Cum a construit un fost șef de la ISC, prin autorizații succesive, un bloc de 7 etaje între case, pe Șoseaua Viilor / Procurorii au intrat pe fir

000000   media-1447

Dimensiune font:

| 25-02-2023 19:55

 Șoseaua Viilor 37 intre case cu parter, parter și etaj, pe o parcelă de 500 mp, apărut un bloc cu 7 etaje. La începutul lunii februarie, procurorii au făcut percheziții la sediul Primăriei Sectorului 5, dar și la firma care construiește imobilul, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de înşelăciune, fals în declaraţii, fals intelectual şi uz de fals. HotNews.ro a intrat în posesia mai multor documente care arată că firma care a construit blocul aparține unui fost șef ISC, dar și cum a crescut blocul de la 5 etaje la 7 prin mai multe autorizații de construire eliberate succesiv de Primăria Sectorului 5.

Șoseaua Viilor 37-2022Foto: Google Maps

Povestea începe pe 8 martie 2019, când administrația Florea a dat autorizație de construire pentru edificarea unui imobil de locuințe cu parter și 5 etaje pe Șoseaua Viilor nr. 37. Beneficiari: Aliuță Constantin și Burcea Andrei. Indicatorii urbanistici aprobați sunt: POT 57% și CUT 3. Potrivit autorizației de construire, trebuie asigurate 16 locuri de parcare , 4 în incintă și restul pe un teren de pe Șoseaua Viilor 55, la circa 250 m distanță. Terenul are o suprafață de 536 mp. 

Foto: Cum arăta terenul în 2018 și în 2019, când a început șantierul 

Pe 20 decembrie 2019, Primăria Sectorului 5 emite o nouă autorizație de construire pentru acest teren, prin care se autorizează edificarea unui spațiu comercial la parter. Beneficiarul autorizației de data aceasta este însă firma Building Consulting Tower. Indicatorii urbanistici aprobați sunt: POT 58%, CUT 3, înălțime 19,75 mp. Proprietarii trebuie să asigure 32 locuri de parcare.

Pe 25 februarie 2021, Primăria Sectorului 5 emite o nouă autorizație de construire, de data aceasta pentru creșterea cu încă un etaj a înălțimii imobilului. Mai exact pentru ”modificare temă pe parcursul execuției, cu completare CUT maxim admis pentru imobilul de locuințe cu spațiu comercial la parter, cu regim de înălțime P plus 5 E, rezultând un imobil de locuințe colective cu spațiu comercial la parter, cu regim de înălțime parter, plus 5 etaje, plus etaj tehnic”. Indicatorii urbanistici cresc la POT 58%, CUT 3,49 și înălțime 21,6 m. Numărul de locuri de parcare care trebuie asigurat rămâne același - 32 de locuri. Beneficiarul autorizației de rămâne firma Building Consulting Tower.

 

Foto: Blocul în 2021

Pe 8 decembrie 2021, Primăria Sectorului 5 emite o nouă autorizație de construire, pentru încă un etaj în plus. Mai exact pentru ”supraetajare imobil locuințe colective cu regim de înălțime, parter, plus 5 etaje, plus etaj tehnic, cu spațiu comercial la parter, cu un nivel o singură dată , în suprafață de max 20% din suprafața construită desfășurată, rezultând o construcție cu parter, plus, 6 etaje, plus etaj tehnic”. Indicatorii urbanistici cresc la POT 58%, CUT 4,07 și înălțime 24,65 m. Numărul de locuri de parcare care trebuie asigurat crește la 37 de locuri. Beneficiarul autorizației de rămâne firma Building Consulting Tower.

 

Foto: Blocul în 2022

Indicatorii urbanistici îi depășesc cu mult pe cei aprobați prin Planul Urbanistic General, unde CUT-ul pentru această zonă este 3, și chiar pe cei din Planul Urbanistic Coordonator al Sectorului 5, aprobat pe 18 iunie 2020 și anulat de instanță pe 11 iulie 2022, unde CUT-ul este 3,5.

Potrivit datelor din platforma online de verificare a firmelor confidas.ro, firma Building Consulting Tower a fost înființată în 2016 și are următorul acționariat:

 
  • Ana-Maria Arghir - 50%
  • Mihai Andrei Arghir 50%

În 2017-2018, Mihai Andrei Arghir apare ca inspector șef regional IRCBI la Inspectoratul de Stat în Construcții.

Acesta a lucrat la ISC în perioada 2007-2018, fiind pe rând șef serviciu achiziții, economist, secretar general al ISC și inspector șef regional - Inspectoratul Regional în Construcții București Ilfov.

Vecinii au cerut anularea autorizațiilor de construire în instanță

Vecinii, dar și Prefectul Municipiului București au cerut anularea autorizațiilor emise în instanță. În procesul intentat de vecini, pentru anularea autorizației din martie, vecinii au câștigat pe fond, dar au pierdut la recurs.

În procesul pentru anularea autorizației din decembrie 2019, intentat de Prefectul Municipiului București, prefectul a pierdut la fond și la recurs.

 

”Respinge excepția lipsei de interes ca neintemeiată. Respinge acțiunea formulată ca neîntemeiată”, este decizia Tribunalului București, menținută la recurs.

Pe rol mai este un proces pentru anularea autorizației din februarie 2021.

Ce cercetează procurorii

Cazul a ajuns în lumina reflectoarelor la începutul lunii februarie 2023, când Poliția a anunțat că face percheziții la Primăria Sectorului 5, dar și la doi inspectori în construcții și un dezvoltator într-un dosar în care sunt bănuiți că ar fi falsificat un proces verbal de recepţie la terminarea lucrărilor aferente unui bloc de locuințe din București. Potrivit surselor HotNews.ro este vorba despre imobilul de pe Șoseaua Viilor 37, iar Poliția a fost sesizată de una dintre persoanele care a cumpărat o locuință în acest bloc, iar la vânzare dezvoltatorul imobiliar a declarat că nu erau litigii care vizează construirea blocului, deși era pe rol proces pentru anularea autorizației de construire,intentat de vecini. Pornind de aici, poliția a mai descoperit că s-a făcut recepția, în ianuarie 2022, deși nu erau toate lucrările făcute.

„În această dimineaţă, 8 februarie 2023, poliţiştii Serviciului de Investigare a Criminalităţii Economice - Sector 5, sub supravegherea Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 5, pun în aplicare 3 mandate de percheziţie domiciliară, la sediul unei instituţii publice, precum şi la sediile unor persoane fizice şi juridice, în Capitală, într-un dosar în care sunt efectuate cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de înşelăciune, fals în declaraţii, fals intelectual şi uz de fals”, a precizat atunci Poliția Capitalei.

 

Persoanele bănuite ar fi întocmit în fals un proces verbal de recepţie la terminarea lucrărilor aferente unui imobil, având destinaţia de locuinţe colective. Perchezițiile au vizat Primăria Sectorului 5, doi inspectori în construcții și dezvoltatorul clădirii.

Rămâne de văzut la ce concluzii vor ajunge procurorii și ce se va întâmpla mai departe cu acest caz.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:55

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
Creșterea gradului de digitalizare în cadrul CEDA CONNECT
27/06/2024 09:00

 Cresterea gradului de digitalizare in cadrul CEDA CONNECT  

DR. MAZILU & CO SRL – Anunț de începere proiect: Modernizarea și diversificarea activității DR. MAZILU & CO S.R.L. prin dotarea cu noi echipamente moderne și performante
27/06/2024 08:59

 COMUNICAT DE PRESĂ DATA 27.06.2024  Anunt de incepere proiect Denumire beneficiar: DR. MAZILU & CO S.R.L Titlu proiect: Modernizarea si diversificarea activitătii DR. MAZILU & CO& ...

Leul nu se lasă „mușcat” de euro
26/06/2024 22:15

Înmultirea plasamentelor in dolarul american a depreciat monedele considerate riscante, inclusiv euro. Moneda natională si-a mentinut stabilitatea fată de cea unică, iar cursul a crescut marginal de la ...

Angajări în Poliția Română
26/06/2024 15:09

Politia Romană scoate la concurs 1.053 de posturi de ofiteri de politie, dintre care 600 de posturi de trecere din corpul agentilor in corpul ofiterilor, precum si 453 de posturi, prin incadrare directă, din ...

COMUNICAT DE PRESA ÎNCEPERE PROIECT COD SMIS 314162 Data: Iunie 2024 Dezvoltarea activității MACON XCX SRL
26/06/2024 10:43

 COMUNICAT DE PRESA ÎNCEPERE PROIECT COD SMIS 314162 Data: Iunie 2024 Dezvoltarea activitătii MACON XCX SRL

Comunicat de presă. UAT ORAȘUL FLĂMÂNZI a semnat contractul de finanțare pentru implementarea proiectului CAPACITĂȚI DE PRODUCERE ENERGIE DIN SURSE REGENERABILE DE ENERGIE PENTRU CONSUM PROPRIU ÎN ORAȘUL FLĂMÂNZI (cod SMIS 315212)
26/06/2024 08:00

Comunicat de presă. UAT ORASUL FLĂMÂNZI a semnat contractul de finantare pentru implementarea proiectului CAPACITĂTI DE PRODUCERE ENERGIE DIN SURSE REGENERABILE DE ENERGIE PENTRU CONSUM PROPR ...

Cardurile vor dispărea! Apare un nou sistem de plăți începând cu 2 iulie
25/06/2024 13:40

Un sistem de plată european va concura cu Paypal si Mastercard. Un prim test a fost realizat la sfarsitul anului 2023 si a avut un real succes. Acum totul devine realitate. Incepand cu 2 iulie, va apărea un ...

Arta populară, meșteșugurile și cadourile, vedetele Târgului de vară Învie Tradiția
24/06/2024 16:52

Fiecare regiune a tării are propria traditie culturală si mestesugărească, care exprimă impreună istoria si spiritualitatea poporului roman. Targul de artă populară si cadouri traditionale Învie ...

PNRR: UAT Municipiul Suceava implementează proiectul „Înfiinţarea a 2 centre de colectare prin aport voluntar în  Municipiul Suceava”
24/06/2024 10:20

 COMUNICAT DE PRESĂ ”PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!”   Numele proiectului de investiţie:  Înfiinţarea a 2 centre de colectare prin aport voluntar in ...

Nouă metodă de înșelătorie. De ce primesc oamenii la ușă colete necomandate? Ce se întâmplă?
23/06/2024 20:12

 Nouă următoare de inselătorie. De ce primesc oamenii la usă colete necomandate? Ce se intamplă? Ce spun specialisti si cum nu putem feri de această inselătorie? Nouă următoare de inselătorie&nb ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei