Cum a construit un fost șef de la ISC, prin autorizații succesive, un bloc de 7 etaje între case, pe Șoseaua Viilor / Procurorii au intrat pe fir

000000   media-1447

Dimensiune font:

| 25-02-2023 19:55

 Șoseaua Viilor 37 intre case cu parter, parter și etaj, pe o parcelă de 500 mp, apărut un bloc cu 7 etaje. La începutul lunii februarie, procurorii au făcut percheziții la sediul Primăriei Sectorului 5, dar și la firma care construiește imobilul, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de înşelăciune, fals în declaraţii, fals intelectual şi uz de fals. HotNews.ro a intrat în posesia mai multor documente care arată că firma care a construit blocul aparține unui fost șef ISC, dar și cum a crescut blocul de la 5 etaje la 7 prin mai multe autorizații de construire eliberate succesiv de Primăria Sectorului 5.

Șoseaua Viilor 37-2022Foto: Google Maps

Povestea începe pe 8 martie 2019, când administrația Florea a dat autorizație de construire pentru edificarea unui imobil de locuințe cu parter și 5 etaje pe Șoseaua Viilor nr. 37. Beneficiari: Aliuță Constantin și Burcea Andrei. Indicatorii urbanistici aprobați sunt: POT 57% și CUT 3. Potrivit autorizației de construire, trebuie asigurate 16 locuri de parcare , 4 în incintă și restul pe un teren de pe Șoseaua Viilor 55, la circa 250 m distanță. Terenul are o suprafață de 536 mp. 

Foto: Cum arăta terenul în 2018 și în 2019, când a început șantierul 

Pe 20 decembrie 2019, Primăria Sectorului 5 emite o nouă autorizație de construire pentru acest teren, prin care se autorizează edificarea unui spațiu comercial la parter. Beneficiarul autorizației de data aceasta este însă firma Building Consulting Tower. Indicatorii urbanistici aprobați sunt: POT 58%, CUT 3, înălțime 19,75 mp. Proprietarii trebuie să asigure 32 locuri de parcare.

Pe 25 februarie 2021, Primăria Sectorului 5 emite o nouă autorizație de construire, de data aceasta pentru creșterea cu încă un etaj a înălțimii imobilului. Mai exact pentru ”modificare temă pe parcursul execuției, cu completare CUT maxim admis pentru imobilul de locuințe cu spațiu comercial la parter, cu regim de înălțime P plus 5 E, rezultând un imobil de locuințe colective cu spațiu comercial la parter, cu regim de înălțime parter, plus 5 etaje, plus etaj tehnic”. Indicatorii urbanistici cresc la POT 58%, CUT 3,49 și înălțime 21,6 m. Numărul de locuri de parcare care trebuie asigurat rămâne același - 32 de locuri. Beneficiarul autorizației de rămâne firma Building Consulting Tower.

 

Foto: Blocul în 2021

Pe 8 decembrie 2021, Primăria Sectorului 5 emite o nouă autorizație de construire, pentru încă un etaj în plus. Mai exact pentru ”supraetajare imobil locuințe colective cu regim de înălțime, parter, plus 5 etaje, plus etaj tehnic, cu spațiu comercial la parter, cu un nivel o singură dată , în suprafață de max 20% din suprafața construită desfășurată, rezultând o construcție cu parter, plus, 6 etaje, plus etaj tehnic”. Indicatorii urbanistici cresc la POT 58%, CUT 4,07 și înălțime 24,65 m. Numărul de locuri de parcare care trebuie asigurat crește la 37 de locuri. Beneficiarul autorizației de rămâne firma Building Consulting Tower.

 

Foto: Blocul în 2022

Indicatorii urbanistici îi depășesc cu mult pe cei aprobați prin Planul Urbanistic General, unde CUT-ul pentru această zonă este 3, și chiar pe cei din Planul Urbanistic Coordonator al Sectorului 5, aprobat pe 18 iunie 2020 și anulat de instanță pe 11 iulie 2022, unde CUT-ul este 3,5.

Potrivit datelor din platforma online de verificare a firmelor confidas.ro, firma Building Consulting Tower a fost înființată în 2016 și are următorul acționariat:

 
  • Ana-Maria Arghir - 50%
  • Mihai Andrei Arghir 50%

În 2017-2018, Mihai Andrei Arghir apare ca inspector șef regional IRCBI la Inspectoratul de Stat în Construcții.

Acesta a lucrat la ISC în perioada 2007-2018, fiind pe rând șef serviciu achiziții, economist, secretar general al ISC și inspector șef regional - Inspectoratul Regional în Construcții București Ilfov.

Vecinii au cerut anularea autorizațiilor de construire în instanță

Vecinii, dar și Prefectul Municipiului București au cerut anularea autorizațiilor emise în instanță. În procesul intentat de vecini, pentru anularea autorizației din martie, vecinii au câștigat pe fond, dar au pierdut la recurs.

În procesul pentru anularea autorizației din decembrie 2019, intentat de Prefectul Municipiului București, prefectul a pierdut la fond și la recurs.

 

”Respinge excepția lipsei de interes ca neintemeiată. Respinge acțiunea formulată ca neîntemeiată”, este decizia Tribunalului București, menținută la recurs.

Pe rol mai este un proces pentru anularea autorizației din februarie 2021.

Ce cercetează procurorii

Cazul a ajuns în lumina reflectoarelor la începutul lunii februarie 2023, când Poliția a anunțat că face percheziții la Primăria Sectorului 5, dar și la doi inspectori în construcții și un dezvoltator într-un dosar în care sunt bănuiți că ar fi falsificat un proces verbal de recepţie la terminarea lucrărilor aferente unui bloc de locuințe din București. Potrivit surselor HotNews.ro este vorba despre imobilul de pe Șoseaua Viilor 37, iar Poliția a fost sesizată de una dintre persoanele care a cumpărat o locuință în acest bloc, iar la vânzare dezvoltatorul imobiliar a declarat că nu erau litigii care vizează construirea blocului, deși era pe rol proces pentru anularea autorizației de construire,intentat de vecini. Pornind de aici, poliția a mai descoperit că s-a făcut recepția, în ianuarie 2022, deși nu erau toate lucrările făcute.

„În această dimineaţă, 8 februarie 2023, poliţiştii Serviciului de Investigare a Criminalităţii Economice - Sector 5, sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 5, pun în aplicare 3 mandate de percheziţie domiciliară, la sediul unei instituţii publice, precum şi la sediile unor persoane fizice şi juridice, în Capitală, într-un dosar în care sunt efectuate cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de înşelăciune, fals în declaraţii, fals intelectual şi uz de fals”, a precizat atunci Poliția Capitalei.

 

Persoanele bănuite ar fi întocmit în fals un proces verbal de recepţie la terminarea lucrărilor aferente unui imobil, având destinaţia de locuinţe colective. Perchezițiile au vizat Primăria Sectorului 5, doi inspectori în construcții și dezvoltatorul clădirii.

Rămâne de văzut la ce concluzii vor ajunge procurorii și ce se va întâmpla mai departe cu acest caz.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:22

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren intravilan in suprafata de 35 mp, situat in orasul Negresti, Str. Decebal nr. 5, ce apartine domeniului public al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara Nr. 73695 Negresti, Nr. Cadastral 73695, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 49/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii in vederea desfasurarii de activitati conexe serviciilor medicale referitoare la sanatatea umana. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, Orasul Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
Restricții de circulație din cauza caniculei
20/06/2024 12:43

Autovehiculele cu masa totală maximă autorizată de peste 7,5 tone vor avea restricţii de circulaţie pe parcursul zilei de joi, 20 iunie, pe mai multe sectoare de drum din 15 judeţe, ca urmare a temperatur ...

Achiziția de active pentru activitatea de producție a societății DORI COST SERVICE SRL
20/06/2024 11:30

 COMUNICAT DE PRESĂ Data: 04.06.2024 Achizitia de active pentru activitatea de productie a societătii DORI COST SERVICE SRL

PNRR: UAT Municipiul Suceava implementează proiectul „Înfiinţarea a 2 centre de colectare prin aport voluntar în  Municipiul Suceava”
20/06/2024 11:14

 COMUNICAT DE PRESĂ ”PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!”   Numele proiectului de investiţie:  Înfiinţarea a 2 centre de colectare prin aport voluntar in ...

Lansarea Balanța Buddy: O Nouă Eră în Analiza Financiară Automatizată
20/06/2024 10:22

 Lansarea oficială a Balanta Buddy a atras foarte multi profesionisti din domeniul financiar-bancar. Balanta Buddy este un produs inovator creat de Răzvan Pistolea, unul dintre cei mai buni specialisti ...

”PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată”  ”Apel de proiecte gestionat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației finanțat din fonduri europene prin Planul Național de Redresare și Reziliență al României
20/06/2024 09:00

 ”PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată”   ”Apel de proiecte gestionat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice si Administratiei finantat din fonduri euro ...

Anunț de presă privind începerea implementării proiectului intitulat „Smart Lab for the Future!” la Colegiul Tehnic
20/06/2024 09:00

Anunt de presă privind inceperea implementării proiectului intitulat „Smart Lab for the Future!” la Colegiul Tehnic "Mihai Băcescu" Fălticeni din Municipiul Fălticeni, judetul Ias ...

Ucraina va plăti taxe vamale pentru ouăle exportate în UE
19/06/2024 19:14

Comisia Europeană va introduce tarife vamale pentru ouăle importate din Ucraina in următoarele două săptămani, după ce pragul anual convenit anterior pentru aceste importuri a fost atins, a anunţat Exec ...

Circulaţia trenurilor va avea loc în condiţii speciale din cauza caniculei
19/06/2024 17:58

Circulaţia trenurilor se va desfăşura in condiţii speciale, cu reducerea vitezei, in anumite intervale orare, pentru un trafic feroviar in condiţii de siguranţă, temperaturile de la nivelul şinelor dep ...

Rstricţii de circulaţie din cauza caniculei
19/06/2024 17:52

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a instituit restricţii de circulaţie care se vor aplica miercuri, in intervalul orar 10:00 - 20:00, pentru autovehiculele cu masa totală ...

Economiștii de top confirmă afirmațiile premierului Ciolacu: economia este mai bine decât citim în ziare sau vedem la televizor
19/06/2024 15:54

Viziunea pentru Romania a Guvernului condus de Marcel Ciolacu, care constă in modelul economic bazat pe investitii si patriotism economic, ca si măsurile de plafonare a preturilor la alimente si energie imple ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei