Lista ruşinii pe bani europeni. Realizări de 0,01% la proiectele strategice ale Moldovei

default

Dimensiune font:

| 09-01-2013 12:02

 

datele prezentate de Ministerul Afacerilor Europene arata slaba implementare a proiectelor europene derulate din fonduri structurale şi de coeziune * de la semnarea contractelor până la începerea efectivă a lucrărilor trec chiar şi ani din cauza contestaţiilor la licitaţii

 Proiectele prioritare derulate în Regiunea de Nord-Est a ţării sunt departe de-a fi finalizate, potrivit situaţiei centralizate de Ministerul Afacerilor Europene (MAE). Stadiul implementării la investiţiile în sistemele de alimentare cu apă potabilă şi canalizare şi la cele de management al deşeurilor, considerate strategice, sunt infime având în vedere că multe din ele au primit undă verde la finanţare europeană din 2011.

La nivelul judeţului Neamţ, Compania ApaServ a contractat, în martie 2011, prin Programul Operaţional Sectorial de Mediu un proiect cu finanţare UE de 107 milioane de euro, contribuţia nerambursabilă fiind de 85 de milioane. Nivelul de implementare era de 1,8%, la finele lunii octombrie 2012, iar întregul proiect ar trebui finalizat la sfârşitul acestui an, potrivit datelor MAE. Realizări infime, de 1,6%, au fost înregistrate şi la proiectul derulat de SC ACET Suceava, cu o valoare de 120 de milioane de euro. Contractul de finanţare a fost semnat la mijlocul lui 2011 şi ar trebui finalizat în octombrie 2014.

Execuţie de 0,01% în 18 luni

Investiţia societăţii NOVA APASERV SA Botoşani, de 102 milioane de euro, a primit undă verde pentru finanţare europeană în august 2011 şi ar trebui finalizată la mijlocul lui 2015. Până în octombrie 2012 era executată în proporţie de 0,01%. Practic, de la parafarea contractului, într-un an şi jumătate nu s-a executat aproape nimic din lucrare. Şi la Bacău lucrările de modernizare a sistemului de alimentare cu apă şi canalizare s-au derulat cu încetinitorul, doar 2,5% fiind finalizate până în octombrie 2012. La Iaşi, din proiectul de 142 de milioane de euro, s-a realizat 9%. „În cadrul proiectului avem 17 contracte, din care 14 sunt deja semnate, iar celelalte în licitaţie. Nu avem nicio presiune în ceea ce priveşte realizarea la timp a lucrărilor, putem face plăţi până în decembrie 2014. E adevărat că procedurile de licitaţie sunt mai greoaie, iar acolo unde avem contestaţii durează. Spre exemplu, la un contract de sub două milioane de euro stăm în contestaţii de un an şi jumătate“, a spus Mihail Doruş. directorul tehnic al ApaVital Iaşi, societate care beneficiază de proiectul UE.

Aceeaşi „realizări“ demne de lista ruşinii sunt şi la nivelul proiectelor ce vizează sistemele integrate de management al deşeurilor la nivelul Moldovei. În Neamţ, proiectul de 33,4 milioane de euro, ar trebui finalizat până în octombrie 2014. Contractul semnat de aproape 2 ani ce presupune printre altele şi construirea unui depozit regional la Girov, era realizat în proporţie de 2%, în urmă cu două luni. Realizări de 1% erau raportate şi la proiectul derulat de Consiliul Judeţean Vaslui, care a semnat contractul de finanţare de 32 de milioane de euro în aprilie 2011 şi ar trebui să-l finalizeze în decembrie 2014. Sistemul de management integrat al deşeurilor de la nivelul judeţului Suceava, proiect de 51 de milioane de euro, derulat de Consiliul Judeţean, era executat în proporţie de 16%. Mult mai bine stau lucrările la proiectele derulate de consiliile judeţene din Bacău şi Botoşani, unde lucrările sunt executate în proporţii de 26%-38%, potrivit datelor prezentate de MAE.

15% din lucrări gata la Suceava

La Bacău şi Iaşi sunt derulate prin POS Mediu şi proiecte de modernizare a sistemelor de termoficare. Cel de la Iaşi, de peste 61 de milioane de euro, era executat în proporţie de 3,1%, în timp ce cel de la Bacău, cu o valoare apropiată, avea doar 13% din lucrări realizate la nivelul lunii octombrie 2012. Ambele proiecte trebuie finalizate până la sfârşitul acestui an. Primăria Botoşani derulează un proiect similar, dar acesta este gata în proporţie de 80%. La nivelul regiunii doar Aeroportul din Suceava beneficiază de fonduri europene pentru modernizarea pistei. Valoarea proiectului este de aproape 39 de milioane de euro, din care 20 de milioane sunt finanţare nerambursabilă. Lucrările ar trebui finalizate la sfârşitul lui 2015, iar până în octombrie 2012 erau executate în proporţie de 15%. (Alina Stan)

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei