Întârziere de aproape un an la pasajul Octav Băncilă
Dimensiune font:
* mai mult decât atât, şantierul a „înghiţit” suplimentar 34 milioane de lei * cum un necaz nu vine niciodată singur, constructorul ia în calcul închiderea liniei de tramvai din Canta
Comparativ cu şantierul de la Fundaţie, la celălalt pasaj care se realizează în Iaşi lucrările se derulează în ritm de melc. Constructorul, firma Conest, întâmpină dificultăţi cu utilităţile, în sensul că atunci când s-a realizat documentaţia proiectelor, acestea figurau pe alte amplasamente decât în realitate. Cu alte cuvinte, în urma săpăturilor, constructorul s-a trezit că pe zona pasajului este străbătută de un canal colector care acum trebuie deviat. „Sunt lucrări complexe. Acest colector trebuie deviat de pe actualul amplasament, iar acest lucru durează între 3 şi 4 luni. Abia după aceea se va trece la montarea structurii de rezistenţă a pasajului”, a explicat primarul Nichita.
O altă problemă derivă din faptul că tehnologia aplicată la pasaj impune restricţii de circulaţie. Constructorul susţine că va cere închiderea liniei de tramvai în Canta pentru cel puţin şase luni, în vreme ce edilii consideră că acest lucru nu poate fi realizat înainte de a „debloca” alte artere din oraş. „Vom adopta soluţii pentru traficul din oraş funcţie de cum reuşim să montăm tablierul la Octav Băncilă. Dacă închidem o linie pe Canta, o corelăm cu deschiderea traficului în alte zone din oraş. Totuşi nu cred că acest lucru se va întâmpla vara aceasta, poate la finele anului sau la începutul lui 2014”, a mai precizat primarul.
Va fi gata în 2015
Gheorghe Nichita a mai vorbit şi despre fondurile suplimentare necesare la şantierul de la Ţigarate. „Lucrările au fost suplimentate cu 34 milioane lei. Am ajuns la limita maximă de depăşire a valorii proiectului, de 20%. Repet, cauza o constituie prezenţa utilităţilor pe traseul pasajului. Aşa au stat lucrurile şi pe strada Muşatini, unde fundaţia apărea altfel în proiect. Până la urmă, important este faptul că se fac lucrări de calitate, iar soluţiile tehnice adoptate sunt foarte bune”, afirmă primarul. Potrivit acestuia, pasajul Octav Băncilă, care trebuia finalizat în 2014, poate fi gata în primăvara lui 2015, întrucât implică lucrări care nu pot fi realizate pe timpul iernii. (Tudoar Damaschin)
* * *
„Nu putem găsi o altă variantă decât închiderea liniei de tramvai pe o perioadă de şase luni sau un an”- reprezentant Conest
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau