Sute de ieșeni s-au pensionat în străinătate, în acest an

1pensii1

Dimensiune font:

| 30-07-2024 11:32

În prima jumătate a anului 2024, Casa Județeană de Pensii Iași a confirmat stagiile de cotizare realizate în România pentru un număr de 230 ieșeni care locuiesc în străinătate. În baza de date a institutiei figurau, la 1 iulie, 994 de pensionari care primeau drepturile de pensie în străinătate, prin intermediul băncilor, în euro, dolari sau lire sterline. Pe lângă aceștia, CJP Iași are în plată 20 persoane cu cetățenie străină care primesc pensie pentru stagiu de cotizare realizat în România.

Pensionarii care nu mai au domiciliul în România pot opta pentru plata în străinătate a drepturilor de pensie, în condiţiile legii.  „Plata pensiilor cuvenite beneficiarilor stabiliţi în străinătate poate fi efectuată în alte ţări, în condiţiile reglementate prin instrumente juridice cu caracter internaţional la care România este parte, în moneda ţărilor respective sau într-o altă monedă asupra căreia s-a convenit. Începând cu luna august 2008, beneficiarii sistemului public de pensii stabiliţi în străinătate îşi pot primi pensia pe teritoriul statului de domiciliu sau de resedinţă (stat de şedere obişnuită), în contul bancar declarat la casa teritorială de pensii în evidenţa căreia se află dosarul de pensie”, susține Casa Națională de Pensii Publice.

Conform legislației în vigoare, dacă un cetățan român a lucrat în mai multe țări din UE, este posibil să fi dobândit drepturi de pensie în fiecare dintre ele. Cererea de pensionare va trebui depusă la casa de pensii din țara în care locuiește sau din ultima țară în care a lucrat. Dacă nu a lucrat niciodată în țara în care locuiește, aceasta va înainta cererea sa către țara în care a lucrat ultima dată. Țara respectivă va răspunde de tratarea cererii și va aduna dovezile care atestă contribuțiile pe care solicitantul le-a plătit în toate țările în care a lucrat. În unele țări, casa de pensii le trimite persoanelor aflate aproape de vârsta de pensionare un formular de cerere de pensionare. „Vârsta legală de pensionare diferă de la o țară a UE la alta. Nu veți putea primi pensia de stat din țara în care locuiți/țara în care ați lucrat ultima dată decât din momentul în care ați împlinit vârsta legală de pensionare din acea țară. De asemenea, dacă ați dobândit drepturi de pensie și în alte țări, veți putea primi părțile corespunzătoare doar în momentul în care ați împlinit vârsta legală de pensionare din țările respective. De aceea, vă recomandăm să aflați din timp ce se va întâmpla, pentru fiecare țară în care ați lucrat, dacă schimbați data de la care doriți să vă pensionați. Dacă nu vă pensionați simultan, valoarea pe care o veți primi s-ar putea modifica. Pentru detalii și consiliere, adresați-vă casei de pensii din țara în care locuiți și/sau din țările în care ați lucrat”, subliniază reprezentanții Casei de Pensii.

De subliniat faptul că în perioada în care un cetățean roman lucrează în mod legal pe teritoriul altui stat membru, nu este necesar să rămână asigurat în sistemul public de pensii din România prin încheierea unui contract de asigurare facultativă cu casa teritorială de pensii de la locul de domiciliu sau de reşedinţă, având în vedere principiul totalizării perioadelor de asigurare la acordarea drepturilor de pensie. Totuşi, dacă respectivul a făcut acest lucru, va beneficia de valorificarea contribuţiilor aferente asigurării facultative în România la stabilirea drepturilor de pensie de către casa teritorială de pensii competentă.

În cazul persoanelor care au lucrat în unul sau mai multe state membre ale Uniunii Europene ori a Spaţilului Economic European, drepturile de pensie se acordă cu respectarea prevederilor regulamentelor comunitare şi ale legislaţiilor naţionale în vigoare în materie de pensii. Persoanele interesate pot solicita obţinerea drepturilor de pensie potrivit legislaţiilor în vigoare ale statelor membre în care au desfăşurat activităţi profesionale. Daniel BACIU

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pancesti, cu sediul in sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt, cod postal 617366, telefon 0233.764.766, fax 0371.600.700, e-mail: primariapancesti@gmail.com, cod fiscal 16404200. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -Spatiul in suprafata totala de 50,70 mp, avand ca destinatie de farmacie, situat in satul Pancesti, Str. Principala, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pancesti, judetul Neamt, compus din: 1 incapere –Oficina =16,25 mp, 1 incapere –Depozit =9,80 mp, 1 incapere –Receptura =6,80 mp, 1 incapere -Birou =6,00 mp, 1 incapere -Grup sanitar =2,50 mp, 1 incapere –Hol =4,05 mp, 1 incapere –Laborator =5,30 mp, conform caietului de sarcini, H.C.L. Pancesti nr. 33/29.07.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, care se achita numerar la Casieria institutiei Comunei Pancesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.08.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.08.2024, ora 14.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pancesti, sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate -unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.08.2024, ora 11.00, in Sala de sedinte a Comunei Pancesti, sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal a Tribunalului Neamt, Piatra Neamt, Bulevardul Republicii nr. 16, judetul Neamt, cod postal 610005, telefon 0233.212.294, fax 0233.216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.07.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon 0722.214.562, fax 0232/296.770, e-mail: primaria.letcani@yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 977 mp, Tarlaua 28, Parcela 3P (parcela 805/1), avand CF nr. 65415, nr. cadastral 65415, situat in intravilanul satului Letcani, F.N., apartinand domeniului public al Comunei Letcani, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 69/25.07.2024. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200 Lei/exemplar, ce se achita la Casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.08.2024, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.08.2024, ora 15.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura al Comunei Letcani, din satul Letcani, Str. Principala nr. 156, comuna Letcani, judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 2 exemplare, 1 exemplar original si 1 exemplar copie. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.08.2024, ora 09.00, la sediul Comunei Letcani, din comuna Letcani, satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi, Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, Str. Elena-Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.07.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -Spatiu in suprafata de 35,16 mp, situat in orasul Negresti, Str. Unirii, bl. E2, sc. D, parter, judetul Vaslui, ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Carte Funciara nr. 70102-C1-U27, nr. cadastral 1/4;0;3, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 63/19.07.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru desfasurarea de activitati de coafura si alte activitati de infrumusetare. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Serviciul Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.08.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 14.08.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Orasul Negresti, Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 19.08.2024, ora 10.00, Orasul Negresti, orasul Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.07.2024.
Hammam, oaza de relaxare și vindecare
30/07/2024 15:15

Hammamul, cunoscut si sub denumirea de baie turcească, este un loc de purificare si relaxare, o oază de liniste si revigorare. Originar din culturile arabă si turcă, hammamul a fost initial un loc de intaln ...

Peste 1500 de tineri au participat la Festivalul Internațional de book-trailere Boovie
30/07/2024 14:45

Peste 1500 de elevi si profesori au fost prezenti anul acesta la Iasi, in perioada 23-26 Iulie, la Festivalul International de book-trailere Boovie, unul dintre cele mai asteptate evenimente dedicate elevilor. ...

Veselia și boroboațele, cheia curajului la copii
30/07/2024 14:30

Veselia este fundamentul unei copilării fericite si sănătoase. Prin ras si joacă, copiii invată să isi exprime emotiile, să interactioneze cu ceilalti si să gestioneze situatiile stresante. Studiile au ...

Caii și echitația, calea spre eleganța deplină
30/07/2024 14:07

Echitatia contribuie semnificativ la dezvoltarea fizică si emotională a copiilor si tinerilor. Practicarea acestui sport imbunătăteste sistemul cardiovascular si tonusul muscular, deoarece fiecare miscare a ...

Taberele de nutriție pentru copii, o alternativă sănătoasă la vacanța de vară
30/07/2024 12:25

Unul dintre cele mai eficiente moduri de a le insufla copiilor obiceiuri sănătoase este prin puterea exemplului. Copiii invată prin observare si imitatie, asa că părintii si instructorii joacă un rol cr ...

„Alerg pentru Tine”. Un maraton al speranței și solidarității la Sucevița
30/07/2024 11:49

  Pe 28 septembrie, linistita localitate Sucevita va deveni gazda unui eveniment deosebit - „Alerg pentru Tine”. Organizat de Spitalul de Paliatie „Sfantul Luca”, in parteneriat cu ...

Gigacaloria ieșeană urcă la 900 de lei!
30/07/2024 11:30

* pretul de producere a gigacaloriei la Iasi se va situa intre 850 si 900 de lei, insă populatia nu va plăti decat 360 lei/Gcal, diferenta fiind acoperită prin subventia acordată de autorităti * „Ava ...

Ingineria, din ce în ce mai căutată. Recordul admiterii la Politehnică, bătut după două decenii
30/07/2024 11:29

* ingineria incepe să devină o meserie din ce in ce mai căutată * la fel şi locurile scoase la concurs de Politehnica ieşeană * anul acesta, la admiterea la Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi& ...

Copiii, tot mai afectați de ecranele luminoase. Ieșenii cer ajutorul specialiștilor
30/07/2024 11:28

* „Părintii nu mai stiu cum să gestioneze această situatie si cum să-i desprindă pe copii de ecranele luminoase. Foarte multi copii intampină probleme din cauza tehnologiei. Ajung să se adapteze cu ...

Pisică ucisă cu sălbăticie, victimă a războiului dintre foştii soţi
30/07/2024 11:27

* după injurăturile introductive, Ionel a trecut la fapte * mai intai, un şut zdravăn in spate, administrat fiului său, apoi, schingiuirea pană la deces a pisicii pe care fata o primise cadou * fără nic ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei