Noutate absoluta: Pacientii se pot opera gratuit la privat

medicina 124

Dimensiune font:

| 21-06-2021 09:23

 

Noutate absoluta: Pacientii se pot opera gratuit la privat sau la stat
Conform Ordonantei de Urgentă pregătită, pacientii se pot opea gratuit la stat la privat. Acest lucru este specificat in OUG prin completarea si modificarea art.230 și 249 din Legea nr.95/2006.

Pentru a intelege cu exactitate care este procedura, vom detalia acest lucru in randurile care urmează. Altfel spus, cei care isi doresc să se opereze la privat pot plăti, pentru acest lucru, o sumă infima in plus. Această suma va fi sub forma unei asigurări complementare de sanatate.



Pacientii care doreau să se opereze o puteau face gratuit in spitalul de stat sau plătind sume uriase in spitalele private. Conform OUG, acest lucru se va schimba.

Cu această asigurare complementară de sănătate, bolnavul poate beneficia de orice intervenție medicală atât la un spital de stat, cât și la unul privat. Pacientul este cel care își alege. Are acest drept. Sistemul există demult în Franța, Germania și în mai toate țările civilizate. România este cam singura rămasă în urmă la acest capitol.

Există vreun risc pentru sistemul public de sănătate?
Conform credinței ultimilor ani s-ar putea crede faptul că prin această OUG, statul ar începe alocarea unor fonduri mari către spitalele private în detrimentul celor de stat. Totuși, ani de-a rândul, spitalele de stat au beneficiat de extrem de multe fonduri, fonduri care au fost gestionate deficitar de unii dintre managerii unităților medicale. Altfel spus, bugetele către spitalele de stat au fost mereu generoase dar s-au pierdut în investiții nefondate.

De exemplu s-a cumpărat aparatură pe care nimeni nu o folosește, s-au făcut contracte astronomice cu firme de catering pentru a servi mâncare de 2 lei bolnavilor, s-au achiziționat medicamente la prețuri de 7 ori mai mari decât nivelul normal. Și lista este lungă. Cert este că la finalul zilei, pacientul este cel care are de suferit.



Foarte multe dintre contractele păguboase au fost încheiate cu firme ale unor băieți deștepți care au intrat pe această piață, special pentru a devaliza banul public. Prin intermediul acestei noi ordonanțe, se cam închide robinetul banilor publici pentru băieții deștepți din Sănătate. Așa că aceștia vor opune în mod cert rezistență.


Asigurarea complementară de sănătate poate aduce un plus sistemului de sănătate
Desigur, în mare parte putem aprecia faptul că fiecare român care plătește asigurare de sănătate este îndreptățit sp beneficieze de condiții decente de tratament. Altfel spus, de ce nu poate alege fiecare român unde să se trateze? OUG-ul pe care îl vom prezenta va permite încheierea unei asigurări de sănătate complementare prin care pacienții care plătesc pentru aceasta vor beneficia de operații gratuite și în sistemul privat de sănătate.

 

Clinicile private din străinătate primesc cu mult mai mulți bani decât cele din România, deși efectuează același tip de intervenții

În România mor în fiecare an 1000 de copii din cauza lipsei centrelor de boli cardiovasculare, deoarece aceste centre au fost subfinanțate cronic timp de 30 de ani. Astfel nu s-au putut dezvolta specialiști, nu s-a putut dezvolta o rețea și pierdem 1000 de copii. În fiecare an statul român plătește între 130 și 140 de milioane de euro clinicilor din străinătate pentru afecțiuni care ar trebui să se trateze în România. Și ca dovadă că acest lucru se poate, bulgarii care și-au liberalizat spitalele și serviciile medicale și au sincronizat legislația lor cu cea europeană, așa cum facem și noi în momentul de față, plătesc numai 200 de mii de euro pe an. Deci diferența este de la cer la pământ.

 
Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

ART. I. Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 652 din 28 august 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:

1. La articolul 230, alineatele (2^1) și (2^2) se modifică și vor avea următorul cuprins:
”(2^1) În situația în care asigurații optează să beneficieze de unele servicii medicale la furnizorii privați care încheie contracte cu casele de asigurări de sănătate, în regim de spitalizare continuă, ambulatoriu clinic de specialitate şi ambulatoriu paraclinic de specialitate, respectivii furnizori pot solicita acestor asigurați, pe baza consimțământului prealabil exprimat în scris, o contribuţie personală pentru a acoperi diferenţa dintre tariful practicat de furnizor pentru rezolvarea cazului sau, după caz, tarifele serviciilor medicale acordate şi tarifele corespondente suportate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, astfel cum va fi stabilită această diferență prin Contractul-cadru, potrivit alin. (2^3).

(2^2) Contribuţia personală pentru fiecare categorie de serviciu medical prevăzută la alin. (2^1) este afişată pe pagina de internet și la sediul furnizorilor privaţi de servicii medicale şi se plăteşte de către asiguraţi, în mod direct sau printr-o asigurare încheiată în baza unui contract cu o societate de asigurări.”

2. La articolul 230, după alineatul (25 ) se introduce un alineat nou, alin.(26 ), cu următorul cuprins:

”(2^6) Prin excepție de la prevederile alin. (2^5), prevederile alin. (2^1) – (2^3) referitoare la contribuția personală pe care o pot plăti asigurații care optează să beneficieze de unele servicii medicale acordate de furnizorii privaţi care încheie contracte cu casele de asigurări de sănătate, în ambulatoriu clinic de specialitate şi ambulatoriu paraclinic de specialitate, se aplică după 60 de zile de la data intrării în vigoare a legii bugetului de stat pe anul 2022.”

3. La articolul 349, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:

”(2) Asigurările voluntare de sănătate de tip complementar suportă coplata și contribuția personală datorate de asigurat, în condiţiile legii.”ART. II. Numărul de paturi pentru care casele de asigurări de sănătate pot încheia contracte de furnizare de servicii medicale spitalicești în regim de spitalizare continuă cu furnizorii privați, poate fi majorat până la data de 31 decembrie 2022, treptat, în limita a maxim 10% față de numărul total de 3 paturi contractate de casele de asigurări de sănătate pentru furnizarea de servicii medicale spitaliceşti în regim de spitalizare continuă cu furnizorii privați la data de 31 decembrie 2020, în urma unei analize a nevoii de servicii medicale realizată la nivel teritorial, pe baza unor criterii și a unei metodologii prevăzute în normele metodologice de aplicare a contractului-cadru, aprobate potrivit Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în limita numărului de paturi aprobate la nivelul județului/municipiului București, potrivit prevederilor art. 167 alin. (2) din aceeași lege. 

 

 

 

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

"EuroBusiness LRJ" S.P.R.L., in calitate de lichidator judiciar al debitoarei "FANYON" S.R.L., conform Hotărârii nr.120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 05.08.2021, 12.08.2021, 19.08.2021, 26.08.2021, 02.09.2021, 09.09.2021, 16.09.2021, respectiv 23.09.2021, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd.Magheru, nr.31, et.1, cam.25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobile, proprietatea debitoarei: BUNURI IMOBILE, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA), Proprietate imobiliară, cu destinație industrială, situată în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 96,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, nr. cad. 77045,CF nr. 77045 a Mun. Brăila și Construcția C1-grup social, nr. cad. 77045-C1, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, Sc la sol=93,00 mp și Sc desf=279,00 mp, cu regim de înălțime S+P+1E; 16.869,65. Proprietate imobiliară, cu destinație industrială,s ituată în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, CF nr.72141 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 580,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, nr.cad.3362, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Construcția C1-spațiu producție și sediu, nr.cad.3362-C1, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=367,89 mp și Sc desf=735,78 mp, cu regim de înălțime P+1E,Construcția C2-centrală electrică, nr.cad.3362-C2, CF nr.72141a Mun. Brăila, Sc la sol=13,99 mp, cu regim de înălțime P și Construcția C3-atelier, nr.cad.3362-C3, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=36,67 mp, cu regim de înălțime P. 37.667,00. Proprietate imobiliară, teren și construcții cu destinație nerezidențială, situată în Localitatea Eforie Sud, Str. Eternității nr.1, Jud. Constanța, CF nr.102530 a localității Eforie Sud, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 950,00 mp din acte (972,00 mp măsurat), amplasat în Loc.Eforie Sud, Str. Eternității, nr.1, Jud. Constanța, CF nr. 102530 a localității Eforie Sud, nr.cad.102530, Construcția C1(construcție fără acte)-locuință, nr.cad.102530-C1, Sc=123,00 mp, Construcția C2(construcție fără acte)-magazie, nr.cad.102530-C2, Sc=8,00 mp, Construcția C3(construcție fără acte)-spații cazare, nr.cad.102530-C3,Sc=32,00 mp, Construcția C4-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4, Sc=43,00 mp, Construcția C5-umbrar, nr.cad.102530-C5, Sc=26,00 mp, Construcția C6-grup sanitar, nr.cad.102530-C4, Sc=10,00 mp; Construcția C7-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4,Sc=6,00 mp, Construcția C8-spații de cazare, nr.cad.102530-C8, Sc=90,00 mp, Construcția C9-magazie, nr.cad.102530-C9, Sc=5,00 mp, Construcția C10-spațiu comercial și locuință, nr. cad.102530-C10, Sc=57,00 mp și Construcția C11(construcție fără acte)-spații de cazare, nr.cad.102530-C11, Sc=58,00 mp. 69.831,65. Prețurile nu includ TVA, urmând a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art.292, (alin.2),l it.F, din Codul Fiscal,în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON,deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini,urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail :vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro. Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activelor imobile este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, 0729.292.746, mail: vanzari@lrj.ro, office.is@lrj.ro, telefon:0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail:paula.stoian@fanyon.ro.
Tribunalul Neamţ, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 1445/103/2018, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunrilor mobile din patrimoniul debitoarei S.C. „Casa Scutaru” S.R.L., cu sediul în municipiul Piatra Neamţ, str. Grigore Ureche, bl. G3, et. 3, ap. 71, judeţul Neamţ, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, Valoare -lei-, 1. Tractor articulat forestier 690 OP, 98.460,00. Preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile mobile scoase la vânzare este cel de mai sus. Vânzarea se va face conform hotârârilor adunării creditorilor din data de 05.05.2021 şi 02.06.2021. Vânzarea prin licitaţie publică va avea loc începând cu data de 02.08.2021, ora 1200 şi se vor organiza şedinţe de licitaţie publică cu strigare la un interval de 7 zile, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al licitaţiei pentru fiecare bun mobil, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei, a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 500 lei şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul – verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566.035 şi 0727/850.575.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 8766/99/2017 (527/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Kolado” S.R.L., cu sediul în sat Dancu, str. Daliei nr. 70, bl. D3, sc. A, et. 3, ap. 13, judeţul Iaşi, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, Componenţa, Valoare -lei-, 1. Bunuri mobile, Echipamente şi utilaje, 90.670,00, 2. Bunuri mobile, Mijloace de transport, 62.700,00. Preţul de pornire al licitaţiei pentru bunrile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare şi hotărârea Adunării creditorilor din data de 23.07.2021. Vânzarea prin licitaţie publică va avea loc la data de 13.08.2021, ora 1000 şi se vor organiza 5 şedinţe la un interval de 7 zile, respectiv până la data de 10.09.2021, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat şi a caietului de sarcini, respectiv 500 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566.035 şi 0727/850.575.
 Mai multă birocrație în sistemul medical
01/08/2021 22:56

* o serie de noi reglementări referitoare la modul de acordare a concediilor medicale a intrat in vigoare  de la 1 august * medicii ieseni sunt de părere că aceste măsuri nu aduc deloc beneficii pacien ...

DEZASTRU în Israel - Numărul pacienţilor cu coronavirus aflaţi în stare gravă a depăşit pragul de 200
01/08/2021 18:27

Numărul pacienţilor cu coronavirus aflaţi in stare gravă a depăşit in Israel pragul de 200, pentru prima oară din aprilie, transmite duminică dpa. Ministerul Sănătăţii din Israel a anunţat că in ...

Coronavirus România. Niciun deces raportat în ultimele 24 de ore. Câte îmbolnăviri noi au fost înregistrate
01/08/2021 18:00

Autoritătile au emis duminică, 1 august, un nou raport privitor la evolutia pandemiei de COVID-19 in Romania. Potrivit documentului, in intervalul 31.07.2021 (10:00) – 01.08.2021 (10:00) au fost raport ...

Șapte medicamente pe lista pentru cei asiguraţi, aprobate de Guvern
01/08/2021 17:18

Şapte medicamente unice care vizează, in principal, afecţiuni din cadrul programelor naţionale de sănătate figurează, de astăzi, pe lista celor de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţ ...

Lista țărilor cu risc epidemiologic ridicat. Unde este periculos să călătorești
01/08/2021 16:30

Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă a adoptat, joi, Hotărarea nr. 52 privind actualizarea listei ţărilor/teritoriilor de risc epidemiologic ridicat, in zona roşie fiind introduse Grecia, Irl ...

 Noile măsuri de relaxare, adoptate de Guvern
01/08/2021 16:24

 Noile măsuri de relaxare, adoptate de Guvern, intră in vigoare de astăzi. Astfel, in localităţile cu rata de infectare mai mică de 2 la mie se pot organiza spectacole cu 75 de mii de persoane, even ...

 Autorităţile sanitare din Italia au imunizat deja 60% din populaţia cu vârsta de peste 12 ani
01/08/2021 15:56

 Autorităţile sanitare din Italia au imunizat deja 60% din populaţia cu varsta de peste 12 ani, a informat duminică Ministerul Sănătăţii, care a explicat că in această ţară au fost inoculate in ...

Noua listă roșie și noua listă galbenă au intrat în vigoare. Care sunt modificările și ce măsuri se iau pentru cei veniți din țările cu risc epidemiologic ridicat
01/08/2021 09:19

 În noaptea de sambătă spre duminică, la ora 12.00, a intrat in vigoare noua listă a statelor cu risc epidemiologic ridicat, conditiile de intrare in Romania din mai multe tări - printre care Gr ...

 Un nou mecanism de acordare a concediilor medicale în etape. Intră în vigoare de la 1 august
31/07/2021 19:45

 CNAS subliniază că in cazul incapacităţii temporare de muncă pentru afecţiuni obişnuite medicii vor intocmi un plan de urmărire a evoluţiei bolii, ceea ce pentru ei reprezintă un efort supliment ...

România a atins pragul de 5 milioane de vaccinați, cu o întârziere de două luni
31/07/2021 18:13

Guvernul Citu anuntă, sambătă, că peste 5 milioane de romani s-au vaccinat impotriva coronavirusului. Initial, autoritătile isi propuseseră să vaccineze 5 milioane de romani pană la 1 iunie. Estimările ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei