Relu Fenechiu: Contractarea de fonduri europene în transporturi ajunge la 80% în 2013, restructurez 10% din minister (interviu)

default

Dimensiune font:

| 11-01-2013 13:31

Creşterea contractării fondurilor europene alocate României în transporturi cu până la 80% şi eliminarea pierderilor companiilor din subordine sunt priorităţile ministrului Transporturilor Relu Fenechiu.


Acesta a acordat vineri un interviu AGERPRES în care a vorbit despre reorganizarea ministerului, privatizările companiilor CFR Marfă, CFR Călători şi TAROM, dar şi despre modul în care va funcţiona viitoarea companie pentru administrarea drumurilor naţionale şi programul de reabilitare a reţelei de drumuri naţionale din România până în 2020.

AGERPRES: Domnule ministru, cum veţi reorganiza aparatul central al ministerului şi companiile din subordine, având în vedere că Executivul a anunţat reducerea aparatului administrativ acolo unde acesta este excedentar?
Relu Fenechiu: Eu din 1990 am condus companii private şi în aceste companii m-am călăuzit după nişte principii de eficientizare a acestora. Consider că într-o organizaţie trebuie să lucreze atâţia oameni cât este nevoie pentru a desfăşura o activitate optimă. Astăzi nu vă pot spune că voi reduce aparatul ministerului sau numărul angajaţilor din companii cu 10, 20 sau 50%.
Eu vă voi spune că voi reduce numărul de angajaţi din companii atât cât va fi nevoie pentru ca instituţia să fie rentabilă şi să funcţioneze la capacitate maximă.
Deocamdată, în urma analizelor pe care le-am făcut, la aparatul central al ministerului vor fi reduse aproximativ 10 la sută din posturi, atât de conducere cât şi de execuţie. La companii nu am făcut încă o analiză, companiile din subordinea ministerului sunt multe, sunt companii, regii, multe alte forme instituţionale, unde, bineînţeles că vom face analizele de rigoare şi vom proceda la eficientizarea activităţii. Avem şi management privat în unele companii care, bineînţeles, va veni cu programele de eficientizare necesare.

AGERPRES: Înţeleg că este posibil chiar să crească numărul de personal, punctual, acolo unde este nevoie?
Relu Fenechiu: La unele companii ar putea chiar să crească, de exemplu la fonduri europene şi la control cred că vom suplimenta numărul de posturi. Eu îmi doresc ca şi TAROM să fie dezvoltată, nu restructurată, să devină o companie care să câştige pieţe, care să crească numărul de aparate de zbor, şi atunci acolo se poate lucra altfel, va trebui ca aceşti oameni să lucrez mai mult, ba chiar să mai angajăm oameni.

AGERPRES: Vorbeaţi de planuri de management. Ce veţi face dacă aceste planuri propuse de noile echipe manageriale nu vor fi satisfăcătoare?
Relu Fenechiu: Vor pleca acasă.

AGERPRES: Care sunt priorităţile dumneavoastră ca ministru?
Relu Fenechiu: Am două priorităţi, nu ştiu dacă este una mai importantă decât cealaltă, este vorba despre atragerea fondurilor europene într-un procent cât mai apropiat de sută la sută dacă se poate şi pentru aceasta am discutat cu cei care gestionează această chestiune în minister, cu domnul Marcel Boloş (n.r. - responsabilul cu fondurile europene în Ministerul Transporturilor) şi am căutat împreună soluţiile pentru a grăbi atragerea fondurilor europene. A doua prioritate este eliminarea pierderilor din companii. Avem mult prea multe companii în acest minister care produc pierderi, avem mult prea multe regii instituţii care ar putea avea profit mult mai mare în condiţiile nu s-ar mai fura, în condiţiile în care managementul ar fi performant.

AGERPRES: La absorbţia fondurilor europene suntem undeva la 11%, cum vedeţi evoluţia în acest domeniu pe proiectele finanţate prin POS-T?
Relu Fenechiu: Avem aici două etape. Etapa de până la sfârşitul anului, când trebuie contracta tot şi apoi timing-uldecembrie 2015 când trebuie să fie terminate toate lucrările şi traşi toţi banii. Voi face tot posibilul să mă duc spre sută la sută, chiar dacă acum ministerul stă cel mai prost din toate axele de finanţare.

AGERPRES: Putem avea în acest an un grad de absorbţie de 50%?
Relu Fenechiu: Dacă nu putem avea spre 70 - 80% la contractare anul acesta înseamnă că nu mi-am făcut treaba.

AGERPRES: Sunt discuţii în aceste zile cu privire la organigrama ministerelor. În noua organigramă a Ministerului câţi secretari de stat veţi avea?
Relu Fenechiu: Vor mai fi încă doi şi vor fi trei secretari de stat. Veţi vedea marţi dacă vor fi sau nu monocolori.

AGERPRES: Cum veţi aborda negocierile cu Fondul Monetar Internaţional, mai ales că multe companii din transporturi sunt subiect de negociere?
Relu Fenechiu: Chiar acum m-am despărţit de colegii din minister pe care i-am rugat să îmi facă un raport cu stadiul actual şi termene precise de rezolvare a unor obiective pe care le am în plan. Eu consider că anumite societăţi pot fi privatizate, anumite societăţi doar eficientizate. Intenţia mea este însă să privatizăm societăţile doar atunci când aceste devin interesante pentru piaţă. A privatiza o societate atunci când ea este în faliment sau înregistrează pierderi foarte mari este o greşeală, o abordare nerecomandată de niciun manual de management şi atunci aştept să văd o decizie finală din partea CSAT cu privire la privatizarea CFR Marfă. Propunerea mea este ca această societate să nu fie privatizată decât într-un procent de maximum 20%. Până atunci doresc să numim un management performant, un management privat la această companie, să o aducem să joace corect, cinstit şi în termenii concurenţiali.


AGERPRES: TAROM şi CFR Călători sunt şi ele pe listă. Cum vedeţi privatizarea acestor companii?
Relu Fenechiu: În ceea ce priveşte TAROM, am discutat deja cu noul manager şi cu cei din CA. Vreau să văd planul de management şi sper din toată inima să se reducă progresiv pierderile care sunt de 50 de milioane de euro pe anul trecut şi să aducem societate să fie interesantă pentru piaţă. O văd privatizată într-un procent de până în 70 - 80%. Eu nu obişnuiesc să inventez roata, ci să cercetez ce au făcut alte ţări din jurul nostru, care au făcut performanţă în acest domenii şi vreau să vă spun pentru toţi cei care nu ştiu aproape toate companiile aeriene din Europa sunt private şi aproape toate ţările europene importante au companii de transport feroviar de marfă de stat, aşa încât dacă va veni FM-iul şi va spune că nu e corect să rămâne de stat CFR Marfă eu voi merge până acolo încât o să îi întreb pe fiecare din ce sunt şi îi voi trimite să vadă cum este la ei în ţară.

AGERPRES: Şi în cazul CFR Călători vedeţi o privatizare majoritară?
Relu Fenechiu: CFR Călători trebuie să fie privatizată, nu va putea fi o companie performantă până nu va veni un operator puternic care să aducă material rulant performant, mic consumator de combustibil care să poată concura real pe pieţe.Aşa consider că este bine. Aştept consultările cu ceilalţi colegi din Guvern, va trebui să mă consult şi cu primul ministru şi voi lua o decizie.

AGERPRES: Cum va fi reorganizată CNADNR şi ce parte din companie va rămâne la Ministerul Transporturilor?
Relu Fenechiu: CNADNR astăzi este la departamentul marilor proiecte, iar într-un termen care va fi decis de proceduri componenta drumurilor naţionale din această companie se va întoarce la Ministerul Transporturilor. Există un proiect pe care eu îl agreez, acela ca Compania de Drumuri Naţionale, va fi cu siguranţă o companie, să se ocupe de întreţinerea şi repararea drumurilor care va trebui să fie acoperită din taxa de drum, iar Ministerul printr-o autoritate, direcţie publică din minister, se va ocupa de proiectele de infrastructură rutieră. Autoritatea de management este autorizată la Ministerul Transporturilor şi aici rămâne.

AGERPRES:Proiectele începute de Metrorex vor fi continuate, veţi avea în buget fondurile necesare?
Relu Fenechiu: Pot să vă spun că am promisiunea primului ministru şi al ministrului de Finanţe că vor fi alocaţi toţi banii care vor putea fi cheltuiţi pentru investiţii la linia de metrou.
Există deja o sumă alocată, este de vreo patru ori mai mare decât anul trecut, chiar de şase ori mai mare. În condiţiile în care vor fi cheltuiţi aceşti bani vor fi asigurate şi celelalte fonduri pentru continuarea proiectelor.

AGERPRES: Când va începe modernizarea Gării de Nord, planificată de atâţia ani?
Relu Fenechiu:Vreau să îmi permiteţi să studiez bine această chestiune. Este o investiţie uriaşă care trebuie făcută în primul rând respectând cu stricteţe legislaţia românească şi europeană şi, în al doilea rând, trebuie făcută ţinând cont de cele mai bune condiţii calitate - preţ. De aceea în momentul în care voi avea soluţia legală şi eficientă pe masă vă voi informa de urgenţă.

AGERPRES: Cum vor evolua lucrările la Coridorul IV de transport feroviar?
Relu Fenechiu: Vreau ca în acest mandat să finalizăm peste 90% din coridorul IV Feroviar.

AGERPRES: Veţi acorda o mai mare atenţie proiectelor feroviare?
Relu Fenechiu: Una din marile probleme cu care m-am confruntat a fost că am investit 100 milioane de euro pentru modernizarea liniei ferate Bucureşti - Constanţa, ar trebui să facem două ore şi uneori şi cinci ore din cauza furturilor masive din infrastructura feroviară, de componente. Am vorbit cu primul ministru şi a fost de acord să asigurăm paza acestei linii de cale ferată cu Jandarmeria. Printr-o ordonanţă o să fie declarată de importanţă strategică şi atunci Jandarmeria va asigura paza pe acest tronson, cel pe care avem cele mai multe proiecte.

AGERPRES: Cum veţi aborda programul de achiziţie cu fonduri europene a unor utilaje de deszăpezire?
Relu Fenechiu: Putem face acest program prin realocarea fondurilor europene se poate face cu acordul Comisiei. Dacă vor rămâne bani de pe anumite axe iau în calcul posibilitatea transferului lor de pe Axa 3, unde există o componentă, cred că este vorba de investiţii pentru siguranţa circulaţiei, şi unde am putea să achiziţionăm aceste accesorii de deszăpezire, accesorii şi utilaje. Ideea mea este să luăm un număr de freze puternice în urma unor solicitări făcute de specialiştii de la Direcţiile Regionale de Drumuri şi Poduri /DRDP/-uri în condiţii extreme, câte două pe regiune. Şi de asemenea, am o propunere să cumpărăm lame pentru deszăpezire, să facem nişte contracte punctuale cu societăţi de construcţii din zonele afectate, care au în dotare camioane cu tracţiune integrală , le montăm în faţă un accesoriu unde să poată fi prinsă această lamă. Apoi aceste camioane pot fi utilizate doar în perioadele în care nu fac faţă utilajele din contractele de întreţinere.
Azi se cere un număr de utilaje, pentru ca firmele care au contracte de deszăpezire să aibă un număr exact pentru care se plăteşte o chirie lunară, fie că stau sau că nu stau. Cu cât sunt mai scumpe, cu atât chiria lunară este mai mare. Dacă le cer companiilor să aibă în cele 300 de staţii de intervenţie din ţară câte două sau trei freze că avem un cost uriaş de deszăpezire şi aceste freze să nu mai fie folosite. Noi avem 10 - 20 de zile de viscol maxim şi trebuie găsită soluţia eficientă în care să apelăm la aceste firme pe care le plătim cu ziua.

AGERPRES: Cum veţi proceda cu drumurile naţionale, cum va fi realizată deszăpezirea acestora?
Relu Fenechiu: Putem face acest lucru prin Programul naţional de reciclare în situaţia drumurilor naţionale, este vorba despre un program, prin care printr-un Parteneriat Public-Privat cu una din marile companii constructoare de utilaje pentru drumuri doresc să dotăm cele opt direcţii regionale de drumuri şi poduri din ţară cu câte un tren de reciclare in situ, e vorba de nişte utilaje complexe care sparge asfaltul în faţă şi prin adăugare de bitum şi sorturi în spate este aşternut un nou covor asfaltic. Doresc ca acest utilaje să fie preluate prin PPP, pentru ca firma producătoare să fie şi cea care exploatează şi întreţine acest utilaj. Dacă facem acest lucru, cu un cost estimat de 200.000 de euro pe kilometru, este posibil ca până în anul 2020 să avem reabilitate toate drumurile naţionale din România la costuri minime. Să nu se sperie constructorii români, pentru că bitumul şi sorturile de materiale necesare ar trebuit achiziţionate de la aceste companii româneşti.
Am discutat cu domnul Teodorovici (n.r. - ministrul Fondurilor Europene) şi există posibilitatea, am noroc de băieţi deştepţi cu adevărat nu cu ghilimele, unor servicii de finanţare mixte, în care să avem şi fonduri europene şi bani de la buget şi bani privaţi. Am confirmarea domnului Teodorovici, în care am foarte multă încredere şi a domnului Marcel Boloş.AGERPRES.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei