Schimbări majore la Iasitex
Dimensiune font:
Decizii importante la nivelul Consiliului de Administraţie al companiei ieşene Iasitex SA * acţionarii vor vota, luna viitoare, situaţia financiară pe 2014, bugetul de venituri şi cheltuieli pe 2015, dar şi programul de investiţii pe acest an * un punct important este alegerea noului administrator, membru în Consiliul de Administraţie, a cărui indemnizaţie va ajunge la 8.000 de lei pe lună * cu toate astea, peste 100 de angajaţi urmează să fie disponibilizaţi.
În ultima perioadă, compania ieşeană, care îşi desfăşoară activitatea în domeniul confecţiilor, se confruntă cu numeroase probleme administrative, drept pentru care se anunţă schimbări în cadrul Consiliului lor de Administraţie. Astfel, reprezentanţii acestuia au convocat atât Adunarea Generală Ordinară a Acţionarilor, cât şi Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor, urmând să fie luate decizii importante în ceea ce priveşte activitatea, dar şi personalul firmei. Conform informaţiilor prezentate într-un raport publicat pe Bursa de Valori Bucureşti, aceste întâlniri vor avea loc la sediul companiei, unde vor participa toţi acţionarii, datele stabilite fiind 17 şi 27 aprilie.
Disponibilizări masive la o firmă de confecţii din Iaşi
În cadrul Adunării Generale Ordinare a Acţionarilor, reprezentanţii companiei vor prezenta rapoartele de activitate aferente anului 2014, respectiv cel de gestiune, raportul auditorului financiar extern cu privire la situaţiile financiare ale societăţii pe anul trecut, dar şi raportul de evaluare a activelor imobilizate. De asemenea, pe ordinea de zi se află şi aprobarea modului de repartizare a profitului obţinut în 2014.
Mai mult, compania va prezenta bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul 2015 şi vor discuta despre aprobarea programului de investiţii pentru acest an. Totodată, în cadrul Adunării Generale Extraordinare a Acţionarilor va fi prezentată „justificarea pentru atragerea surselor financiare necesare activităţii societăţii prin majorarea capitalului social. Astfel, va fi luată în vizor aprobarea majorării capitalului social cu suma de 10 milioane de lei, de la 21,55 milioane de lei la 31,56 milioane“, se arată în documentul trimis la BVB.
Un nou membru în Consiliul de Administraţie
În luna aprilie, va fi ales un nou administrator, care va fi automat şi membru al Consiliului de Administraţie din cadrul firmei de confecţii. Decizia a fost luată după ce, în februarie, Dorina Papuc şi-a dat demisia. Astfel, conducerea a venit cu propunerea de înlocuire a acesteia cu economistul Romeo Paris Mungiu, din Piatra Neamţ. „Atribuirea unui mandat special noului administrator în coordonarea, monitorizarea şi asigurarea implementării de către conducerea executivă a măsurilor cuprinse în planul de restructurare, precum şi în asigurarea desfăşurării activităţii societăţii în condiţii de profitabilitate, pe o perioadă de 3 luni, începând cu data de 27 aprilie“, conform raportului citat. Astfel, indemnizaţia acestuia va ajunge la un nivel de 8.000 de lei pe lună, net, pe perioada mandatului special, fiindu-i asigurate cheltuielile de transport şi cele de cazare, respectiv închirierea unui apartament.
Disponibilizări masive de personal
Cu toate astea, mai mult de jumătate din personalul firmei va fi dat afară în această primăvară. Potrivit conducerii societăţii, 190 de angajaţi urmează să fie concediaţi dacă nu vor găsi soluţii viabile prin care numărul disponibilizărilor să fie redus. Aceasta mai spune că speră ca în final, totalul de disponibilizări colective să ajungă doar la 118 persoane, reuşind astfel ca 170 de salariaţi din cadrul firmei să îţi păstreze locurile de muncă. Motivele invocate pentru luarea acestei decizii radicale sunt legate de diminuarea volumului de comenzi, dar şi de o serie de factori externi, cum ar fi preţul foarte redus al ţesăturilor de pe pieţele internaţionale şi subvenţionarea acestora de către stat cu până la 50%. De asemenea, reprezentanţii firmei susţin că nu au reuşit să menţină înţelegerea contractuală cu un important jucător de pe piaţă, respectiv compania IKEA. „Echipa managerială de la Iasitex, împreună cu conducerea Grupului SCR, depune toate eforturile pentru diminuarea impactului acestei decizii asupra activităţii societăţii şi a salariaţilor, căutând soluţii pe termen scurt şi mediu de diversificare a producţiei şi de stabilire de noi parteneriate“, a precizat economistul Eduard Sirbu, din cadrul Departamentului de Relaţii Publice al Grupului SCR, în urma unei solicitări din partea reporterilor Ziarului „Evenimentul Regional al Moldovei“.
Iniţial, deciziile au fost luate în tăcere, la începutul lunii martie, când reprezentanţii Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Iaşi au fost înştiinţaţi de o notificare care presupunea reducerea a 182 de posturi în domeniul confecţiilor, ulterior, conducerea firmei luând decizia de a face publice informaţiile. Andra PETRARIU
În ciuda problemelor înregistrate, societatea ieşeană speră ca aceste măsuri să fie temporare şi îşi propune o reorientare pe fabricarea ţesăturilor tehnice, a produselor home textile pentru piaţa internă a României şi pe asimilarea de noi ţesături pentru industria auto şi industria mobilei, astfel încât să fie extinsă piaţa de desfacere. „Pariez în continuare pe potenţialul industriei textile din România şi am încredere că împreună cu o conducere manageriala performantă vom găsi soluţiile adecvate ca această societate să devină o companie puternică“, a declarat Ştefan Vuza, preşedinte Grupului SCR, într-un comunicat transmis redacţiei.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau