CAS Iași a imputat aproape 1 milion de euro furnizorilor de servicii medicale
Dimensiune font:
Pe parcursul anului trecut, Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Iași a realizat 307 acțiuni de control, 277 dintre acestea vizându-i pe furnizorii de servicii medicale, pe toate tipurile de asistență medicală, în timp ce 30 au fost realizate în rândul persoanelor fizice sau juridice ai căror salariați beneficiază de concedii medicale. „În anul 2022 a fost realizat efectiv un număr de 307 acţiuni de control, din care 277 acţiuni de control la furnizorii de servicii medicale pe toate tipurile de asistenţă medicală; 30 acţiuni de control la persoanele fizice sau juridice ai căror salariaţi beneficiază de concedii medicale conform OUG nr. 158/2005, cu modificările şi completările ulterioare. Acţiunile de control efectuate la furnizorii de servicii medicale, medicamente, dispozitive medicale şi materiale sanitare se distribuie pe tipuri de acţiuni de control, astfel: 163 acţiuni de control thematic, 94 acţiuni de control operativ, 50 acţiuni de control inopinat. Urmare acţiunilor de control derulate în anul 2022 au fost imputate sume în valoare de 4.274.044,21 lei, iar sumele recuperate au fost în valoare de 3.747.014,35 lei”, au declarat reprezentanții Casei de Asigurări de Sănătate Iași.
În cursul acțiunilor de control desfășurate în domeniul de asistență medicală primară, consilierii Casei de Asigurări de Sănătate Iași au descoperit rețete prescrise cu încălcarea prevederilor legale în vigoare.
De asemenea, furnizorii au prescris medicamente fără respectarea restricțiilor din prospect/rezumatul caracteristicilor produsului. Totodată, au fost descoperite consultații consemnate în fișele medicale, ce nu conțin toate informațiile necesare care să justifice, prin simptome/investigații, eliberarea de prescripții medicale, bilete de trimitere către specialitățile clinice/paraclinice.
S-au descoperit servicii raportate la altă dată decât cea consemnată în documentele medicale primare, precum și faptul că furnizorii raportau servicii medicale acordate după data decesului asiguraților. A mai fost descoperit că nu se consemnau, în fișele de consultații medicale, datele necesare, conform prevederilor legale în vigoare, că nu se respecta programul de lucru, nici serviciile de constatare deces, raportate și neconsemnate în documentele medicale primare.
În decursul anului 2022, în rândul furnizorilor de asistență medicală primară se practica și raportarea de consultații la distanță, de tip diagnostic acut, care nu se încadrează în categoria consultațiilor pentru boli cu potențial endemoepidemic ce necesită izolare sau consultații pentru afecțiunile cronice care pot fi acordate la distanță. S-a mai sesizat nerespectarea programului de gardă din cadrul centrelor de permanență.
Pentru toate aceste nereguli descoperite s-a decis sancționarea cu avertisment scris pentru respectarea obligațiilor contractuale, recuperarea de la furnizorii care au acordat servicii medicale, sumele reprezentând contravaloarea acestor servicii în situația în care asigurații nu erau în drept și nu erau îndeplinite condițiile să beneficieze de aceste servicii la data acordării sau de diminuarea valorii minime garantate a unui punct per capita pentru nerespectarea, din motive imputabile furnizorului/medicului, a programului de lucru prevăzut în contract. Denisa PINTILIE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau