Românii cumpără mașini electrice, dar le lipsesc stațiile de încărcare. Cum arată infrastructura de încărcare în România!
Dimensiune font:
Interesul românilor pentru mașini electrice este din ce în ce mai mare.
Cei care încă stau pe gânduri dacă să achiziționeze sau nu un vehicul electric, au dubii legate de costurile de întreținere, dar și de infrastructura de încărcare rapidă.
Asta pentru că, în timp de autoritățile încurajează accesarea renunțarea la vehiculele cu motoare pe benzină sau motorină, în favoarea mașinilor electrice, infrastructura de încărcare este în continuare deficitară.
Mai exact, datele pentru luna iunie arată că în România erau peste 17.000 de vehicule electrice și doar 1233 de locații de încărcare.
Asta deși există un program derulat de AFM prin care UAT-urile pot beneficia de finanțare pentru realizarea de staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice în localități, dar sunt foarte puține cereri depuse.
Înmatriculările de vehicule electrice, pe val. Dacia Spring deține poziția de lider
Compania românească Lektri.co, un start-up specializat în soluții de încărcare pentru vehicule electrice, monitorizează permanent piața de vehicule electrice din România și dezvoltarea infrastructurii de încărcare.
Datele de la nivelul lunii iunie 2022, arată că înmatriculările de vehicule electrice din România continuă să crească, fiind înregistrate 948 de noi înmatriculări, o creștere de 206% față de aceeași lună a anului trecut. Dacia Spring își păstrează poziția de lider în top, cu cele mai multe înmatriculări, 501 unități sau 53% din total.
Ads
Pe locul următor se clasează Volkswagen e-UP!, iar locul 3 este ocupat de Tesla Model 3.
În prezent, în România, sunt înmatriculate 17.739 de vehicule electrice și există doar 1233 de locații de încărcare.
În aceeași perioadă a anului trecut, în țara noastră se atingea pragul de 800 de locații de încărcare, cele mai multe în capitală și județele foarte bine dezvoltate ca Timișoara, Cluj sau Ilfov.
Stații de încărcare vehicule electrice puține, în locațiile publice
Deși autoritățile insistă pe tranziția la verde și reducerea poluării, nu țin totuși pasul cu evoluția pieței de mașini electrice și nu oferă încă o infrastructură suficientă.
De altfel, cele mai multe stații de încărcare aparțin de marile lanțuri comerciale sau retaileri, locațiile publice fiind în număr mic.
Lor li se adaugă stațiile de încărcare din benzinării sau ale companiilor private.
Pentru instalarea de stații de reîncărcare pentru vehicule electrice prin programul finanțat de Administratia Fondului pentru Mediu a fost pus la bătaie un buget total de 500 de milioane de lei. Sesiunea are ca termen final pentru accesarea finanțării data de 12 august 2022.
Ads
Instituțiile publice și unitățile administrativ-teritoriale pot beneficia de aceste fonduri, astfel: instituţie publică – maximum 800.000 lei; UAT – municipiul Bucureşti – maximum 8.000.000 lei; subdiviziune a municipiului Bucureşti – maximum 8.000.000 lei; UAT – municipiu de rang I – maximum 4.000.000 lei; UAT – municipiu de rang II – maximum 3.000.000 lei; UAT – oraş – maximum 2.000.000 lei; UAT – comună – maximum 1.000.000 lei; UAT – judeţ – maximum 4.000.000 lei; instituţie publică/UAT – localizată în staţiuni turistice de interes naţional – maximum 3.000.000 lei; instituţie publică/UAT – localizată în staţiuni turistice de interes local – maximum 2.000.000 lei; zonă metropolitană (definită sau constituită) a municipiilor reşedinţă de judeţ/municipiului Bucureşti – maximum 2.000.000 lei.
Finanţarea în cadrul programului se acordă în procent de 100% din cheltuielile eligibile.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau