moldovei despre oportunităţile pe care societatea de creditare le oferă clienţilor * aceasta a explicat care sunt principalele diferenţe între un IFN şi o instituţie bancară şi a detaliat motivele pentru care grupul, cu afaceri de 90 de milioane de dolari, a decis să deschidă un birou în capitala Moldovei

Claret Euro Credit, o instituţie financiara nebancară (IFN), autorizată de Banca Naţională a României, are ca profil de activitate acordarea de credite pentru persoane fizice şi persoane juridice. În prezent, firma are sediul principal în Bucureşti şi, începând cu noiembrie 2014 a deschis prima sucursală în Iaşi, pe strada Sfântul Lazăr nr 27, acoperind astfel zona Moldovei, cea de Sud şi Sud-Est a ţării.


Ce înseamnă o Instituţie Financiară Nebancară şi prin ce se diferenţiază ea de o bancă?
O să încep cu definiţia standard, şi anume: instituţiile financiare nebancare sunt instituţii de credit care funcţionează sub autorizarea şi supravegherea Băncii Naţionale a României şi sunt reglementate prin Legea nr. 93/08.04.2009 cu modificările şi completările ulterioare şi au obligativitatea de a transmite periodic raportări către BNR. Acest tip de instituţii au ca obiect principal de activitate acordarea de credite pentru persoane fizice şi juridice.
Şi pentru că, din experienţă, am observat ca populaţia încă nu este familiarizată şi nu înţelege noţiunea de instituţie financiară nebancară, aş dori să explic ce înseamnă şi ce diferenţiază un IFN de o bancă, enumerând principale diferenţe dintre cele doua entităţi:
În primul rând, condiţiile de creditare sunt mult mai flexibile faţă de o bancă, deşi normele de creditare ale IFN-urilor sunt stabilite după reglementările BNR.
În al doilea rând, IFN-urile sunt instituţii care finanţează din capital propriu, privat, în timp ce băncile acordă credite şi din sursele atrase de la populaţie; din acest motiv, BNR a impus condiţii mult mai restrictive băncilor întrucât, utilizând şi banii populaţiei, expunerea la riscul de credit trebuie diminuată.
În al treilea rând IFN-urile nu pot atrage surse de la populaţie şi nu pot deschide conturi curente persoanelor fizice sau juridice.
Şi, nu în ultimul rând, diferenţa majoră dintre IFN şi o bancă este aceea că durata de aprobare şi acordare a unui împrumut este mult mai rapidă, datorită faptului că nu există o procedură anevoioasă pentru client, decizia de aprobare fiind luată într-un termen foarte scurt, renunţându-se la birocraţia bancară.

Claret îşi propune să promoveze un program de educare a populaţiei în privinţa atragerii încrederii acestora în IFN-uri în momentul în care băncile sunt restrictive la acordarea de credite, în sensul ca aceste instituţii de credit reprezintă o soluţie legală pentru clienţii care au nevoie de un împrumut, evitând obţinerea acestuia de la diferite persoane fizice „binevoitoare”.

Care este strategia companiei de abordare a pieţei de creditare?
Produsele financiare oferite de Claret sprijină toate categoriile de clienţi, dar în special pe cei care au istoric negativ în Biroul de Credite şi pe cei care au probleme financiare urgente, care nu pot accesa un credit de la o Bancă, adaptând, în acelaşi timp, produsele în funcţie de necesităţile fiecărui client. De menţionat faptul că noi suntem unul dintre foarte puţinii finanţatori care acordă credite persoanelor fizice înregistrate în Biroul de Credit şi nu ne ferim să spunem acest lucru, având în vedere că această nişă de clienţi nu este deloc neglijabilă, iar băncile au închis uşile pentru aceşti clienţi.
Ca o noutate, faţă de alte instituţii financiar nebancare, Claret vine cu produse financiare şi pentru companii nou-înfiinţate, cu datorii la bugetul de stat, cu situaţii financiare anuale negative şi care nu găsesc sursa de finanţare şi înţelegere în sistemul bancar.


Ce produse de finanţare oferiţi şi care sunt avantajele acestora faţă de alte produse similar existente în piaţa?
Creditele oferite de Claret clienţilor persoane fizice sunt credite cu garanţie imobiliară, credite cu garanţie auto şi creditele imobiliare.
Spre deosebire de celelalte produse similare pe piaţă, compania noastră a venit cu un produs inovator, unic în România şi anume creditul de nevoi personale cu garanţie auto. Avantajul principal al acestui produs este acela că orice persoană fizică ce deţine în proprietate un autoturism poate beneficia de un credit, maşina fiind utilizată în continuare de către client. Este un produs cu aprobare rapidă, iar creditul este virat în contul clientului în aceeaşi zi cu semnarea contractului de credit. Clienţii persoane juridice pot beneficia de credite pentru investiţii, pentru susţinerea activităţii curente, cât şi linii de credit. Totodată, oferim şi posibilitatea refinanţării împrumuturilor contractate de client de la diferite persoane fizice sau alte instituţii de credit.
În relaţia cu clienţii săi, Claret oferă flexibilitate, rapiditate, corectitudine, transparenţă în privinţa costurilor şi a condiţiilor contractuale. Creditele oferite sunt uşor de obţinut, cu minim de documente şi chiar fără documente justificative de venit. De asemenea, nu avem o limită a sumei finanţate, stabilirea sumei împrumutate făcându-se în funcţie de capacitatea de plată a clientului şi de evaluarea garanţiilor aduse de către acesta. Claret are în vedere faptul ca majoritatea clienţilor sunt supraîndatoraţi şi, întrucât există încă un apetit ridicat pentru credit din partea acestora, facem toate demersurile ca în discuţiile cu ei să-i responsabilizăm în contractarea unui credit. Deoarece ne dorim să construim un parteneriat cu clienţii noştri îi sfătuim să ia responsabil decizia de creditare astfel încât să evite intrarea în incapacitate de plată, iar creditul să fie o rezolvare a problemelor financiare şi nu o înrăutăţire a situaţiei lor. În acest sens, am avut cazuri în care am oferit consultanţă de specialitate clienţilor şi le-am găsit rezolvarea problemelor lor, fără a fi nevoie să contracteze un credit la noi.
 

Ce se întâmplă cu cei care din diferite motive nu mai pot plăţi ratele la creditul contractat? Aveţi soluţii pentru ei?
Pentru clienţii care au dificultăţi în rambursarea ratelor de credit, atât timp cât există comunicare între noi şi aceştia, iar clienţii noştri sunt deschişi spre rezolvarea pe cale amiabilă, avem înţelegere faţă de aceştia prin amânarea plăţilor, dorind să-i ajutăm în rezolvarea problemelor temporare. Pe de altă parte, atât timp cât debitorii refuză o colaborare deschisă cu noi, nu ezităm să demarăm procedurile de recuperare pe cale judiciară a creanţei.
Misiunea Claret este de acordare de credite şi nu aceea de a deveni agenţie imobiliară sau dealer auto ca urmare a executării bunurilor aduse în garanţie, având disponibilitatea de a soluţiona orice impas financiar pe cale amiabilă.

De ce aţi ales să deschideţi prima sucursală în zona Moldovei, respectiv la Iaşi?
Am ales Iaşiul pentru că este un oraş puternic, cu un număr mare de locuitori, cu o piaţă stabilă a bunurilor imobile, pentru că are potenţial economic şi exista un apetit crescut al companiilor pentru investiţii. Totodată, am analizat comportamentul de plată al oamenilor din zona Moldovei şi am ajuns la concluzia că sunt corecţi şi responsabili, sunt persoane foarte muncitoare. De asemenea, localizarea Iaşiul ne permite să deservim şi celelalte oraşe din Moldova.

Care este cheia succesului unui astfel de business dedicat unor clienţi cu probleme?
Cheia succesului pentru Claret este experienţa managementului şi a angajaţilor, persoane cu o bogată experienţă în domeniul financiar-bancar, orientate spre obţinerea de rezultate şi care pun suflet în dezvoltarea companiei. Totodată, echipa Claret are răbdare cu clienţii care vin la noi şi empatizează cu aceştia în vederea găsirii celor mai bune soluţii pentru ei.
Claret abordează business-ul după principiul avantajului reciproc şi a stabilirii unei relaţii adevărate de parteneriat între finanţator şi client. Alţi factori ai succesului Claret îi reprezinta sinceritatea şi transparenţa în discuţiile cu clienţii, cu toate că aceasta poate duce câteodată la refuzul acordării unui împrumut în detrimentul creşterii volumului de vânzări.
Cheia succesului Claret trebuie privită şi prin abilitatea atragerii şi păstrării de clienţi, cunoaşterea pieţei potenţiale actuale şi viitoare, precum şi capacitatea companiei de a se adapta foarte repede la cerinţele pieţei, aflate în continuă schimbare.
 

Cum vedeţi acest business pe viitor?
Un business de succes, cu stabilitate pe termen lung, ce se va orienta pe dezvoltarea de produse inovative atât pentru persoane fizice, cât şi persoane juridice, adaptate la cerinţele acestora cât şi ale mediului economic. Avem în vedere expansiunea teritorială prin deschiderea de noi sucursale în principalele oraşe ale tarii, această dezvoltare permiţându-ne o poziţionare strategică care va determina creşterea volumului de vânzări şi a cotei de piaţă.

Claret este parte a grupului internaţional Euro Credit, care desfăşoară activităţi financiare în Europa de Est de aproximativ 8 ani, înregistrând o cifră de afaceri până la sfârşitul anului 2014 de 90 milioane dolari. Grupul Euro Credit a decis începerea activităţii de creditare şi în România, începând cu anul 2013 datorită potenţialului şi a necesităţilor din piaţa de profil din ţara noastră.

„Până la sfârşitul anului 2015 intenţionăm să deschidem noi sucursale în ţară, astfel încât să putem acoperi necesităţile de creditare la nivel naţional. În aceste condiţii, planul de investiţie al companiei până la sfârşitul anului 2015 va fi de aproximativ 12 milioane de euro“- Laura Leanca, General Manager Claret Euro Credit IFN SA

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei