Bani pentru realizarea de piste pentru biciclete
Dimensiune font:
Piste de bicicliști separate de drum sau pe carosabilul existent vor putea fi realizate în toată țară. Finanțarea pe proiect va fi cuprinsă între 2,5 milioane de lei și va putea ajunge până la 50 milioane de lei. Aceasta va fi acordată prin Programul de realizare a pistelor pentru biciclete. Mai exact, prin acest program guvernamental vor fi finanţate realizarea de piste pentru biciclete, fie că vorbim aici de cele realizate pe partea carosabilă sau pe acostament sau pe un amplasament nou, altul decât drum carosabil, acostament sau trotuar. Solicitanții finanțării sunt unitățile administrativ-teritoriale organizate la nivel de județ, comună, oraș, municipiu de rang I/II, Municipiul București și subdiviziunile administrativ-teritoriale ale acestuia. Un solicitant poate depune în cadrul unei sesiuni o singură cerere de finanțare aferentă unei singure categorii de solicitanți. Finanţarea se acordă în procent de 100% din cheltuielile eligibile pentru fiecare categorie de solicitant. În cadrul proiectelor, suma maximă care poate fi finanţată pentru realizarea unui kilometru de traseu de piste de bicicliști și care reprezintă 100% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile este de 1.000.000 lei/km pentru pistele de bicicliști care presupun lucrări pe amplasamente separate de drum, neamenajate ca trotuar sau parte carosabilă şi de 350.000 lei/km pentru pistele de bicicliști care presupun lucrări pe carosabil sau trotuar existent. Finanţarea Programului se realizează din veniturile rezultate din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră încasate la Fondul pentru mediu în limita creditelor de angajament şi bugetare prevăzute cu această destinaţie prin bugetul anual al Fondului pentru mediu.
În Iaşi, cele mai mari probleme la reţeaua velo se rezumă la discontinuitatea acesteia (există 5 piste care ajung în centru şi se opresc acolo fără a se intersecta) şi modul de amplasare (exclusiv pe pietonal). Deşi amplasarea infrastructurii velo în zona pietonală pare cea mai sigură variantă, trebuie luat în considerare că bicicleta este un vehicul, motiv pentru care acest tip de deplasare trebuie, pe cât posibil, separat de fluxurile pietonale. Tot în Iași, sunt multe bucăți de trasee colorate pe trotuare care, de fapt, nu sunt piste pentru biciclete, fiind propusă, acum câteva zile, desfiinţarea lor. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau