Firma cu cel mai mare profit din istoria României a intrat în insolvenţă

default

Dimensiune font:

| 16-03-2014 22:50

Compania American European Marketing and Enterprises S.A., care în 2010 a raporat în bilanţul contabil o cifră de afaceri şi un profit net de 4,1 mld. euro – de patru ori mai mare decât profitul record stabilit anul trecut de Petrom (1,091 mld. euro), a intrat luna trecută în insolvenţă la cererea Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Braşov.


Firma cu sediul în satul braşovean Fântâna figura în 2010 cu un singur angajat, iar în declaraţia fiscală din 2011 – ultima depusă – compania nu şi-a mai trecut niciun angajat, în plus, cifra de afaceri şi profitul sunt zero. Totuşi, în ultimul raport financiar compania braşoveană figurează cu active imobilizate în valoare de peste 8 mld. euro.

DGRFP Braşov a cerut insolvenţa companiei în 14 iunie 2013, iar judecătorii braşoveni au acceptat cererea instituţiei în 27 februarie 2014, numind ca administrator judiciar firma Braudit din Braşov, reprezentată de Ioan Comşa. În momentul depunerii cererii de declanşare a procedurii de insolvenţă, American European Marketing and Enterprises figura în baza de date a ANAF cu obligaţii fiscale restante către bugetul de stat în valoare de 1,4 mil. euro.

Instanţa braşoveană a stabilit ca termen limită pentru întocmirea şi afişarea tabelului definitiv al creanţelor data de 8 mai 2014.

Într-un interviu acordat revistei Capital în august 2010, Cornel Ionescu, cel mai important acţionar şi administrator principal al firmei American European Marketing and Enterprises, spunea că afacerea pe care o conduce este perfect legală şi că are la bază, printre alte produse, cupoane multivalorice.

Firma braşoveană a creat o serie de probleme la calcularea PIB-ului în anii 2009 şi 2010, deoarece afacerile de pe hârtie ale companiei reprezentau 3,14% din PIB-ul realizat în 2009. Reprezentanţii Institutului Naţional de Statistică anunţau la acea dată că declaraţiile financiare ale companiei au fost puse în categoria raportărilor de date neverosimile, cu valori aberante. Instituţia a demarat atunci o investigaţie pentru clarificarea situaţiei, în urma căreia s-a aflat că în localitatea unde compania este înregistrată cu sediul social nu există o asemenea firmă.

Iată în continuare interviul realizat de Capital cu reprezentantul firmei aflate astăzi în insolvenţă.

Capital.ro: Nu prea aţi ieşit în faţă...

C.I.: Nu suntem încă pregătiţi pentru România, nu este încă momentul să investim aici şi de aceea nu vrem să ieşim din anonimat. Va veni, la un moment dat, vremea în care vom lansa o serie de produse în România. Nu vreau să dau ţepe. Nu am nevoie de România. Nu am nevoie să fac afaceri în România. Nu-mi trebuie banii voştri. Nu am nevoie de nicio bancă. Dacă este nevoie, facem noi bancă.

Capital.ro: Despre ce produse este vorba?

C.I.: Printre altele, cupoane multivalorice.

Capital.ro: La ce anume vă referiţi, mai exact?

C.I.: Vor fi nişte cupoane care, odată achiziţionate, vor putea fi folosite în toată lumea, în România, în Europa sau în America, iar beneficiarii lor vor avea o serie de reduceri şi avantaje. Nu vă pot spune mai multe, din cauza concurenţei.

Capital.ro: Să revenim la cifrele pe care le-a raportat firma AEME pe 2009. Haideţi să clarificăm un lucru de la început: Este vorba despre un profit real? Vorbim de bani reali?

 

C.I.: Pe scurt, da.

 

Capital.ro: Cei de la ANAF au explicat faptul că suma provine din supraevaluarea unor acţiuni pe care le deţineţi la o companie din Statele Unite.

C.I.: Noi nu am supraevaluat nimic. Evaluările au fost realizate de evaluatori acreditaţi, atât din România, cât şi din străinătate.

Capital.ro: Cine a făcut evaluarea, mai concret?

C.I.: Nu dăm nume.

Capital.ro: Măcar unul singur.

C.I.: Nu.

Capital.ro: Cum explicaţi egalitatea dintre cifra de afaceri şi profit? Aţi plătit impozite în Statele Unite?

C.I.: Într-un fel, da! În viitor, vrem să plătim impozite şi în România.

Capital.ro: Vă e teamă de Fisc?

C.I.: Nu! Nu mi-e teamă nici de Fiscul din România, nici de cel din Germania, nici de cel din America.

Capital.ro: De ce credeţi că vi s-a refuzat majorarea de capital de către Registrul Comerţului? Consideraţi că a fost o hotărâre obiectivă?

C.I.: S-ar putea să aibă ceva cu noi cei de la Registrul Comerţului, dar, deocamdată nu cred. Cred că este discutabilă majorarea de capital, dar nu e exclus ca ei să nu fi înţeles pe ce se bazează cererea noastră. Încă nu ne-am întâlnit cu nimeni de acolo să discutăm.

Capital.ro: În ce domenii activează firmele la care sunteţi acţionar în Statele Unite?

C.I.: Tranzacţii cu instrumente financiare, petrol, minerit. Ajung doar trei.

Capital.ro: Puteţi să ne spuneţi numele firmelor?

C.I.: Nu vreau să fac asta public acum. Sunt nişte contracte pe care putem să le semnăm, iar dacă spun asta, e posibil să nu se mai încheie.

Capital.ro: Puteţi să ne spuneţi măcar numele unei singure firme la care aveţi acţiuni...

C.I.: Prefer să nu. V-am explicat de ce...

Capital.ro: Ce părere aveţi despre anchetele derulate de către Fiscul din România, în colaboare cu Fiscul american şi cel german?

C.I.: Sunt normale, nu ne este teamă de niciun Fisc. Tot ce ne dorim este să nu existe abuzuri.

Capital.ro: Ce veţi face dacă le veţi constata totuşi?

C.I.: Vom acţiona în instanţă pe absolut oricine, indiferent dacă e Fisc român, sau german sau american.

Capital.ro: Cum explicaţi faptul că figuraţi cu zero angajaţi şi zero cheltuieli.

C.I.: Nu este adevărat că nu avem angajaţi. La AEME lucrează acţionarii, fiii acţionarilor, contabili. Putem alege să nu contabilizăm anumite cheltuieli (şi au fost multe!) atât timp cât nu avem activitate în România. Lucrăm pe sistemul de sponsorizare.

Capital.ro: Cum nu apare nicio cheltuială pe firmă, înseamnă că şi contabilul l-aţi plătit din propriul buzunar.

C.I.: Da, v-am spus.

Capital.ro: Pai şi este legal?

C.I.: Da, toate cheltuielile se plătesc de asociaţi, fără să le contabilizăm.

Capital.ro: ...

C.I.: Noi nu ne ghidăm după legile din România, decât strictul necesar. Cât să nu le încălcăm.

Capital.ro: Păi de ce v-aţi deschis firma în România?

C.I.: Pentru că am vrut să facem afaceri aici. Încă mai vrem, dar nu se ştie cum vom fi trataţi, moral sau fizic.

Capital.ro: Adică?

C.I.: Are legătură directă cu ceea ce s-a întâmplat zilele trecute. E posibil să ne supere cineva şi să nu mai vrem să facem afaceri în România.

Capital.ro: Pai de ce nu aţi început deja să investiţi în România?

C.I.: Firma a fost deschisă în octombrie 2007. Din 2008 a început criza.

Capital.ro: Şi ce legătură aveţi cu criza? Cât timp aveţi bani, e chiar indicat să investiţi pentru că piaţa e jos...

C.I.: Nu a fost momentul.

Capital.ro: Veţi face angajari?

C.I.: Da!

Capital.ro: Câţi oameni veţi angaja?

C.I.: De la câteva sute la mii.

Capital.ro: Când veţi începe angajările?

C.I.: Odată ce vom începe activitatea în România.

Capital.ro: Veţi investi în domeniul imobiliar din România?

C.I.: Da.

Capital.ro: În ce anume, mai exact?

C.I.: Case şi spaţii de birouri.

Capital.ro: Spre ce anume vă veţi orienta, către locuinţe de lux sau low-cost?

C.I: Locuinţe de lux.

Capital.ro: Cum v-aţi cunoscut asociaţii din România?

C.I.: Unii prin călătoriile pe care le-am făcut prin România, alţii sunt prieteni de familie.

Capital.ro: Şi aceştia au, la rândul lor, acţiuni la firmele americane...

C.I.: Da.

Capital.ro: Deşi nu au fost niciodată în Statele Unite sau nu vorbesc engleză...

C.I.: Nu este nevoie sa te duci în Statele Unite ca să deţii acţiuni la o firmă americană sau să vorbeşti engleza. Poţi să mandatezi pe cineva să te ajute.

Capital.ro: Şi românii din firmă au avut bani să investească în acţiuni în Statele Unite?

C.I.: Ei au plătit fie la anumite termene, fie prin servicii.

Capital.ro: Domnule Ionescu, dacă firma are un profit de 3,6 miliarde de euro, înseamnă că dumneavoastră, personal, aveţi aproape 800 de milioane...

C.I.: Un pic mai mult.

Capital.ro: Dacă aveţi atâţia bani, de ce nu v-aţi luat şi dumneavoastră un sediu?

C.I.: V-am spus că am vrut să rămânem cat mai puţin vizibili.

Capital.ro: Unde locuiţi?

C.I.: În România, Israel, Germania şi Statele Unite. Am două cetăţenii, română şi germană.

Capital.ro: Aveţi proprietăţi imobiliare?

C.I.: În America şi în Germania.

Capital.ro: Terenuri, clădiri de birouri, clădiri industriale?

C.I: Da, terenuri, “land”.

Capital.ro: În ce stat din SUA? Intervine PR-ul, supărat. “V-am spus că nu răspundem la întrebările acestea.”

Capital.ro: În România ce aveţi?

C.I.: Mai multe moşteniri.

Capital.ro: Ce maşini aveţi?

C.I.: Acum nu am niciuna. Probabil o să-mi iau zilele acestea un Volvo.

Capital.ro: De ce nu aţi apărut până acum? De ce nu vă ştiu nici măcar oamenii din business?

C.I.: Eu sunt modest, am vrut să rămân modest şi, aşa cum se spune, “low profile”.

Capital.ro: Atunci puteaţi să alegeţi să nu declaraţi toată cifra de afaceri. Era clar că o firmă cu o asemenea cifră de afaceri şi cu un asemenea profit nu are cum să rămână “low profile”...

C.I.: Sincer, nu m-am gândit intens că va genera această vâlvă... 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei