În 2023, românii au cumpărat peste 46.000 de autoturisme Dacia
Dimensiune font:
Cel mai vândut model a fost Logan, urmat de Duster. Dacia Spring rămâne cel mai popular model electric pe piața din România în 2023
În cursul anului trecut, Dacia, producătorul auto, a înregistrat un număr de 46.124 de vehicule pe piața din România, într-o creștere de 14,8% față de cele 40.179 de unități vândute în 2022. În 2023, între primele cinci modele auto cele mai vândute în România, toate au fost produse de Dacia.
Potrivit sursei citate, în topul vânzărilor pe modele, locul întâi este ocupat de Logan, cu 14.269 de unități, înregistrând o creștere de 25% față de cele 11.401 vehicule înmatriculate în 2022. Pe locul al doilea se află Duster, cu 10.908 de unități (față de 10.161 de vehicule în anul precedent), iar pe locul al treilea se plasează Sandero, cu 9.896 de unități vândute în 2023, înregistrând o creștere de 16,9% în comparație cu datele din 2022.
De asemenea, Dacia Spring a continuat să fie cel mai popular model electric pe piața din România în 2023, cu 6.875 de unități vândute, reprezentând peste 43% din piața vehiculelor 100% electrice. Varianta Spring 65, care a fost lansată la începutul anului precedent cu un motor mai puternic, a reprezentat 49% din vânzările totale ale acestui model.
În ceea ce privește poziția a cincea în clasamentul celor mai vândute modele auto pe piața locală, Dacia Jogger a înregistrat 4.175 de unități înmatriculate în 2023 și a devenit cel mai popular vehicul de familie cu până la șapte locuri în România. Versiunea Hybrid 140, care este primul vehicul full-hibrid produs în România, a reprezentat 17% din totalul vânzărilor.
Conform estimărilor oficialilor Dacia pentru anul 2024, modelul Duster din a treia generație va fi disponibil pentru comenzi începând cu primele zile ale lunii martie, cu primele livrări programate înainte de mijlocul anului. De asemenea, modelul Spring va cunoaște îmbunătățiri semnificative în acest an, consolidându-și atractivitatea în segmentul vehiculelor electrice accesibile. În plus, 2024 va marca finalizarea procesului de modernizare a rețelei comerciale Dacia din România, cu adoptarea noii identități vizuale a mărcii atât în exteriorul, cât și în interiorul tuturor showroom-urilor.
Raluca STROE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau