Economia pe scurt
Dimensiune font:
Coca-Cola face angajări * Planuri pentru 2014 la cea mai mare bancă din România *
Concurenţa verifică preţul impus de ANRE la Hidroelectrica * Nou concept testat de un mare retailer
Coca-Cola face angajări
Compania Coca-Cola HBC angajează agenţi de vânzări la Bucureşti, la Fălticeni şi la Slatina. Potrivit economica.net, cerinţele de bază sunt: cel puţin studii medii, cel puţin un an experienţă în vânzări, cunoştinţe medii de limba engleză şi permis de conducere categoria B. 15 februarie este ultima zi în care se primesc CV-uri pentru postul de agent de vânzări disponibil la Coca-Cola HBC în Bucureşti. Până pe 10 februarie se primesc CV-uri pentru postul de agent de vânzări disponibil la Coca-Cola HBC în Fălticeni şi pentru cel vacant de la Ploieşti. Pentru postul vacant din Ploieşti sunt avantajaţi cei care au urmat un liceu cu profil tehnic şi au minimum doi ani experienţă în domeniul electric sau electronic. Totodată, compania pune la dispoziţie şi un post de planner specialist în Bucureşti. Pentru acesta sunt eligibili cei care ştiu să operezi în SAP, au cunoştinţe medii de limba engleză şi de MS Office. 20 februarie este ultima zi în care angajatorii primesc candidaturi pentru locul de muncă vacant la Coca-Cola HBC.
Planuri pentru 2014 la cea mai mare bancă din România
BCR, cea mai mare bancă din România, a încheiat anul trecut cu un profit în jur 360-370 de milioane lei, cu 200 de milioane lei sub câştigul din primele nouă luni, din cauza unor provizioane suplimentare şi vânzarea unor credite neperformante, au declarat surse din acţionariat. „Fără efectul pozitiv din eliberarea unui provizion fiscal, banca ar fi făcut un profit operaţional modest şi la septembrie. În ultimul trimestru au mai fost constituite provizioane pentru anumite credite restructurate şi s-au marcat pierderi pe vânzarea unor credite neperformante“, au precizat sursele citate de Mediafax. Acţionarii BCR au aprobat săptămâna trecută bugetul de venituri şi cheltuieli pentru 2014, care prevede un profit net de 647 milioane lei, pe fondul unui uşor avans al creditării, de la 47,6 miliarde lei (septembrie 2013) la 48,16 miliarde lei, corespunzător unei rate de 8,1% a rentabilităţii capitalurilor proprii, care vor creşte cu 600 milioane lei, la peste 8 miliarde lei. Potrivit bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat în AGA, BCR va constitui în acest an provizioane aferente creditelor şi avansurilor de 1,23 miliarde lei, sub nivelul de la septembrie 2013 (1,54 miliarde lei) şi la aproape o treime faţă de 2012 (3,27 miliarde lei).
Concurenţa verifică preţul impus de ANRE la Hidroelectrica
Consiliul Concurenţei a început o investigaţie privind modul în care Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a impus Hidroelectrica să vândă energie populaţiei, după ce producătorul de energie şi Fondul Proprietatea (FP) au reclamat că tarifele sunt sub costul de producţie. „Investigaţia va fi finalizată cel mai devreme în a doua jumătate a anului“, a declarat pentru Mediafax preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu. ANRE a decis anul trecut că populaţia va fi alimentată în regim reglementat doar cu energie furnizată de Nuclearelectrica şi Hidroelectrica, fiind excluşi producătorii în termocentrale şi unităţi regenerabile. Fostul preşedinte al Consiliului de Supraveghere al Hidroelectrica, Remus Borza, spunea în luna decembrie a anului trecut că decizia ANRE va cauza Hidroelectrica pierderi de 30 de milioane de euro, întrucât compania va fi obligată să vândă la 114 lei pe MWh, în timp ce costul de producţie este de 160 lei pe Mwh. Chiriţoiu a menţionat că Nuclearelectrica nu a depus la Consiliul Concurenţei o plângere similară. Hidroelectrica şi Nuclearelectrica sunt controlate de stat, prin Departamentul pentru Energie. Totodată, FP, acţionar minoritar la Hidroelectrica şi Nuclearelectrica, a înaintat Consiliului o altă plângere, legată de preţul prea mare al apei uzinate folosită de Hidroelectrica la producţia electricităţii. Hidroelectrica şi Nuclearelectrica asigură, împreună, aproximativ 50% din necesarul de electricitate la nivel naţional.
Nou concept testat de un mare retailer
Retailerul francez Carrefour testează acasă o nouă strategie de preţ menită să îi atragă pe clienţi să cumpere prin sistemul drive, adică să comande şi să plătească online, dar să îşi ridice produsele dintr-o zonă special amenajată a magazinului, unde produsele îl aşteaptă deja împachetate. Din observaţiile lui Olivier Dauvers, un blogger francez specializat pe piaţa de retail, care au fost preluate şi de publicaţia de limba franceză Lineaires, preţurile de pe site-ul ce deserveşte serviciul drive sunt mai mici decât cele din magazinul fizic. „Timp de câteva săptămâni, am examinat metodic preţurile Carrefour pentru Drive, iar acum mi s-a confirmat o ipoteză. Carrefour testează într-adevăr o nouă strategie afişând preţuri diferite pentru cei care cumpără prin sistemul Drive faţă de preţurile din magazin. Dacă, spre exemplu, în hipermarket un Danette cu ciocolată costă 1,19 euro, la Drive acelaşi produs costă 1,20 de euro. Aceasta este însă o excepţie pentru că, în rest, este mai ieftin la drive decât în magazin, la categorii mari de produse precum cele alimentare, pentru copii şi îngrijirea copiilor“, scrie pe blogul lui Dauvers. În România, de numele Carrefour se leagă primul hipermarket online, francezii fiind primii retaileri de pe plan local care au decis să vândă şi în spaţiul virtual. Potrivit economica.net, în ţară, doar reţeaua Cora a dezvoltat un punct de vânzare de tip „drive“ la un hypermarket din Bucureşti.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau