Fetele, mai creative decât băieții
Dimensiune font:
* concluzia este rezultatul testelor PISA, potrivit cărora doar puțin mai mult de jumătate din elevii României au gândire creativă * proiectul testează competențele elevilor de 15 ani în lectură, matematică și științe
58% dintre elevii din România ajung la cel puțin nivelul trei de competență, considerat de bază pentru gândirea creativă. Acest nivel indică abilitatea de a genera idei adecvate în contextul unor sarcini expresive sau de rezolvare a unor probleme cu complexitate moderată. De asemenea, acești elevi încep să demonstreze capacitatea de a crea idei sau soluții originale în contexte familiare, conform Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) în Volumul III al raportului PISA 2022.
Studiul arată că dintre acești elevi, 14% ating nivelurile 5 sau 6 de competență în gândirea creativă (performanță de top), ceea ce înseamnă că pot genera, evalua și îmbunătăți idei creative pentru sarcini diverse și complexe. Aceste sarcini includ proiectarea soluțiilor abstracte sau abordarea unor probleme științifice și sociale nefamiliare, caracterizate de diverse constrângeri.
85% dintre elevii români sunt curioși
OCDE a lansat Volumul III pentru prezentarea rezultatelor PISA 2022, care se concentrează pe evaluarea abilităților de gândire creativă ale elevilor de 15 ani.
Evaluarea oferă și informații despre abilitățile socio-emoționale ale elevilor din România.
Rezultatele arată că 85% dintre elevii români sunt curioși să afle cum funcționează lucrurile, 76% doresc să înțeleagă de ce oamenii se comportă într-un anumit fel, iar 62% finalizează sarcinile, chiar și atunci când acestea devin mai dificile decât se așteptau.
Similar altor țări/economii participante, în România, fetele au demonstrat competențe de gândire creativă mai ridicate decât băieții, cu un scor mai mare cu 2,1 puncte. Statutul socio-economic este, de asemenea, un predictor important al performanței, diferența între elevii dezavantajați și ceilalți fiind de 15,1 puncte.
Programul pentru Evaluarea Internațională a Elevilor (Programme for International Student Assessment - PISA), coordonat de OCDE, este o cercetare internațională periodică care evaluează sistemele de educație la nivel global prin testarea competențelor elevilor de 15 ani în lectură, matematică și științe.
PISA 2022 a inclus și evaluarea abilităților de gândire creativă (exprimarea în scris, exprimarea vizuală, rezolvarea problemelor sociale și științifice) ale elevilor de 15 ani. Evaluarea s-a concentrat pe capacitatea elevilor de a genera idei diverse și creative și de a evalua și îmbunătăți ideile altora pentru a obține rezultate creative.
Participarea României la PISA 2022 a fost susținută prin proiectul ROSE (Romania Secondary Education Project), cu sprijinul Guvernului României de la Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare.
Teona SOARE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau