Schimbări majore la Iasitex

default

Dimensiune font:

| 25-03-2015 11:50

Decizii importante la nivelul Consiliului de Administraţie al companiei ieşene Iasitex SA * acţionarii vor vota, luna viitoare, situaţia financiară pe 2014, bugetul de venituri şi cheltuieli pe 2015, dar şi programul de investiţii pe acest an * un punct important este alegerea noului administrator, membru în Consiliul de Administraţie, a cărui indemnizaţie va ajunge la 8.000 de lei pe lună * cu toate astea, peste 100 de angajaţi urmează să fie disponibilizaţi.

 

În ultima perioadă, compania ieşeană, care îşi desfăşoară activitatea în domeniul confecţiilor, se confruntă cu numeroase probleme administrative, drept pentru care se anunţă schimbări în cadrul Consiliului lor de Administraţie. Astfel, reprezentanţii acestuia au convocat atât Adunarea Generală Ordinară a Acţionarilor, cât şi Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor, urmând să fie luate decizii importante în ceea ce priveşte activitatea, dar şi personalul firmei. Conform informaţiilor prezentate într-un raport publicat pe Bursa de Valori Bucureşti, aceste întâlniri vor avea loc la sediul companiei, unde vor participa toţi acţionarii, datele stabilite fiind 17 şi 27 aprilie.

Disponibilizări masive la o firmă de confecţii din Iaşi

În cadrul Adunării Generale Ordinare a Acţionarilor, reprezentanţii companiei vor prezenta rapoartele de activitate aferente anului 2014, respectiv cel de gestiune, raportul auditorului financiar extern cu privire la situaţiile financiare ale societăţii pe anul trecut, dar şi raportul de evaluare a activelor imobilizate. De asemenea, pe ordinea de zi se află şi aprobarea modului de repartizare a profitului obţinut în 2014.

Mai mult, compania va prezenta bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul 2015 şi vor discuta despre aprobarea programului de investiţii pentru acest an. Totodată, în cadrul Adunării Generale Extraordinare a Acţionarilor va fi prezentată „justificarea pentru atragerea surselor financiare necesare activităţii societăţii prin majorarea capitalului social. Astfel, va fi luată în vizor aprobarea majorării capitalului social cu suma de 10 milioane de lei, de la 21,55 milioane de lei la 31,56 milioane“, se arată în documentul trimis la BVB.

 

Un nou membru în Consiliul de Administraţie

În luna aprilie, va fi ales un nou administrator, care va fi automat şi membru al Consiliului de Administraţie din cadrul firmei de confecţii. Decizia a fost luată după ce, în februarie, Dorina Papuc şi-a dat demisia. Astfel, conducerea a venit cu propunerea de înlocuire a acesteia cu economistul Romeo Paris Mungiu, din Piatra Neamţ. „Atribuirea unui mandat special noului administrator în coordonarea, monitorizarea şi asigurarea implementării de către conducerea executivă a măsurilor cuprinse în planul de restructurare, precum şi în asigurarea desfăşurării activităţii societăţii în condiţii de profitabilitate, pe o perioadă de 3 luni, începând cu data de 27 aprilie“, conform raportului citat. Astfel, indemnizaţia acestuia va ajunge la un nivel de 8.000 de lei pe lună, net, pe perioada mandatului special, fiindu-i asigurate cheltuielile de transport şi cele de cazare, respectiv închirierea unui apartament.

 

Disponibilizări masive de personal

Cu toate astea, mai mult de jumătate din personalul firmei va fi dat afară în această primăvară. Potrivit conducerii societăţii, 190 de angajaţi urmează să fie concediaţi dacă nu vor găsi soluţii viabile prin care numărul disponibilizărilor să fie redus. Aceasta mai spune că speră ca în final, totalul de disponibilizări colective să ajungă doar la 118 persoane, reuşind astfel ca 170 de salariaţi din cadrul firmei să îţi păstreze locurile de muncă. Motivele invocate pentru luarea acestei decizii radicale sunt legate de diminuarea volumului de comenzi, dar şi de o serie de factori externi, cum ar fi preţul foarte redus al ţesăturilor de pe pieţele internaţionale şi subvenţionarea acestora de către stat cu până la 50%. De asemenea, reprezentanţii firmei susţin că nu au reuşit să menţină înţelegerea contractuală cu un important jucător de pe piaţă, respectiv compania IKEA. „Echipa managerială de la Iasitex, împreună cu conducerea Grupului SCR, depune toate eforturile pentru diminuarea impactului acestei decizii asupra activităţii societăţii şi a salariaţilor, căutând soluţii pe termen scurt şi mediu de diversificare a producţiei şi de stabilire de noi parteneriate“, a precizat economistul Eduard Sirbu, din cadrul Departamentului de Relaţii Publice al Grupului SCR, în urma unei solicitări din partea reporterilor Ziarului „Evenimentul Regional al Moldovei“.

Iniţial, deciziile au fost luate în tăcere, la începutul lunii martie, când reprezentanţii Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Iaşi au fost înştiinţaţi de o notificare care presupunea reducerea a 182 de posturi în domeniul confecţiilor, ulterior, conducerea firmei luând decizia de a face publice informaţiile. Andra PETRARIU

În ciuda problemelor înregistrate, societatea ieşeană speră ca aceste măsuri să fie temporare şi îşi propune o reorientare pe fabricarea ţesăturilor tehnice, a produselor home textile pentru piaţa internă a României şi pe asimilarea de noi ţesături pentru industria auto şi industria mobilei, astfel încât să fie extinsă piaţa de desfacere. „Pariez în continuare pe potenţialul industriei textile din România şi am încredere că împreună cu o conducere manageriala performantă vom găsi soluţiile adecvate ca această societate să devină o companie puternică“, a declarat Ştefan Vuza, preşedinte Grupului SCR, într-un comunicat transmis redacţiei.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Cât costă o franciză pentru o sală de jocuri în realitate virtuală
25/11/2019 18:37

 În urmă cu doi ani, un antreprenor a deschis in Bucuresti o sală de jocuri in realitate virtuală (VR), cu ajutorul unei finanţări obţinute prin programul StartUp Nation. Startup-ul a lansat in ...

Cu cât crește factura la energie dacă lași în priză electronicele și electrocasnicele
21/09/2019 14:25

  Alimentarea cu energie a aparatelor electrocasnice dintr-o locuinţă atunci cand acestea sunt in stand-by poate creşte cu pană la 180 de lei anual factura de electricitate, susţine compania ge ...

Cum poți verifica dacă Google știe de unde ți-ai făcut cumpărăturile
17/06/2019 08:37

 Există o modalitate prin care puteti verifica ce stie Google despre dumneavoastră, inclusiv date despre toate cumpărăturile pe care le-ati făcut. În esentă, dacă utilizati un produs Google, ...

ULUITOR! N-o sa crezi in ce conditii locuieste cel mai bogat cioban din Romania
18/01/2015 00:00

 Dumitru Andresoi, catalogat drept cel mai bogat cioban din Romania, cu o avere de 25 de milioane de euro, nu si-a cumparat vile somptuoase sau palate, ba dimpotriva. Locul in care a ales sa locuiasca i-a ...

Afaceri online - cum să gestionezi corect propria afacere online
21/11/2014 08:47

 Cu alte cuvinte, discutam de ore intregi de munca si organizare pentru a pune bazele unei afaceri prospere. In online, este loc pentru oricine, insa conteaza cum iti gestionezi magazinul online sau site-u ...

ŞOCANT! 1,5 milioane de români au dat banii degeaba pe asigurare. Eşti printre ei?
16/09/2014 13:40

 Cutremur, inundaţie sau incendiu devastator? Teoretic, 1,5 milioane de romani care au respectat legea şi au incheiat o poliţă de asigurare obligatorie a locuinţei ar trebui să stea cat de cat liniş ...

Răzbunarea DIABOLICĂ a unei angajate concediate. S-a asigurat că
05/09/2014 18:00

 În momentul in care a aflat că urma să rămană fără job, o angajată a unei companii de cosmetice a pus la cale un plan care ar fi putut să distrugă imaginea companiei pentru care lucrase. &I ...

Veste ŞOC pentru români: Se dublează preţul la asigurarea obligatorie a locuinţei
18/07/2014 10:53

 Asigurarea obligatorie a locuinţei se va scumpi cu pană la 100% iar o astfel de  propunere se află deja pe masa Autorităţii de Supraveghere Financiară, au  arătat, pentru Economica.n ...

Aparatele din gospodaria noastra care consuma curent si cand sunt INCHISE
07/07/2014 13:32

Dispozitivele smart sunt atat de destepte incat consuma curent si atunci cand nu le folosim. Potrivit unui studiu recent, aparatele care se conecteaza le net ne umfla substantial facturile chiar si cand stau de ...

Topul datornicilor: 20 de malluri au datorii cumulate de aproape 2 miliarde de euro. Palas din Iaşi peste 200 milioane de euro , AFI Palace Cotroceni
06/07/2014 11:15

Cele mai indatorate 20 de centre comerciale din Romania au datorii cumulate de 1,9 miliarde de euro, de zece ori mai mari decat cifra de afaceri realizată anul trecut de aceste proiecte, pe fondul creditelor m ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei