Transfagarasan - Muntii Fagaras
Dimensiune font:
Transfagarasanul este poate cel mai spectaculos traseu din Romania si unul dintre cele mai frumoase din Europa, fiind denumit si „drumul din nori", care leaga regiunea istorica a Munteniei cu Transilvania. Drumul DN7C - Transfagarasan incepe in comuna Bascov, judetul Arges de langa orasul Pitesti, in directia orasului Curtea de Arges si se termina la intersectia cu drumul DN1 intre Sibiu si Brasov, in apropierea comunei Cartisoara, cu o lungime de 151 km.
Transfagarasanul are in apropierea tunelului de langa Lacul Balea altitudinea de 2042 m si este situat pe locul al doilea ca altitudine in Romania dupa soseaua Transalpina (DN67C) cu 2145 m din Muntii Parang.
Transfagarasanul a fost construit intre anii 1970 - 1974 in timpul lui Nicolae Ceausescu, care a vrut sa asigure un drum strategic peste munti. Inaugurarea avand loc in data de 20 septembrie 1974.
Din apropierea Cetatii Poenari, drumul urca pe serpentine si viaducte, trecand prin trei tunele mai scurte ajungand pe Barajul Vidraru, care cu ai lui 307 m leaga Muntii Pleasa si Vidraru. Trecand barajul, drumul continua in partea stanga de-al lungul Lacului Vidraru pina la inceputul acestuia. In continuare drumul incepe sa urce in serpentine, trecand pe la Cascada Capra, pina la partea sudica al tunelului de la Capra la Balea Lac, unde cu o lungime de 887 m strabate Muntii Fagaras. Tunelul Balea, cel mai lung tunel din Romania (887 m), cu o inaltime de 4,4 m, 6 m latime si un trotuar cu o latime de 1 m, neiluminat si neaerisit, face legatura cu partea nordica a Transfagarasanului. Soseaua este inchisa traficului de la sfarsitul lunii octombrie pana in luna iunie din cauza zapezii care acopera drumul. Pe timp de iarna transportul de la Balea Cascada la Balea Lac se poate face cu telecabina pe o distanta de 3800 m.
In partea nordica a drumului, dupa Tunelul Balea,
Transfagarasanul trece peste 830 podete, 27 viaducte; pentru constructia lui a fost necesar sa fie dislocate mai multe milioane de tone de roca; pentru aceasta s-au folosit de exemplu: 6520 tone de dinamita, din care 20 de tone numai la tunelul Capra - Balea si multe alte materiale de constructii.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau