Cum a construit un fost șef de la ISC, prin autorizații succesive, un bloc de 7 etaje între case, pe Șoseaua Viilor / Procurorii au intrat pe fir

000000   media-1447

Dimensiune font:

| 25-02-2023 19:55

 Șoseaua Viilor 37 intre case cu parter, parter și etaj, pe o parcelă de 500 mp, apărut un bloc cu 7 etaje. La începutul lunii februarie, procurorii au făcut percheziții la sediul Primăriei Sectorului 5, dar și la firma care construiește imobilul, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de înşelăciune, fals în declaraţii, fals intelectual şi uz de fals. HotNews.ro a intrat în posesia mai multor documente care arată că firma care a construit blocul aparține unui fost șef ISC, dar și cum a crescut blocul de la 5 etaje la 7 prin mai multe autorizații de construire eliberate succesiv de Primăria Sectorului 5.

Șoseaua Viilor 37-2022Foto: Google Maps

Povestea începe pe 8 martie 2019, când administrația Florea a dat autorizație de construire pentru edificarea unui imobil de locuințe cu parter și 5 etaje pe Șoseaua Viilor nr. 37. Beneficiari: Aliuță Constantin și Burcea Andrei. Indicatorii urbanistici aprobați sunt: POT 57% și CUT 3. Potrivit autorizației de construire, trebuie asigurate 16 locuri de parcare , 4 în incintă și restul pe un teren de pe Șoseaua Viilor 55, la circa 250 m distanță. Terenul are o suprafață de 536 mp. 

Foto: Cum arăta terenul în 2018 și în 2019, când a început șantierul 

Pe 20 decembrie 2019, Primăria Sectorului 5 emite o nouă autorizație de construire pentru acest teren, prin care se autorizează edificarea unui spațiu comercial la parter. Beneficiarul autorizației de data aceasta este însă firma Building Consulting Tower. Indicatorii urbanistici aprobați sunt: POT 58%, CUT 3, înălțime 19,75 mp. Proprietarii trebuie să asigure 32 locuri de parcare.

Pe 25 februarie 2021, Primăria Sectorului 5 emite o nouă autorizație de construire, de data aceasta pentru creșterea cu încă un etaj a înălțimii imobilului. Mai exact pentru ”modificare temă pe parcursul execuției, cu completare CUT maxim admis pentru imobilul de locuințe cu spațiu comercial la parter, cu regim de înălțime P plus 5 E, rezultând un imobil de locuințe colective cu spațiu comercial la parter, cu regim de înălțime parter, plus 5 etaje, plus etaj tehnic”. Indicatorii urbanistici cresc la POT 58%, CUT 3,49 și înălțime 21,6 m. Numărul de locuri de parcare care trebuie asigurat rămâne același - 32 de locuri. Beneficiarul autorizației de rămâne firma Building Consulting Tower.

 

Foto: Blocul în 2021

Pe 8 decembrie 2021, Primăria Sectorului 5 emite o nouă autorizație de construire, pentru încă un etaj în plus. Mai exact pentru ”supraetajare imobil locuințe colective cu regim de înălțime, parter, plus 5 etaje, plus etaj tehnic, cu spațiu comercial la parter, cu un nivel o singură dată , în suprafață de max 20% din suprafața construită desfășurată, rezultând o construcție cu parter, plus, 6 etaje, plus etaj tehnic”. Indicatorii urbanistici cresc la POT 58%, CUT 4,07 și înălțime 24,65 m. Numărul de locuri de parcare care trebuie asigurat crește la 37 de locuri. Beneficiarul autorizației de rămâne firma Building Consulting Tower.

 

Foto: Blocul în 2022

Indicatorii urbanistici îi depășesc cu mult pe cei aprobați prin Planul Urbanistic General, unde CUT-ul pentru această zonă este 3, și chiar pe cei din Planul Urbanistic Coordonator al Sectorului 5, aprobat pe 18 iunie 2020 și anulat de instanță pe 11 iulie 2022, unde CUT-ul este 3,5.

Potrivit datelor din platforma online de verificare a firmelor confidas.ro, firma Building Consulting Tower a fost înființată în 2016 și are următorul acționariat:

 
  • Ana-Maria Arghir - 50%
  • Mihai Andrei Arghir 50%

În 2017-2018, Mihai Andrei Arghir apare ca inspector șef regional IRCBI la Inspectoratul de Stat în Construcții.

Acesta a lucrat la ISC în perioada 2007-2018, fiind pe rând șef serviciu achiziții, economist, secretar general al ISC și inspector șef regional - Inspectoratul Regional în Construcții București Ilfov.

Vecinii au cerut anularea autorizațiilor de construire în instanță

Vecinii, dar și Prefectul Municipiului București au cerut anularea autorizațiilor emise în instanță. În procesul intentat de vecini, pentru anularea autorizației din martie, vecinii au câștigat pe fond, dar au pierdut la recurs.

În procesul pentru anularea autorizației din decembrie 2019, intentat de Prefectul Municipiului București, prefectul a pierdut la fond și la recurs.

 

”Respinge excepția lipsei de interes ca neintemeiată. Respinge acțiunea formulată ca neîntemeiată”, este decizia Tribunalului București, menținută la recurs.

Pe rol mai este un proces pentru anularea autorizației din februarie 2021.

Ce cercetează procurorii

Cazul a ajuns în lumina reflectoarelor la începutul lunii februarie 2023, când Poliția a anunțat că face percheziții la Primăria Sectorului 5, dar și la doi inspectori în construcții și un dezvoltator într-un dosar în care sunt bănuiți că ar fi falsificat un proces verbal de recepţie la terminarea lucrărilor aferente unui bloc de locuințe din București. Potrivit surselor HotNews.ro este vorba despre imobilul de pe Șoseaua Viilor 37, iar Poliția a fost sesizată de una dintre persoanele care a cumpărat o locuință în acest bloc, iar la vânzare dezvoltatorul imobiliar a declarat că nu erau litigii care vizează construirea blocului, deși era pe rol proces pentru anularea autorizației de construire,intentat de vecini. Pornind de aici, poliția a mai descoperit că s-a făcut recepția, în ianuarie 2022, deși nu erau toate lucrările făcute.

„În această dimineaţă, 8 februarie 2023, poliţiştii Serviciului de Investigare a Criminalităţii Economice - Sector 5, sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 5, pun în aplicare 3 mandate de percheziţie domiciliară, la sediul unei instituţii publice, precum şi la sediile unor persoane fizice şi juridice, în Capitală, într-un dosar în care sunt efectuate cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de înşelăciune, fals în declaraţii, fals intelectual şi uz de fals”, a precizat atunci Poliția Capitalei.

 

Persoanele bănuite ar fi întocmit în fals un proces verbal de recepţie la terminarea lucrărilor aferente unui imobil, având destinaţia de locuinţe colective. Perchezițiile au vizat Primăria Sectorului 5, doi inspectori în construcții și dezvoltatorul clădirii.

Rămâne de văzut la ce concluzii vor ajunge procurorii și ce se va întâmpla mai departe cu acest caz.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:50

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Ministrul Finanțelor confirmă: TVA rămâne neschimbat pentru 2025
12/01/2025 20:29

Ministrul Finantelor, Tanczos Barna, a anuntat că se lucrează la bugetul Romaniei pentru 2025 si a confirmat că TVA nu va creste. Premierul Marcel Ciolacu a sustinut aceeasi pozitie, subliniind că bugetul t ...

Leul profită de creșterea apetitului pentru active riscante
12/01/2025 19:56

Leul a avut o evolutie pozitivă in primele zile din acest an, in ciuda faptului că Produsul Intern Brut a stagnat, in termeni reali, in trimestrul al treilea din 2024, comparativ cu cel de al doilea, dar a sc ...

Deducerea personală crește în 2025. Vești bune pentru românii salariați care au alte persoane în întreținere
12/01/2025 18:24

 Deducerile personale au crescut de la 1 ianuarie 2025, astfel că romanii vor putea păstra mai mult din salariu, in special dacă au persoane in intretinere. Fie că este vorba de sot/sotie, de copii sau ...

An dificil: urmează tăieri salariale și posibile concedieri într-un sector strategic din România
12/01/2025 10:57

Restructurarea este cuvantul de ordine in 2025, iar IT-iştii sunt primii pe listă. De la prosecco la birou şi salarii de mii de euro acum corporatiştii vor trebui să infrunte realitatea tăierilor de sala ...

Dragoș Damian: 'A trebuit să vină un ungur la Finanțe să ne spună să cumpăram ceva Fabricat în România'
12/01/2025 10:44

Ne spune Ministrul Finantelor la inceputul anului 2025, un an greu, că „dacă 18 milioane de romani nu suntem atenti ca in momentul in care punem mana pe un produs, acel produs să fie romanesc, să fie prod ...

Lansarea proiectului ”Ecosistem de Guvernanță Digitală Specifică Acvității Instutului de Medicină Legală Iași”
12/01/2025 10:00

 Lansarea proiectului ”Ecosistem de Guvernantă Digitală Specifică Acvitătii Instutului de Medicină Legală Iasi”

Mii de români rămân fără locuri de muncă
11/01/2025 13:00

Anul debutează cu concedieri masive in fabricile din Romania. Mii de romani au fost deja lăsati fără locuri de muncă, iar alte cateva sute vor fi concediati in cursul acestei luni. Semnalele sunt ingrijor ...

Alimentele de bază se vor scumpi. Mâncarea va deveni un lux
11/01/2025 12:30

Romanii se pregătesc pentru noi scumpiri la alimente. Specialistii avertizează că preturile vor creste semnificativ in următoarele luni. Situatia economică globală si costurile de productie tot mai mari s ...

Lansarea proiectului ”Ecosistem de Guvernanță Digitală Specifică Acvității Instutului de Medicină Legală Iași”
11/01/2025 10:00

 Lansarea proiectului ”Ecosistem de Guvernantă Digitală Specifică Acvitătii Instutului de Medicină Legală Iasi”

COMUNICAT DE PRESĂ “PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată” Comuna Golaiesti, județul Iasi
10/01/2025 12:47

 COMUNICAT DE PRESĂ “PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată” Comuna Golaiesti, judetul Iasi

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei