INTERVIU - Maricel POPA: „Avem o mare problemă legată de deschiderea şcolilor”

80120892_1185249235148801_8708102710114648064_o

Dimensiune font:

| 26-08-2020 00:00
* dialog cu Maricel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi
- Domnule preşedinte, au mai rămas doar câteva zile până la deschiderea unui nou an şcolar. Cât de mult s-au implicat unităţile administrativ-teritoriale în soluţionarea problemelor şcolilor, dat fiind faptul că trebuie să asigure anumite condiţii, în contextul pandemiei de coronavirus?      
- Din păcate, Guvernul actual a lăsat toate problemele pe seama noastră, au dat doar directivă să rezolve primăriile, să rezolve consliile județene. Avem primari care ne-au solicitat sprijin, dar ținând cont că la penultima rectificare noi am primit bani doar pentru o eugenie pentru fiecare locuitor din județ, nu vom putea ajuta prea mult. 
- Pentru o eugenie...
- Am primit câte 75 de bani pentru fiecare locuitor, dezastruos, am putea spune! Mai mult, la primării nu au dat bani nici măcar pentru plata intemnizațiilor persoanelor cu handicap sau a persoanelor care însoțesc persoanele cu handicap, căci e obligația Guvernului să dea, prin buget. Noi, la ultima rectificare am primit bani la capitolul protecția copilului pentru doar 14 zile, ținând cont că în decembrie au alocat bani până pe 17 februarie! Dar noi avem bani pentru protecția copilului, mai ales că avem cel mai mare centru de plasament din țară, cu 3.100 de persoane și 2.400 de angajați. Am făcut faţă, deoarece am luat bani de la alte investiții sau din alte sectoare, ceea ce nu este normal, dar am reuşit să supravieţuim. Legea spune clar – Consiliul Judeţean pune 10% din bugetul propriu, iar 90% vin de la buget. Din păcate s-a inversat proporţia, Guvernul ne-a dat doar 12%, iar restul de bani... a trebuit să căutăm noi bani, să completăm pentru persoanele cu dizabilități, pentru persoanele cu handicap. 
- În aceste condiţii, începerea anului şcolar este oarecum periclitată?
- Este o mare problemă pentru începerea noului an școlar, deoarece primarii nu știu de unde să ia bani. Așa cum spunea săptămâna trecută ministrul Educaţiei, copiii trebuie să vină la școală, dar fără să se întâlnescă, însă nu am să înțeleg de ce nimeni nu a luat măsuri până acum. Noi, în actualul mandat am reușit să facem peste 200 de obiective școlare, în condiţiile în care, în 2016, erau 274 de unităţi școlare, iar acum avem peste 280 de școli și grădinițe cu toaletele în incintă, cu apă curentă, cu condiţii totale de igienă. Principal și prioritar rămâne apa și săpunul, deoarece trebuie păstrată igiena, în primul rând, iar de aici mai departe, partea de echipamente, măști, dezinfectant le revine primarilor. Eu nu știu cum vor face primarii, pentru că bani nu au, bugetele primăriilor sunt secătuite, deoarece Guvernul nu a mai ajutat cu nimic la cofinanțarea proiectelor. Spun doar că vor ajuta, dar când, peste câţi ani? Iar până atunci, ce vor face primăriile, cum se vor descurca? Avem o mare problemă legată de deschiderea şcolilor, însă încercăm cu fiecare primar în parte să găsim soluții optime, cu bani puțini să facem față acestor situații.

„Guvernul s-a împrumutat cu 1.000 de euro pe secundă, dar nu pentru proiecte, ci pentru clientela politică. Probabil vor continua să facă asta...”

- Consiliul Judeţean îi poate sprijini financiar?
- Nu putem să îi ajutăm direct cu bani. Noi am prevăzut asta, iar atunci când a ajuns rectificarea de buget în Parlament, eu am făcut un amendament, susținut de parlamentarii ieşeni, și am reușit să creștem alocarea bugetară de la 600 de mii la 48 de milioane de lei. Nici până acum nu au intrat în buget acești bani, căci Guvernul nu are bani pentru protecția populației, dar are bani pentru clientela politică. Să nu uităm că în ministere, în acest, an s-au angajat peste 12 mii de oameni, bineînțeles toți cumetri, fini, toate rubedeniile posibile și imposibile.
- Va continua şi în acest an programul Cornul şi laptele în şcolile ieşene?
- Cu siguranță va continua. Ne pregătim. Acolo unde sunt cazuri speciale vor trebui izolate focarele, ținând cont că avem în administrare şi 5 școli speciale, unde vin copii cu probleme din toată Moldova. Chiar și aici avem o problemă, însă noi am suplimentat banii pentru școlile respective, să se poată pregăti, să achiziţioneze materialele sanitare de care au nevoie, asistent, medic în fiecare școlală, tablete pentru școli și... Dumnezeu cu mila. 
- Ce s-a întâmplat cu cornurile şi laptele rămase nedistribuite din primăvară? Unele judeţe au redistribuit aceste alimente către spitale, unităţi socio-sanitare...
- Și aici s-au redistribuit, însă o parte sunt în rezervă. Noi avem acum vreo zece unităţi administrativ-teritoriale care au renunțat la acest program.
- Putem vorbi despre şcoala online ca despre o variantă plauzibilă în mediul rural?
- Şcola online este o problemă. Nu se poate face şcoală online în toate zonele. Noi, administrația, facem toate eforturile pentru o protecție cât mai bună a copiilor și a profesorilor. Este o mare problemă că tabletele nu ajută. Sunt foarte multe zone unde nu există internet şi nu se pot ține cursurile online. Noi vrem ca școala să se desfăşoare cu prezenţă fizică în clase, suntem pregătiți pentru a merge la școală, avem circuitele adecvate, așa cum vă spuneam, aproape toate școlile din județ au apă curentă, canalizare și putem face față acestei provocări. Sugestia Ministerului Educaţiei a fost ca acolo unde sunt localități fără internet copii să vină la școală. Marea problemă este că a aruncat problema pe fiecare președinte de Consiliul Judeţean, pe fiecare primar, să ia decizii. Nu există ceva de la centru, o schemă clasică, nu sunt oameni, nu au specialiști ca să studieze ce se întâmplă dacă elevii nu vin la școlă, ce se întâmplă dacă vin la școală, ce se întâmplă dacă sunt focare... Nu! Voi, primarii, răspundeți, voi, președinții de CJ, răspundeți! Nu ne-au dat nici un ban, nu au ajutat cu nimic, dar au pasat răspunderea. Administraţia are obligația de a asiguara dezinfectanți și materiale, dar fără să primească niciun ban. De unde să iei, stai să te gândești, Guvernul acesta s-a împrumutat cu 1.000 de euro pe secundă, dar nu pentru proiecte, ci pentru clientela politică. Probabil vor continua să facă asta...

„Primul pacient va fi internat la spitalul mobil de la Leţcani când va vrea Guvernul, pentru ca totul este în mâna Guvernului, să dea autorizații... Sigur, dacă nu era an electoral, acest spital ar fi fost deja funcțional”.

- Numărul cazurilor de coronavirus nu prea slăbeşte, cel puţin la Iaşi. Cum stau lucrurile cu spitalul mobil de la Leţcani?
- Vreau să mulțumesc Ministerului de Externe deoarece, după trei săptămâni de aşteptare, a facilitat acordarea vizelor pentru specialiştii veniţi din Turcia să instaleze aparatura medicală. Spitalul este ansamblat, doar instalațiile mai trebuie montate. Apoi, spitalul mobil va fi predat Spitalului de Boli Infecțioase, ca secție externă, cu organigramă, cu tot. La ultima ședință de Consiliu Judeţean ați văzut foarte clar cum consilierii opoziţiei au ieşit din sală, nu au vrut să voteze predarea spitalului. 
- Când apreciaţi că va fi internat acolo primul pacient?
- Primul pacient acolo va fi internat când va vrea Guvernul, pentru ca totul este în mâna Guvernului, să dea autorizații... Sigur, dacă nu era an electoral, acest spital deja funcționa. Dar, deşi au fost foarte multe piedici, spitalul acesta este instalat și un spital unic în România. În Belgia, același spital s-a montat în doi ani, deci nu se poate monta cât ai bate din palme! Nu a montat armata în 20 de zile un spital din corturi, la Braşov, spitalul mobil de la Bacău, care a fost achiziţionat o dată cu cel de la Leţcani, nu este montat nici la ora asta şi este unul de 50 de paturi, fără terapie, fără sală de operații, fără celelalte accesorii ale unui spital. Spitalul mobil este un spital complex, un spital care poate fi folosit pentru această pandemie, dar și ulterior, pentru alte situaţii de urgenţă. Noi sperăm ca în timpul cel mai scurt să le vină mintea consilierilor de la PNL și de la PMP să voteze transferul spitalului mobil în administrația Spitalului de Boli Infecțioase.
- Ce va urma apoi, după ce Spitalul de Boli Infecţioase ca prelua unitatea?
- Cei de acolo vor face organigrama, regulamentul de funcţionare, vor depune documentaţia la Direcţia de Sănătate Publică, instituţie care, în maxim două zile, ar trebui să dea autorizația și, teoretic, la începutul lunii septembrie să poată să primească primii pacienți. Totul este în mâna Executivului acum, să dea autorizațiile necesarea. Datorită   faptului că ne-au plecat câţiva consilieri, nu mai avem majoritate, dacă am fi avut majoritate nu am fi avut nici un fel de problemă, dar ceilalţi consilieri trebuie să fie maturi măcar acum şi să se gândească la sănătatea ieşenilor, ţinând cont că spitalele sunt pline.

„În spitalul mobil vor lucra peste 200 de cadre medicale, iar unitatea va fi dotată cu aparaturi de ultimă generaţie pentru depistarea noului coronavirus. Personalul va fi asigurat din spitalele aflate în subordinea Consiliului Judeţean și, în plus, se vor face noi angajări”.

- Care este situaţia spitalelor ieşene pe care le administraţi?
- Putem să ne mândrim cu Spitalul de Neurochirurgie, unde funcționează un centru de neurochirurgie, unde sunt medici deosebiți. Putem spune că ora exactă în neurochirurgie se dă acum de la Iași, unde avem cel mai bine utilat spital din țară, cu aparatură de ultimă generație, apratura de top mondial. La fel aș putea spune şi despre Maternitatea „Cuza Vodă”, care, pentru al doilea an, consecutiv, a ocupat locul 1 pe țară la satisfacția pacienților, ceea ce este un lucru foarte mare, și putem spune că a crescut numărul de internări. Dacă înainte se mergea masiv la spitale private, acum foarte mulţi vin la clinica de stat, care este foarte bine dotată. Apoi, sunt investiții majore în derulare la Spitalul de copii unde in luna septembrie vom da drumul la primul pavilion modernizat, aici aven 27 de milioane de euro, vineri am avut ședință cu managerii, ce au necesr, ce le mai trebuie și vreau să spun că noi în fiecare săptămânnă ne întâlnim cu managerii spitalelor şi echilibrăm bugetele fiecăruia. La ora actuală spitalele sunt pregătite și pentru al 2-lea val, iar noi nu am întrerupt actul medicat în această perioadă de pandemie. Din martie până acum spitalele au funcționat, dar trebuie să ne pregătim deoarece Spitalul de Boli Infecțioase și Spitalul de Pneumo sunt pline. Trebuie să ne pregătim pentru bolile sezoniere care sunt la noi in țară gripa sezonieră, rujeola, meningita și trebiue să dezinfectăm pavilioanele. 
- Ce buget va avea spitalul mobil?
- Noi vom asigura orice buget, oricât va fi necesar. În spitalul mobil vor lucra peste 200 de cadre medicale, iar unitatea va fi dotată cu aparaturi de ultimă generaţie pentru depistarea noului coronavirus. Personalul va fi asigurat din spitalele aflate în subordinea Consiliului Judeţean și, în plus, se vor face noi angajări. Vom începe și un parteneriat cu Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, dar şi cu spitale din județele vecine, pentru a veni şi a da o mână de ajutor, iar eu cred că vor veni şi mulți voluntari.
- Cu ce gânduri aţi ajuns la final de mandat? Care sunt lucrurile care v-au mulţumit cel mai mult, cele care v-au dat bătăi de cap...? 
- În acest mandat am avut mai multe provocări, începând cu spitalele, unde am investit peste 160 de milioane de euro, apoi am derulat cea mai mare campanie asfaltare a drumurilor județene, cu aproape 400 de kilometri... Facem comparație cu predecesorii mei, din 2008 în 2012 s-au asfaltat 18 km, dim 2012 în 2016 s-au asfaltat doar 21 km, iar acum diferenţa până la 300. O fi mai mult, o fi puțin, oamenii mă vor judeca. Am dublat bugetul Consiliului Judeţean, de la 680 de milioane de lei am ajuns 1.480 de milioane lei, am modernizat în județ peste 200 de obiective școlare, nu numai toaleta adusă în incinta clădirii, ci și mobilier și acoperiș și absolut tot ce trebuie pentru o școală, s-au construit în această perioadă 16 dispensare noi, 36 de grădinițe și creșe noi, au fost peste 600 km de drum comunal modernizat, 1.800 km de aducțiuni de apă. În următorul mandat vreau să mergem în continuare pe modernizarea spitalelor, vrem să facem încă două centre de exelență, cu fonduri europene - un centru de excelență la Pneumoftiziologie, pentru a pregăti transplantul de plămân şi un centru de excelență la Maternitatea „Elena Doamna”, pentru fertilizare in vitro. Am în vedere ca în următorul mandat să nu mai fie nici un drum județean neasfaltat, am deja montajul financiar, nu vreau să mai fie localitate fără apă curentă și toate localitățile cu mai mult de 2.000 de locuitori vor avea canalizare.
Dan M.BREZULEANU 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Stiați că?

15:11

"EuroBusiness LRJ" S.P.R.L., in calitate de lichidator judiciar al debitoarei "FANYON" S.R.L., conform Hotărârii nr.120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 05.08.2021, 12.08.2021, 19.08.2021, 26.08.2021, 02.09.2021, 09.09.2021, 16.09.2021, respectiv 23.09.2021, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd.Magheru, nr.31, et.1, cam.25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobile, proprietatea debitoarei: BUNURI IMOBILE, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA), Proprietate imobiliară, cu destinație industrială, situată în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 96,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, nr. cad. 77045,CF nr. 77045 a Mun. Brăila și Construcția C1-grup social, nr. cad. 77045-C1, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, Sc la sol=93,00 mp și Sc desf=279,00 mp, cu regim de înălțime S+P+1E; 16.869,65. Proprietate imobiliară, cu destinație industrială,s ituată în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, CF nr.72141 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 580,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, nr.cad.3362, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Construcția C1-spațiu producție și sediu, nr.cad.3362-C1, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=367,89 mp și Sc desf=735,78 mp, cu regim de înălțime P+1E,Construcția C2-centrală electrică, nr.cad.3362-C2, CF nr.72141a Mun. Brăila, Sc la sol=13,99 mp, cu regim de înălțime P și Construcția C3-atelier, nr.cad.3362-C3, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=36,67 mp, cu regim de înălțime P. 37.667,00. Proprietate imobiliară, teren și construcții cu destinație nerezidențială, situată în Localitatea Eforie Sud, Str. Eternității nr.1, Jud. Constanța, CF nr.102530 a localității Eforie Sud, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 950,00 mp din acte (972,00 mp măsurat), amplasat în Loc.Eforie Sud, Str. Eternității, nr.1, Jud. Constanța, CF nr. 102530 a localității Eforie Sud, nr.cad.102530, Construcția C1(construcție fără acte)-locuință, nr.cad.102530-C1, Sc=123,00 mp, Construcția C2(construcție fără acte)-magazie, nr.cad.102530-C2, Sc=8,00 mp, Construcția C3(construcție fără acte)-spații cazare, nr.cad.102530-C3,Sc=32,00 mp, Construcția C4-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4, Sc=43,00 mp, Construcția C5-umbrar, nr.cad.102530-C5, Sc=26,00 mp, Construcția C6-grup sanitar, nr.cad.102530-C4, Sc=10,00 mp; Construcția C7-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4,Sc=6,00 mp, Construcția C8-spații de cazare, nr.cad.102530-C8, Sc=90,00 mp, Construcția C9-magazie, nr.cad.102530-C9, Sc=5,00 mp, Construcția C10-spațiu comercial și locuință, nr. cad.102530-C10, Sc=57,00 mp și Construcția C11(construcție fără acte)-spații de cazare, nr.cad.102530-C11, Sc=58,00 mp. 69.831,65. Prețurile nu includ TVA, urmând a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art.292, (alin.2),l it.F, din Codul Fiscal,în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON,deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini,urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail :vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro. Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activelor imobile este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, 0729.292.746, mail: vanzari@lrj.ro, office.is@lrj.ro, telefon:0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail:paula.stoian@fanyon.ro.
Tribunalul Neamţ, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 1445/103/2018, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunrilor mobile din patrimoniul debitoarei S.C. „Casa Scutaru” S.R.L., cu sediul în municipiul Piatra Neamţ, str. Grigore Ureche, bl. G3, et. 3, ap. 71, judeţul Neamţ, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, Valoare -lei-, 1. Tractor articulat forestier 690 OP, 98.460,00. Preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile mobile scoase la vânzare este cel de mai sus. Vânzarea se va face conform hotârârilor adunării creditorilor din data de 05.05.2021 şi 02.06.2021. Vânzarea prin licitaţie publică va avea loc începând cu data de 02.08.2021, ora 1200 şi se vor organiza şedinţe de licitaţie publică cu strigare la un interval de 7 zile, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al licitaţiei pentru fiecare bun mobil, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei, a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 500 lei şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul – verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566.035 şi 0727/850.575.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 8766/99/2017 (527/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Kolado” S.R.L., cu sediul în sat Dancu, str. Daliei nr. 70, bl. D3, sc. A, et. 3, ap. 13, judeţul Iaşi, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, Componenţa, Valoare -lei-, 1. Bunuri mobile, Echipamente şi utilaje, 90.670,00, 2. Bunuri mobile, Mijloace de transport, 62.700,00. Preţul de pornire al licitaţiei pentru bunrile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare şi hotărârea Adunării creditorilor din data de 23.07.2021. Vânzarea prin licitaţie publică va avea loc la data de 13.08.2021, ora 1000 şi se vor organiza 5 şedinţe la un interval de 7 zile, respectiv până la data de 10.09.2021, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat şi a caietului de sarcini, respectiv 500 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566.035 şi 0727/850.575.
Povestea orfanului salvat din infern, într-un documentar de Morgan Freeman
30/07/2021 15:20

  Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Romanesc (IICCMER) a inaintat Parchetului General o plangere penală care vizează moartea a 771 de copii in timpul regimului com ...

 „Femeile folosesc cuvântul, după caz, ca spadă sau ca floretă, într-o luptă deschisă cu mentalitățile, cu stereotipiile, cu discriminarea”
30/07/2021 14:23

  - Martie este, prin excelentă, o lună dedicată femeilor. Sunteti de acord cu această afirmatie? Pare cumva limitativ... - Dacă ne gandim la ziua de 8 martie care a devenit sărbătoare internatio ...

 „Un tânăr artist țintuit departe de scenă și de public este ca și condamnat, riscul profesional la care este supus este imens!”
30/07/2021 09:45

  - Maria, cum ai decis să intri in competitia „Romanii au talent”? - După un an 2020 foarte trist, in care proiectele prin care trebuia să cant la Operă si la Ateneu, s-au anul ...

„Este extrem de dificil să spunem cât va dura programul vizelor”
01/07/2021 00:00

- Care este scopul vizitei dumneavoastră la Iaşi? - Este foarte important că suntem in Iasi, că am fost si ieri si suntem si azi. Am venit să participăm la comemorarea a 80 de ani de la Pogromul din Iasi ...

Mintea este rezultatul interacţiunii Conştiinţei cu creierul
28/06/2021 12:09

Tot ceea ce ne inconjoară este rezultatul gandurilor noastre, al acţiunilor şi al emoţiilor. Fiecare dintre noi, conştient sau nu, creează. Uneori creăm lucruri bune, situaţii fericite, alteori naştem ...

 „Drumul deschis de pasiunea pentru fotografie este, de fapt, un drum către mine”
28/06/2021 11:44

Pe Oana Dăian o cunoastem de la Teatrul National „Vasile Alecsandri”, unde se ocupă de tot ceea ce inseamnă relatii publice. Are o meserie frumoasă, trăieste in lumea artei, aproape de scenă s ...

„Uleiurile esenţiale vindecă şi trupul, şi mintea, şi sufletul
27/06/2021 17:45

Este pasionată de studiul mirosului, stăpaneşte secretele care transformă o aromă intr-un elixir de sănătate şi frumuseţe. Despre Cornelia Decu Chaumont s-ar putea spune că are o meserie de invidiat - ...

„Cei mai mulţi dintre oameni sunt nişte bio-roboţi”
27/06/2021 16:15

„Tu eşti un 2, o cifră care arată legătura. Orice ai face şi cum ai face, mereu vei fi in mijlocul oamenilor. Îi vei lega şi vei strange firele unei comunităţi. Mă intrebi de unde iţi ş ...

„Mediul în care îmi cresc copilul e mai important decât influenţa genelor”
26/06/2021 17:35

* interviu cu terapeutul Daniela Bercu, specialist in terapie cranio-sacrală Un şoc emoţional, un stres puternic sau pur simplu o supărare aparent minoră care nu e decat picătura care a umplut paharul ...

„În spatele unui personaj, poţi să oferi din tine unele trăiri de care ştii doar tu”
06/06/2021 15:26

  Nu ştiu cum o fi să canţi in duet pe scenă cu soprana Diana Bucur, ştiu doar cat de frumos umple sala de concerte şi cat de savuros poate fi un dialog cu ea. Ieşeanca pasionată de muzică nu est ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei