Vești bune pentru microintreprinderi - Anunțul făcut de Marcel Boloș

13

Dimensiune font:

| 31-10-2024 08:33

România a depus toate diligenţele necesare pentru a face dovada că nu mai e necesar, în continuare, să fie redus pragul la microîntreprinderi, deoarece nu mai pot fi obţinuţi bani mulţi din această măsură, a declarat miercuri ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, la la un eveniment la care au participat reprezentanţi ai întreprinderilor mici şi mijlocii.

În prezent, pragul pentru microîntreprinderi este stabilit la 500.000 de euro.

"Planul fiscal este trimis în mod oficial la Comisia Europeană. Pe dumneavoastră vă interesează pragul la microîntreprinderi. Noi am depus toate diligenţele necesare pentru a face dovada că nu mai e necesar ca România, în continuare, să reducă pragul la microîntreprinderi, fiindcă nu mai pot fi obţinuţi bani mulţi din această măsură pe care Comisia Europeană insistă să o punem în aplicare. Am trecut acolo că decizia aparţine coaliţiei de guvernare", a menţionat Marcel Boloş, la evenimentul "Topul Naţional al Firmelor Private din România", ediţia 32, organizat de Consiliul National al Înteprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR).

Totodată, el şi-a exprimat încrederea în "raţiunea şi pragmatismul coaliţiei de guvernare pentru a sprijini comoara economică a României".

IMM-urile sunt pentru România comoara economică pe care o are şi, de aceea, trebuie să o protejăm. Dacă vom aduce o veste bună, atunci aceasta va fi, a deciziei pe care o va lua coaliţia de guvernare pentru ca pragul la microîntreprinderi să nu fie afectat. Am explicat Comisiei Europene că, pentru România, traiectoria de ajustare a deficitului bugetar nu este afectată de pragul la microîntreprinderi - şi să o lăsăm mai moale cu această poveste, că nu ţine, dar aceasta este din culisele negocierilor cu Comisia - şi au recunoscut aşa, tacit, ca avem dreptate. De aceea, eu sunt convins că finalul va fi unul bun pentru dumneavoastră. Cum spuneam, sunteţi comoara economică a României şi trebuie să fim alături de dumneavoastră pentru a vă sprijini în toate demersurile şi în ceea ce înseamnă mai ales predictibilitatea sistemului fiscal", a adăugat ministrul.

El a subliniat că, un alt lucru important, este cel legat de investiţii.E

"Anii 2025, 2026, 2027 sunt ani cruciali pentru dezvoltarea României, iar aceste investiţii sunt la nivelul a 7,9% din PIB, care înseamnă 150 de miliarde de lei, înseamnă 30 de miliarde de euro. Asta vă afectează în mod direct, fie în calitate de furnizor de materie primă, fie în activităţile specifice pe care să le aveţi, dar înseamnă un lucru extraordinar pentru ţara noastră, înseamnă că proiectele mari de infrastructură au o şansă extraordinar de bună să fie duse la bun sfârşit. Este şansa pe care nu ne-ar fi iertat-o, dacă am fi compromis-o, generaţii întregi, pentru ca această dezvoltare şi modernizare cu adevărat a infrastructurii să poată avea loc. De aceea, prin planul fiscal, pe lângă investiţii, un alt lucru extraordinar de important este cel legat de impactul bugetar pentru traiectoria de ajustare şi pentru eventualele măsuri fiscale care vin, cea mai mare parte din îmbunătăţirea colectării", a mai spus Marcel Boloş.

Ministrul Finanţelor i-a felicitat reprezentanţii întreprinderilor mici şi mijlocii pentru activitatea din 2023 şi le-a mulţumit că au fost alături de Guvernul României şi de Ministerul Finanţelor.

"Felicitări pentru activitatea din anul 2023 - şi sperăm, cu aceleaşi rezultate şi mai bune şi cu foarte multă dinamică economică, să aveţi mult succes şi în acest an, un an în care vreau să vă mulţumesc că aţi fost alături de Guvernul României şi de Ministerul Finanţelor pentru că au fost prea multe e-uri, fie că am avut e-Factura, fie că am avut e-Transport. Am mai avut şi e-TVA-ul pe deasupra. Dar să ştiţi că toate acestea le-am făcut cu bună credinţă, în speranţa că vom aduce mai mulţi bani la buget, dar odată cu aceasta v-am şi creat anumite greutăţi, poate şi disfuncţionalităţi în activităţile dumneavoastră. De aceea, profit de ocazie să vă mulţumesc şi să vă cer scuze pentru ce a însemnat dificultăţile pe care le-am creat, dar şi pentru eforturile pe care le-aţi depus pentru că, împreună, reuşim să modernizăm sistemul fiscal şi împreună reuşim un mare lucru, pentru ca în piaţă să rămână competitorii corecţi şi cei care sunt buni platnici ai impozitelor şi taxelor. Prin această fiscalitate creăm un viitor mai bun pentru România", a adăugat Marcel Boloş.

În cadrul evenimentului, pe baza informaţiilor furnizate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în funcţie de profitul brut, cifra de afaceri, productivitate şi performanţă globală în afaceri, au fost acordate mai multe categorii de premii pentru antreprenori: Naţionale generale (micro, mici, mijlocii, mari şi pentru nou înfiinţate), Regionale generale şi judeţene (micro, mici, mijlocii, mari şi pentru nou înfiinţate), Naţionale, pe domenii de activitate - cod CAEN (micro, mici, mijlocii, mari şi pentru nou înfiinţate).

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Ion Neculce, cu sediul administrativ in sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, telefon 0232/710.880, email: office@primaria- ionneculce.ro, cod fiscal 4541050. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 2.539 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 62719, Carte funciara 62720; -teren in suprafata de 2.539 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62720, Carte funciara 62720; -teren in suprafata de 1.374 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 62721, Carte funciara 62721; -teren in suprafata de 1.165 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62722, Carte funciara 62722; ce apartin domeniului privat al Comunei Ion Neculce, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. al Comunei Ion Neculce nr. 94/17.10.2024. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei sau electronic, prin e-mail: office@primaria- ionneculce.ro. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 18.11.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 26.11.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.11.2024, ora 09.30, Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi -etajul I -Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Iasi, Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0332/403.647, fax 0332/435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.11.2024.
Ford anunţă concedieri masive în Europa, invocând pierderi semnificative şi cererea scăzută pentru vehicule electrice
21/11/2024 11:26

 Ford a anunţat miercuri că va reduce aproximativ 14% din forţa sa de muncă in Europa, echivalentul a 4.000 de locuri de muncă, din cauza pierderilor semnificative inregistrate in ultimii ani, transmi ...

Gigantul Amazon, cu mii de angajați la Iași, pregătește concedierea în România a sute de IT-iști
21/11/2024 11:20

 Compania Amazon, care are la Iasi cateva mii de angajati, se pregăteste de concedierea a sute de persoane din diviziile sale din Romania. „După o analiză atentă, am anuntat că analizăm optiune ...

„Taxa pe țeavă”: Este corect să plătim pentru căldura de la vecini dacă avem centrale de apartament? / Un ordin ANRE naște discuții aprinse
21/11/2024 10:54

 Un ordin al ANRE din acest an prevede că toate apartamentele dintr-un bloc trebuie să plătească o cotă parte la factura de energie termică, indiferent dacă sunt racordate la sistemul centralizat sa ...

ONE TRADING COMPANY SRL – Digitalizarea activitatii ONE TRADING COMPANY SRL
21/11/2024 09:40

 COMUNICAT DE PRESA ÎNCEPERE PROIECT COD SMIS 316299 Data: Noiembrie 2024 Digitalizarea activitatii ONE TRADING COMPANY SRL Beneficiar: ONE TRADING COMPANY SRL

Ministrul Sebastian Burduja avertizează: “Trăim de pe urma muncii celor de dinainte de ‘89. În România nu s-a mai investit în energie”
21/11/2024 08:04

Sebastian Burduja a admis că, după 1989, Romania nu a mai investit in energie, motiv pentru care este la mana divinitătii si a naturii in ceea ce priveste productia de energie. Ministrul Sebastian Burduja a ...

Inspectorii ANPC au descins la comerciații de anvelope uzate: Amenzi record și zeci de mii de pneuri oprite de la vânzare
20/11/2024 18:29

    Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au verificat peste 400 de comecianţi de anvelope uzate din toată ţara şi in urma neregulilor găsite au f ...

Jumările de porc spaniole au fost înscrise în Registrul indicațiilor geografice al Uniunii Europene
20/11/2024 14:29

Indicatia geografică „Torrezno de Soria” (IGP) a fost inscrisă in registrul de indicatii geografice al Uniunii Europene, prin Regulamentul de punere in aplicare al UE 2892/2024 din 12 noiembrie, p ...

DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850
20/11/2024 09:00

 DIGITALIZAREA farmaciilor CONVALIARIA Iasi MySMIS 316850

România rămâne liderul inflației din UE
19/11/2024 18:38

De opt luni consecutive, inflatia anuală din Romania este cea mai ridicată din Uniunea Europeană. În octombrie, cresterea preturilor din UE a urcat de la 2,1% in septembrie la 2,3%, in timp ce in tara ...

Berăria H: Viziunea noastră este să creăm un district al vieții sociale din Iași/Primele detalii despre investiție
19/11/2024 17:52

  Berăria H are in lucru un master-plan pentru proiectul pe care vrea să-l deruleze la Iasi, la fosta fabrică Tigarete. În septembrie 2024, cunoscuta berărie din Bucuresti ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei