Avantajele unei noi surse de creditare în Iaşi FOTO
Dimensiune font:
Laura Leanca, general manager al Claret Euro Credit IFN SA a vorbit pentru ziarul Evenimentul Regional al Moldovei despre oportunităţile pe care societatea de creditare le oferă clienţilor * aceasta a explicat care sunt principalele diferenţe între un IFN şi o instituţie bancară şi a detaliat motivele pentru care grupul, cu afaceri de 90 de milioane de dolari, a decis să deschidă un birou în capitala Moldovei
Claret Euro Credit, o instituţie financiara nebancară (IFN), autorizată de Banca Naţională a României, are ca profil de activitate acordarea de credite pentru persoane fizice şi persoane juridice. În prezent, firma are sediul principal în Bucureşti şi, începând cu noiembrie 2014 a deschis prima sucursală în Iaşi, pe strada Sfântul Lazăr nr 27, acoperind astfel zona Moldovei, cea de Sud şi Sud-Est a ţării.
Ce înseamnă o Instituţie Financiară Nebancară şi prin ce se diferenţiază ea de o bancă?
O să încep cu definiţia standard, şi anume: instituţiile financiare nebancare sunt instituţii de credit care funcţionează sub autorizarea şi supravegherea Băncii Naţionale a României şi sunt reglementate prin Legea nr. 93/08.04.2009 cu modificările şi completările ulterioare şi au obligativitatea de a transmite periodic raportări către BNR. Acest tip de instituţii au ca obiect principal de activitate acordarea de credite pentru persoane fizice şi juridice.
Şi pentru că, din experienţă, am observat ca populaţia încă nu este familiarizată şi nu înţelege noţiunea de instituţie financiară nebancară, aş dori să explic ce înseamnă şi ce diferenţiază un IFN de o bancă, enumerând principale diferenţe dintre cele doua entităţi:
În primul rând, condiţiile de creditare sunt mult mai flexibile faţă de o bancă, deşi normele de creditare ale IFN-urilor sunt stabilite după reglementările BNR.
În al doilea rând, IFN-urile sunt instituţii care finanţează din capital propriu, privat, în timp ce băncile acordă credite şi din sursele atrase de la populaţie; din acest motiv, BNR a impus condiţii mult mai restrictive băncilor întrucât, utilizând şi banii populaţiei, expunerea la riscul de credit trebuie diminuată.
În al treilea rând IFN-urile nu pot atrage surse de la populaţie şi nu pot deschide conturi curente persoanelor fizice sau juridice.
Şi, nu în ultimul rând, diferenţa majoră dintre IFN şi o bancă este aceea că durata de aprobare şi acordare a unui împrumut este mult mai rapidă, datorită faptului că nu există o procedură anevoioasă pentru client, decizia de aprobare fiind luată într-un termen foarte scurt, renunţându-se la birocraţia bancară.
Claret îşi propune să promoveze un program de educare a populaţiei în privinţa atragerii încrederii acestora în IFN-uri în momentul în care băncile sunt restrictive la acordarea de credite, în sensul ca aceste instituţii de credit reprezintă o soluţie legală pentru clienţii care au nevoie de un împrumut, evitând obţinerea acestuia de la diferite persoane fizice „binevoitoare”.
Care este strategia companiei de abordare a pieţei de creditare?
Produsele financiare oferite de Claret sprijină toate categoriile de clienţi, dar în special pe cei care au istoric negativ în Biroul de Credite şi pe cei care au probleme financiare urgente, care nu pot accesa un credit de la o Bancă, adaptând, în acelaşi timp, produsele în funcţie de necesităţile fiecărui client. De menţionat faptul că noi suntem unul dintre foarte puţinii finanţatori care acordă credite persoanelor fizice înregistrate în Biroul de Credit şi nu ne ferim să spunem acest lucru, având în vedere că această nişă de clienţi nu este deloc neglijabilă, iar băncile au închis uşile pentru aceşti clienţi.
Ca o noutate, faţă de alte instituţii financiar nebancare, Claret vine cu produse financiare şi pentru companii nou-înfiinţate, cu datorii la bugetul de stat, cu situaţii financiare anuale negative şi care nu găsesc sursa de finanţare şi înţelegere în sistemul bancar.
Ce produse de finanţare oferiţi şi care sunt avantajele acestora faţă de alte produse similar existente în piaţa?
Creditele oferite de Claret clienţilor persoane fizice sunt credite cu garanţie imobiliară, credite cu garanţie auto şi creditele imobiliare.
Spre deosebire de celelalte produse similare pe piaţă, compania noastră a venit cu un produs inovator, unic în România şi anume creditul de nevoi personale cu garanţie auto. Avantajul principal al acestui produs este acela că orice persoană fizică ce deţine în proprietate un autoturism poate beneficia de un credit, maşina fiind utilizată în continuare de către client. Este un produs cu aprobare rapidă, iar creditul este virat în contul clientului în aceeaşi zi cu semnarea contractului de credit. Clienţii persoane juridice pot beneficia de credite pentru investiţii, pentru susţinerea activităţii curente, cât şi linii de credit. Totodată, oferim şi posibilitatea refinanţării împrumuturilor contractate de client de la diferite persoane fizice sau alte instituţii de credit.
În relaţia cu clienţii săi, Claret oferă flexibilitate, rapiditate, corectitudine, transparenţă în privinţa costurilor şi a condiţiilor contractuale. Creditele oferite sunt uşor de obţinut, cu minim de documente şi chiar fără documente justificative de venit. De asemenea, nu avem o limită a sumei finanţate, stabilirea sumei împrumutate făcându-se în funcţie de capacitatea de plată a clientului şi de evaluarea garanţiilor aduse de către acesta. Claret are în vedere faptul ca majoritatea clienţilor sunt supraîndatoraţi şi, întrucât există încă un apetit ridicat pentru credit din partea acestora, facem toate demersurile ca în discuţiile cu ei să-i responsabilizăm în contractarea unui credit. Deoarece ne dorim să construim un parteneriat cu clienţii noştri îi sfătuim să ia responsabil decizia de creditare astfel încât să evite intrarea în incapacitate de plată, iar creditul să fie o rezolvare a problemelor financiare şi nu o înrăutăţire a situaţiei lor. În acest sens, am avut cazuri în care am oferit consultanţă de specialitate clienţilor şi le-am găsit rezolvarea problemelor lor, fără a fi nevoie să contracteze un credit la noi.
Ce se întâmplă cu cei care din diferite motive nu mai pot plăţi ratele la creditul contractat? Aveţi soluţii pentru ei?
Pentru clienţii care au dificultăţi în rambursarea ratelor de credit, atât timp cât există comunicare între noi şi aceştia, iar clienţii noştri sunt deschişi spre rezolvarea pe cale amiabilă, avem înţelegere faţă de aceştia prin amânarea plăţilor, dorind să-i ajutăm în rezolvarea problemelor temporare. Pe de altă parte, atât timp cât debitorii refuză o colaborare deschisă cu noi, nu ezităm să demarăm procedurile de recuperare pe cale judiciară a creanţei.
Misiunea Claret este de acordare de credite şi nu aceea de a deveni agenţie imobiliară sau dealer auto ca urmare a executării bunurilor aduse în garanţie, având disponibilitatea de a soluţiona orice impas financiar pe cale amiabilă.
De ce aţi ales să deschideţi prima sucursală în zona Moldovei, respectiv la Iaşi?
Am ales Iaşiul pentru că este un oraş puternic, cu un număr mare de locuitori, cu o piaţă stabilă a bunurilor imobile, pentru că are potenţial economic şi exista un apetit crescut al companiilor pentru investiţii. Totodată, am analizat comportamentul de plată al oamenilor din zona Moldovei şi am ajuns la concluzia că sunt corecţi şi responsabili, sunt persoane foarte muncitoare. De asemenea, localizarea Iaşiul ne permite să deservim şi celelalte oraşe din Moldova.
Care este cheia succesului unui astfel de business dedicat unor clienţi cu probleme?
Cheia succesului pentru Claret este experienţa managementului şi a angajaţilor, persoane cu o bogată experienţă în domeniul financiar-bancar, orientate spre obţinerea de rezultate şi care pun suflet în dezvoltarea companiei. Totodată, echipa Claret are răbdare cu clienţii care vin la noi şi empatizează cu aceştia în vederea găsirii celor mai bune soluţii pentru ei.
Claret abordează business-ul după principiul avantajului reciproc şi a stabilirii unei relaţii adevărate de parteneriat între finanţator şi client. Alţi factori ai succesului Claret îi reprezinta sinceritatea şi transparenţa în discuţiile cu clienţii, cu toate că aceasta poate duce câteodată la refuzul acordării unui împrumut în detrimentul creşterii volumului de vânzări.
Cheia succesului Claret trebuie privită şi prin abilitatea atragerii şi păstrării de clienţi, cunoaşterea pieţei potenţiale actuale şi viitoare, precum şi capacitatea companiei de a se adapta foarte repede la cerinţele pieţei, aflate în continuă schimbare.
Cum vedeţi acest business pe viitor?
Un business de succes, cu stabilitate pe termen lung, ce se va orienta pe dezvoltarea de produse inovative atât pentru persoane fizice, cât şi persoane juridice, adaptate la cerinţele acestora cât şi ale mediului economic. Avem în vedere expansiunea teritorială prin deschiderea de noi sucursale în principalele oraşe ale tarii, această dezvoltare permiţându-ne o poziţionare strategică care va determina creşterea volumului de vânzări şi a cotei de piaţă.
Claret este parte a grupului internaţional Euro Credit, care desfăşoară activităţi financiare în Europa de Est de aproximativ 8 ani, înregistrând o cifră de afaceri până la sfârşitul anului 2014 de 90 milioane dolari. Grupul Euro Credit a decis începerea activităţii de creditare şi în România, începând cu anul 2013 datorită potenţialului şi a necesităţilor din piaţa de profil din ţara noastră.
„Până la sfârşitul anului 2015 intenţionăm să deschidem noi sucursale în ţară, astfel încât să putem acoperi necesităţile de creditare la nivel naţional. În aceste condiţii, planul de investiţie al companiei până la sfârşitul anului 2015 va fi de aproximativ 12 milioane de euro“- Laura Leanca, General Manager Claret Euro Credit IFN SA
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau