Economia pe scurt

default

Dimensiune font:

| 07-02-2014 04:33

Director interimar la CFR Marfă * Restanţele la credite au scăzut *
Nou director general la Microsoft * Zeci de producători români, la BioFach Nurnberg 2014

Director interimar la CFR Marfă
Pavel Bărculeţ a preluat temporar atribuţiile funcţiei de director general al CFR Marfă, au anunţat reprezentanţi ai companiei. Pavel Bărculeţ este de profesie economist şi are experienţă în domeniul feroviar fiind angajat în cadrul societăţii de nouă ani, ocupând diverse funcţii, de la economist la manager financiar, respectiv director general adjunct economic în cadrul CFR Marfă. Directorul CFR Marfă, Dragoș -Alexandru Drăghici, a decedat duminică seară, la Spitalul Elias din Capitală, după o hemoragie masivă intracraniană. Societatea Naţională de transport Feroviar de Marfă CFR Marfă SA este operatorul naţional de transport de marfă din România, lider pe această piaţă cu o cotă de 54,4%, în primele nouă luni din 2013.

Restanţele la credite au scăzut
Potrivit datelor Centralei Riscului de Credit din cadrul BNR, restanțele la creditele acordate de bănci au scăzut, în decembrie 2013 faţă de luna anterioară, cu aproape 1,3 miliarde de lei şi au ajuns la 31,5 miliarde echivalent lei. Astfel, restanţele la creditele de peste 20.000 de lei, pe care le centralizează Centrala Riscului de Credit, reprezentau în decembrie 10,2% din totalul creditelor acordate, faţă de 10,7% în noiembrie. Din suma totală a restanţelor, 95% (29,9 miliarde de lei), sunt credite neplătite de peste 90 de zile. Şi aceste sume sunt, însă, în scădere, de la 31,1 miliarde de lei în noiembrie 2013, la 29,9 miliarde de lei în o lună mai târziu. Şi în cazul persoanelor fizice, restanţele la bănci au scăzut în decembrie 2013 faţă de luna anterioară cu 396 de milioane de lei (5,76%), până la 6,46 miliarde de lei. Pe ultimele 12 luni, sumele restante înregistrate de populaţie au rămas, însă, în creştere cu 737 milioane de lei (12,9%), de la 5,72 miliarde de lei în ianuarie 2013, la 6,46 miliarde de lei la finalul anului. În decembrie 2013, peste 97% din totalul sumelor restante ale persoanelor fizice reprezentau întârzieri la plată mai mari de 90 de zile. Pe de altă parte, numărul de restanţieri persoane fizice a scăzut în ultimul an de la 198.324 persoane în ianuarie 2013 la 182.445 în decembrie 2013 (8%).

Nou director general la Microsoft
Gigantul Microsoft, cel mai mare producător de software din lume, l-a numit marţi în funcţia de director general pe Satya Nadella, un veteran aflat de 22 de ani în companie. Cofondatorul Bill Gates va deveni consilier în probleme de tehnologie. Nadella, care preia postul de şef al Microsoft de la Steve Ballmer, va fi al treilea director general din istoria companiei americane, după Gates şi Ballmer, notează Financial Times. Gates, anterior preşedinte al consiliului director, va ocupa un loc în board ca fondator al companiei şi postul de consilier pe probleme de tehnologie, ajutându-l pe Nadella să stabilească direcţia în privinţa dezvoltării de noi produse, se arată într-un comunicat al Microsoft. „În această perioadă de transformări, nu există persoană mai potrivită să conducă Microsoft decât Satya Nadella“, a declarat Gates. Numirea lui Nadella pune capăt unui proces de selecţie început în august şi care a implicat peste 100 de candidaţi. Anterior, Nadella a deţinut postul de vicepreşedinte executiv pentru divizia de servicii enterprise şi cloud. Printre variantele luate în calcul pentru cea mai importantă funcţie de la Microsoft s-au numărat şeful Ford, Alan Mulally, şi preşedintele Oracle, Mark Hurd.

Zeci de producători români, la BioFach Nurnberg 2014
România va promova şi în acest an produsele obţinute din agricultura ecologică în cadrul celui mai mare târg de profil din lume, BioFach Nurnberg 2014, ce va avea loc în perioada 12-15 februarie. „Ministerul Agriculturii şi Asociaţia Operatorilor din Agricultura Ecologică — Bio România sunt şi în acest an, la fel ca în 2013, organizatorii acestui eveniment, unde ne dorim să aducem cât mai multe produse procesate. În 2014, 40 de producători români vor fi prezenţi la cel mai mare târg de produse ecologice din lume, nu numai cu cereale sau seminţe oleaginoase, ceaiuri, plante aromatice, fructe de pădure, ciuperci şi mirodenii, ci şi cu dulceţuri, produse lactate, miere şi produse apicole, cosmetice, produse de morărit şi panificaţie şi vinuri. Sperăm să intrăm pe piaţa mondială a produselor bio procesate“, a declarat preşedintele Bio-România, Marian Cioceanu. Acesta a precizat că anul 2013 a fost un an agricol bun şi pentru fermierii din agricultura ecologică, cu producţii mai mari, dar care au luat calea exporturilor. Conform datelor MADR, România avea în 2010 în jur de 3.000 de operatori în agricultura ecologică, iar la finele anului 2012 numărul acestora a atins 26.000 de operatori. Suprafeţele ocupate cu agricultura ecologică ajung la aproape un milion de hectare, însă nu este nici pe pe departe atins potenţialul maxim.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei