INTERVIU - Maricel POPA: „Avem o mare problemă legată de deschiderea şcolilor”

Dimensiune font:

| 26-08-2020 00:00
* dialog cu Maricel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi
- Domnule preşedinte, au mai rămas doar câteva zile până la deschiderea unui nou an şcolar. Cât de mult s-au implicat unităţile administrativ-teritoriale în soluţionarea problemelor şcolilor, dat fiind faptul că trebuie să asigure anumite condiţii, în contextul pandemiei de coronavirus?      
- Din păcate, Guvernul actual a lăsat toate problemele pe seama noastră, au dat doar directivă să rezolve primăriile, să rezolve consliile județene. Avem primari care ne-au solicitat sprijin, dar ținând cont că la penultima rectificare noi am primit bani doar pentru o eugenie pentru fiecare locuitor din județ, nu vom putea ajuta prea mult. 
- Pentru o eugenie...
- Am primit câte 75 de bani pentru fiecare locuitor, dezastruos, am putea spune! Mai mult, la primării nu au dat bani nici măcar pentru plata intemnizațiilor persoanelor cu handicap sau a persoanelor care însoțesc persoanele cu handicap, căci e obligația Guvernului să dea, prin buget. Noi, la ultima rectificare am primit bani la capitolul protecția copilului pentru doar 14 zile, ținând cont că în decembrie au alocat bani până pe 17 februarie! Dar noi avem bani pentru protecția copilului, mai ales că avem cel mai mare centru de plasament din țară, cu 3.100 de persoane și 2.400 de angajați. Am făcut faţă, deoarece am luat bani de la alte investiții sau din alte sectoare, ceea ce nu este normal, dar am reuşit să supravieţuim. Legea spune clar – Consiliul Judeţean pune 10% din bugetul propriu, iar 90% vin de la buget. Din păcate s-a inversat proporţia, Guvernul ne-a dat doar 12%, iar restul de bani... a trebuit să căutăm noi bani, să completăm pentru persoanele cu dizabilități, pentru persoanele cu handicap. 
- În aceste condiţii, începerea anului şcolar este oarecum periclitată?
- Este o mare problemă pentru începerea noului an școlar, deoarece primarii nu știu de unde să ia bani. Așa cum spunea săptămâna trecută ministrul Educaţiei, copiii trebuie să vină la școală, dar fără să se întâlnescă, însă nu am să înțeleg de ce nimeni nu a luat măsuri până acum. Noi, în actualul mandat am reușit să facem peste 200 de obiective școlare, în condiţiile în care, în 2016, erau 274 de unităţi școlare, iar acum avem peste 280 de școli și grădinițe cu toaletele în incintă, cu apă curentă, cu condiţii totale de igienă. Principal și prioritar rămâne apa și săpunul, deoarece trebuie păstrată igiena, în primul rând, iar de aici mai departe, partea de echipamente, măști, dezinfectant le revine primarilor. Eu nu știu cum vor face primarii, pentru că bani nu au, bugetele primăriilor sunt secătuite, deoarece Guvernul nu a mai ajutat cu nimic la cofinanțarea proiectelor. Spun doar că vor ajuta, dar când, peste câţi ani? Iar până atunci, ce vor face primăriile, cum se vor descurca? Avem o mare problemă legată de deschiderea şcolilor, însă încercăm cu fiecare primar în parte să găsim soluții optime, cu bani puțini să facem față acestor situații.

„Guvernul s-a împrumutat cu 1.000 de euro pe secundă, dar nu pentru proiecte, ci pentru clientela politică. Probabil vor continua să facă asta...”

- Consiliul Judeţean îi poate sprijini financiar?
- Nu putem să îi ajutăm direct cu bani. Noi am prevăzut asta, iar atunci când a ajuns rectificarea de buget în Parlament, eu am făcut un amendament, susținut de parlamentarii ieşeni, și am reușit să creștem alocarea bugetară de la 600 de mii la 48 de milioane de lei. Nici până acum nu au intrat în buget acești bani, căci Guvernul nu are bani pentru protecția populației, dar are bani pentru clientela politică. Să nu uităm că în ministere, în acest, an s-au angajat peste 12 mii de oameni, bineînțeles toți cumetri, fini, toate rubedeniile posibile și imposibile.
- Va continua şi în acest an programul Cornul şi laptele în şcolile ieşene?
- Cu siguranță va continua. Ne pregătim. Acolo unde sunt cazuri speciale vor trebui izolate focarele, ținând cont că avem în administrare şi 5 școli speciale, unde vin copii cu probleme din toată Moldova. Chiar și aici avem o problemă, însă noi am suplimentat banii pentru școlile respective, să se poată pregăti, să achiziţioneze materialele sanitare de care au nevoie, asistent, medic în fiecare școlală, tablete pentru școli și... Dumnezeu cu mila. 
- Ce s-a întâmplat cu cornurile şi laptele rămase nedistribuite din primăvară? Unele judeţe au redistribuit aceste alimente către spitale, unităţi socio-sanitare...
- Și aici s-au redistribuit, însă o parte sunt în rezervă. Noi avem acum vreo zece unităţi administrativ-teritoriale care au renunțat la acest program.
- Putem vorbi despre şcoala online ca despre o variantă plauzibilă în mediul rural?
- Şcola online este o problemă. Nu se poate face şcoală online în toate zonele. Noi, administrația, facem toate eforturile pentru o protecție cât mai bună a copiilor și a profesorilor. Este o mare problemă că tabletele nu ajută. Sunt foarte multe zone unde nu există internet şi nu se pot ține cursurile online. Noi vrem ca școala să se desfăşoare cu prezenţă fizică în clase, suntem pregătiți pentru a merge la școală, avem circuitele adecvate, așa cum vă spuneam, aproape toate școlile din județ au apă curentă, canalizare și putem face față acestei provocări. Sugestia Ministerului Educaţiei a fost ca acolo unde sunt localități fără internet copii să vină la școală. Marea problemă este că a aruncat problema pe fiecare președinte de Consiliul Judeţean, pe fiecare primar, să ia decizii. Nu există ceva de la centru, o schemă clasică, nu sunt oameni, nu au specialiști ca să studieze ce se întâmplă dacă elevii nu vin la școlă, ce se întâmplă dacă vin la școală, ce se întâmplă dacă sunt focare... Nu! Voi, primarii, răspundeți, voi, președinții de CJ, răspundeți! Nu ne-au dat nici un ban, nu au ajutat cu nimic, dar au pasat răspunderea. Administraţia are obligația de a asiguara dezinfectanți și materiale, dar fără să primească niciun ban. De unde să iei, stai să te gândești, Guvernul acesta s-a împrumutat cu 1.000 de euro pe secundă, dar nu pentru proiecte, ci pentru clientela politică. Probabil vor continua să facă asta...

„Primul pacient va fi internat la spitalul mobil de la Leţcani când va vrea Guvernul, pentru ca totul este în mâna Guvernului, să dea autorizații... Sigur, dacă nu era an electoral, acest spital ar fi fost deja funcțional”.

- Numărul cazurilor de coronavirus nu prea slăbeşte, cel puţin la Iaşi. Cum stau lucrurile cu spitalul mobil de la Leţcani?
- Vreau să mulțumesc Ministerului de Externe deoarece, după trei săptămâni de aşteptare, a facilitat acordarea vizelor pentru specialiştii veniţi din Turcia să instaleze aparatura medicală. Spitalul este ansamblat, doar instalațiile mai trebuie montate. Apoi, spitalul mobil va fi predat Spitalului de Boli Infecțioase, ca secție externă, cu organigramă, cu tot. La ultima ședință de Consiliu Judeţean ați văzut foarte clar cum consilierii opoziţiei au ieşit din sală, nu au vrut să voteze predarea spitalului. 
- Când apreciaţi că va fi internat acolo primul pacient?
- Primul pacient acolo va fi internat când va vrea Guvernul, pentru ca totul este în mâna Guvernului, să dea autorizații... Sigur, dacă nu era an electoral, acest spital deja funcționa. Dar, deşi au fost foarte multe piedici, spitalul acesta este instalat și un spital unic în România. În Belgia, același spital s-a montat în doi ani, deci nu se poate monta cât ai bate din palme! Nu a montat armata în 20 de zile un spital din corturi, la Braşov, spitalul mobil de la Bacău, care a fost achiziţionat o dată cu cel de la Leţcani, nu este montat nici la ora asta şi este unul de 50 de paturi, fără terapie, fără sală de operații, fără celelalte accesorii ale unui spital. Spitalul mobil este un spital complex, un spital care poate fi folosit pentru această pandemie, dar și ulterior, pentru alte situaţii de urgenţă. Noi sperăm ca în timpul cel mai scurt să le vină mintea consilierilor de la PNL și de la PMP să voteze transferul spitalului mobil în administrația Spitalului de Boli Infecțioase.
- Ce va urma apoi, după ce Spitalul de Boli Infecţioase ca prelua unitatea?
- Cei de acolo vor face organigrama, regulamentul de funcţionare, vor depune documentaţia la Direcţia de Sănătate Publică, instituţie care, în maxim două zile, ar trebui să dea autorizația și, teoretic, la începutul lunii septembrie să poată să primească primii pacienți. Totul este în mâna Executivului acum, să dea autorizațiile necesarea. Datorită   faptului că ne-au plecat câţiva consilieri, nu mai avem majoritate, dacă am fi avut majoritate nu am fi avut nici un fel de problemă, dar ceilalţi consilieri trebuie să fie maturi măcar acum şi să se gândească la sănătatea ieşenilor, ţinând cont că spitalele sunt pline.

„În spitalul mobil vor lucra peste 200 de cadre medicale, iar unitatea va fi dotată cu aparaturi de ultimă generaţie pentru depistarea noului coronavirus. Personalul va fi asigurat din spitalele aflate în subordinea Consiliului Judeţean și, în plus, se vor face noi angajări”.

- Care este situaţia spitalelor ieşene pe care le administraţi?
- Putem să ne mândrim cu Spitalul de Neurochirurgie, unde funcționează un centru de neurochirurgie, unde sunt medici deosebiți. Putem spune că ora exactă în neurochirurgie se dă acum de la Iași, unde avem cel mai bine utilat spital din țară, cu aparatură de ultimă generație, apratura de top mondial. La fel aș putea spune şi despre Maternitatea „Cuza Vodă”, care, pentru al doilea an, consecutiv, a ocupat locul 1 pe țară la satisfacția pacienților, ceea ce este un lucru foarte mare, și putem spune că a crescut numărul de internări. Dacă înainte se mergea masiv la spitale private, acum foarte mulţi vin la clinica de stat, care este foarte bine dotată. Apoi, sunt investiții majore în derulare la Spitalul de copii unde in luna septembrie vom da drumul la primul pavilion modernizat, aici aven 27 de milioane de euro, vineri am avut ședință cu managerii, ce au necesr, ce le mai trebuie și vreau să spun că noi în fiecare săptămânnă ne întâlnim cu managerii spitalelor şi echilibrăm bugetele fiecăruia. La ora actuală spitalele sunt pregătite și pentru al 2-lea val, iar noi nu am întrerupt actul medicat în această perioadă de pandemie. Din martie până acum spitalele au funcționat, dar trebuie să ne pregătim deoarece Spitalul de Boli Infecțioase și Spitalul de Pneumo sunt pline. Trebuie să ne pregătim pentru bolile sezoniere care sunt la noi in țară gripa sezonieră, rujeola, meningita și trebiue să dezinfectăm pavilioanele. 
- Ce buget va avea spitalul mobil?
- Noi vom asigura orice buget, oricât va fi necesar. În spitalul mobil vor lucra peste 200 de cadre medicale, iar unitatea va fi dotată cu aparaturi de ultimă generaţie pentru depistarea noului coronavirus. Personalul va fi asigurat din spitalele aflate în subordinea Consiliului Judeţean și, în plus, se vor face noi angajări. Vom începe și un parteneriat cu Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, dar şi cu spitale din județele vecine, pentru a veni şi a da o mână de ajutor, iar eu cred că vor veni şi mulți voluntari.
- Cu ce gânduri aţi ajuns la final de mandat? Care sunt lucrurile care v-au mulţumit cel mai mult, cele care v-au dat bătăi de cap...? 
- În acest mandat am avut mai multe provocări, începând cu spitalele, unde am investit peste 160 de milioane de euro, apoi am derulat cea mai mare campanie asfaltare a drumurilor județene, cu aproape 400 de kilometri... Facem comparație cu predecesorii mei, din 2008 în 2012 s-au asfaltat 18 km, dim 2012 în 2016 s-au asfaltat doar 21 km, iar acum diferenţa până la 300. O fi mai mult, o fi puțin, oamenii mă vor judeca. Am dublat bugetul Consiliului Judeţean, de la 680 de milioane de lei am ajuns 1.480 de milioane lei, am modernizat în județ peste 200 de obiective școlare, nu numai toaleta adusă în incinta clădirii, ci și mobilier și acoperiș și absolut tot ce trebuie pentru o școală, s-au construit în această perioadă 16 dispensare noi, 36 de grădinițe și creșe noi, au fost peste 600 km de drum comunal modernizat, 1.800 km de aducțiuni de apă. În următorul mandat vreau să mergem în continuare pe modernizarea spitalelor, vrem să facem încă două centre de exelență, cu fonduri europene - un centru de excelență la Pneumoftiziologie, pentru a pregăti transplantul de plămân şi un centru de excelență la Maternitatea „Elena Doamna”, pentru fertilizare in vitro. Am în vedere ca în următorul mandat să nu mai fie nici un drum județean neasfaltat, am deja montajul financiar, nu vreau să mai fie localitate fără apă curentă și toate localitățile cu mai mult de 2.000 de locuitori vor avea canalizare.
Dan M.BREZULEANU 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:05

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
„Fiecare dintre noi are un dar special, o chemare unică, iar lumea devine mai frumoasă atunci când fiecare își urmează drumul cu sufletul deschis”
26/03/2025 08:39

- Cum v-a influentat propriul parcurs profesional modul in care ii inspirati pe copii să-si descopere potentialul si să-si urmeze pasiunile? - Pentru mine, a fi invătătoare este un mod de viată, o menire ...

„Ne-am dorit atât de mult să devenim egale cu bărbații, încât, undeva pe traseu, ne-am pierdut”
23/03/2025 20:50

 - Ce v-a purtat pasii spre această meserie dură? A fost o chemare limpede sau o poveste care s-a tesut in timp? - A fost, oricat de cliseistic ar suna, chemarea destinului. Toată copilăria mi-am dori ...

„Femeile pot face orice, dar nu oricum. Grația și sensibilitatea ne permit să vedem dincolo de geometria rigidă”
23/03/2025 12:43

- Cum v-ati impletit pasii printre structuri de beton si geometrii riguroase, păstrand in suflet gratia si frumusetea de a fi femeie? – Pentru mine, ingineria constructiilor nu a fost niciodată doar de ...

„Principala cauză a alienării sociale din prezent este fluxul continuu de informații și experiențe digitale”
22/03/2025 11:30

- Oamenii au fost dintotdeauna alienati sau ceva s-a schimbat fundamental in ultimul secol? - Alienarea a fost legată in trecut de conditiile socio-economice, fiind inteleasă ca lipsa sau indepărtarea de r ...

„Arta poate fi o armă pentru evoluţie, frumuseţe, pentru OM”
21/03/2025 08:49

Muzica nu este doar o artă, ci o fortă care modelează suflete, dăramă ziduri si construieste punti intre oameni. Muzica nu este doar sunet. Este vibratie, ecou al sufletului, formă de cunoastere si dialog ...

„Un proiect de suflet e cel al cărui spațiu sau siluetă îți declanșează emoția încă de la prima schiță”
20/03/2025 20:29

- Ce v-a inspirat să deveniti arhitect si cum a influentat acest lucru stilul dvs. arhitectural? - De-a lungul anilor si in special in copilărie, am avut parte de experiente senzoriale si interactiuni umane ...

„Paradoxul neurologiei este că, deși se știu atât de multe și se investește enorm în cercetare, rămâne un mister de multe ori. Aidoma unei femei”
20/03/2025 18:10

-  Ce v-a atras spre neurologie si in ce fel v-a transformat această profesie, ca om? - Neurologia a fost motivul pentru care am dat admitere la Medicină. M-am indrăgostit pe loc de ea in clasa a VII-a ...

„Eu urmăresc viața liniștită, armonia și iubirea. Firescul. Bucuria de a fi ÎNTREG. Din acest spațiu, viața însăși este un vis împlinit”
20/03/2025 17:51

  * dialog cu terapeutul Cristina Mircea - Ce inseamnă pentru dumneavoastră „arta de a fi femeie” si cum s-a conturat această intelegere de-a lungul vietii? A fi femeie este naturalul. C� ...

„Există locuri pe pământ în care soarta femeilor mă înfioară și revoltă”
18/03/2025 21:55

- Care este pentru dumneavoastră cea mai profundă definitie a artei de a fi femeie? - Cea mai profundă artă de a fi femeie? Ca pentru orice om, dincolo de gen, arta de a fi tu insăti, dincolo de poncife, ...

  „Ciocolata îmi amintește de momentele festive sau de zilele ce deveneau dulci într-o clipă”
16/03/2025 20:44

* dialog cu Felicia Lemnaru, unul dintre artizanii ieseni ai ciocolatei Ciocolata artizanală este mai mult decat un desert; este o experientă senzorială creată cu pasiune si măiestrie. Realizată manual, ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei