Conceptul artistului Vladlen Babcinețchi a fost desemnat câștigătorul concursului de artă. „Oda bucuriei” va fi expusă în parcul Family Market Miroslava

Oda Bucuriei_Family Market (1)

Dimensiune font:

| 25-06-2021 13:13

 Conceptul artistului Vladlen Babcinețchi a fost desemnat câștigătorul concursului de artă. „Oda bucuriei” va fi expusă în parcul Family Market Miroslava

În urma concursului de artă lansat de compania IULIUS, juriul de specialitate a analizat detaliile tehnice și conceptele, publicul și-a exprimat dorința, iar ideea câștigătoare a fost desemnată. Compania IULIUS mulțumește comunității artiștilor ieșeni pentru implicarea activă, dar și celor care au votat propunerile preferate! Viitoarea creație artistică care va înfrumuseța parcul Family Market Miroslava este „Oda bucuriei”, realizată de artistul plastic Vladlen Babcinețchi.
 
Finala concursului de artă organizat de IULIUS pentru crearea simbolului Family Market Miroslava s-a desfășurat între trei tineri artiști ieșeni – Vladlen Babcinețchi, Dan Cebotari și Emanuel Chiriac. Ideea câștigătoare a fost anunțată joi, 24 iunie 2021, într-o sesiune live pe pagina de Facebook Family Market. „Oda bucuriei”, realizată de către artistul plastic Vladlen Babcinețchi, va fi expusă în parcul Family Market Miroslava. Ideea câștigătoare este premiată cu 2.000 de euro, iar artistul va superviza realizarea și implementarea proiectului susținut de IULIUS.  
 
Mulțumesc organizatorilor, grupul IULIUS, pentru că a avut inițiativa de a colabora cu Uniunea Artiștilor Plastici din Iași și sper că proiectul va fi unul reprezentativ pentru comunitatea locală. Am studiat și celelalte lucrări finaliste și consider că a fost o decizie grea pentru juriu și public. Fiecare dintre cele trei idei pot fi realizate în spațiul public, transpuse în opere de artă”, a spus Vladlen Babcinețchi, câștigătorul concursului de artă.
 
Concursul a început pe 18 mai 2021, iar cele 11 proiecte înscrise au fost jurizate de comisia de specialitate formată din Felix Aftene, Preşedinte al Uniunii Artiştilor Plastici din România – Filiala Iaşi; Maria Bilașevschi, critic de artă; Valentina Druțu, director al Muzeului de Artă de la Palatul Culturii. Jurizarea a avut la bază criterii precum: preluarea creativă a unor elemente din cadrul brandingului și individualizarea conceptului în acord cu personalitatea comunității, inovație și originalitate, estetică, imagine profesională, cromatică rezonantă proiectului în care va fi amplasată creația, descrierea conceptului creativ, impact vizual și mesaj.
 
Acest concurs este o inițiativă bună, făcută pentru comunitate, e o alegere făcută bine din punctul nostru de vedere, al comunității artiștilor ieșeni. Toți cei 11 participanți sunt rezultate ale școlii ieșene de artă, o școală cu tradiție. E important că au reușit să își pună în acest fel amprenta asupra orașului, asupra spațiului de care comunitatea locală beneficiază. Îi felicit pe toți cei 11 participanți!”, a declarat Felix Aftene, Preşedinte al Uniunii Artiştilor Plastici din România – Filiala Iaşi.
 
Suntem o țară cu multe elemente de for public, începând cu Brâncuși și până la artiștii contemporani, și observăm în toate județele din România prezența din ce în ce mai mare a lucrărilor de artă monumentale, ceea ce este un lucru minunat și benefic, atât pentru comunitate, cât și pentru artiști. Este foarte important ca lucrarea care va domina spațiul din parcul Family Market să fie armonioasă cu ceea ce este în jurul său și să fie o lucrare contemporană”, a declarat Valentina Druțu, director al Muzeului de Artă de la Palatul Culturii.
 
Cred foarte mult în puterea lucrărilor de for public, care schimbă mentalități și apropie generațiile actuale de artă. Așa că, indiferent de locul unde este amplasată, o lucrare va vorbi prin ea însăși, iar comunitatea va beneficia de acel vibe pe care îl aduce arta contemporană. Mă bucur foarte mult că există inițiative private de acest gen. Cu toții suntem obișnuiți ca arta pe care o vedem expusă sa fie finanțată de stat, dar un partener privat care înțelege rolul artistului contemporan este important. În tandem, într-o uniune, arta și consumul creează o punte înspre și pentru un consum mai puternic de artă. Îi felicit pe cei trei finaliști și mă bucur că în acest concurs a existat diversitate de abordare a temei”, a susținut Maria Bilașevschi, critic de artă.
 
IULIUS a lansat concursul de artă din dorința de a crea valoare pe termen lung și pentru a valorifica potențialul local, în special pe cel al tinerilor. Competiția face parte din strategia de sustenabilitate a grupului IULIUS, care se centrează pe abordarea a trei piloni principali, care acoperă aspectele de mediu, investițiile în oameni și comunitate, punând un accent deosebit pe cele mai bune practici.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Rugăciunea și tehnologia, între sacru și digital
24/11/2024 13:56

* intr-un univers dominat de algoritmi si notificări, unde smartphone-urile sunt extensii ale existentei noastre, rugăciunea isi găseste un nou loc * cei care altădată căutau linistea unei biserici sau in ...

Cei mai buni clarinetiști din lume vin la Iași
24/11/2024 13:39

Timp de o săptămană, Iasul va deveni centrul unei importante competittii - Concursul International de Clarinet, ajuns la editia a VII-a, care va reuni instrumentişti clarinetisti din intreaga lume. Competit ...

Endometrioza, boala invizibilă care schimbă vieți
24/11/2024 13:37

* in Romania, una din 10 femei sufera de endometrioză, iar 50% dintre femeile diagnosticate răman infertile * desi este o afectiune foarte răspandită, nu este foarte cunoscută, iar două din trei ...

Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Primul avertisment al iernii, trecut cu bine!
22/11/2024 08:47

 Comandamentele de Iarnă au intrat in acţiune. Pe tot parcursul nopţii trecute s-a lucrat la deszăpezirea străzilor din Iaşi şi judeţ. Participanţii la trafic sunt sfătuiţi să circule cu pruden ...

Sănătatea mintală a copiilor, pusă tot mai mult în pericol
22/11/2024 08:44

* „Sunt foarte multe cazuri de ADHD, de autism, de anxietate in randul copiilor. Vorbim de depresie, de tentative suicidare. A crescut in ultimii ani numărul copiilor cu tentative suicidare… Să n ...

Apavital SA investește peste 74 milioane lei pentru reducerea pierderilor de apă
22/11/2024 07:51

  * operatorul iesean de apă-canal va externaliza, etapizat, saerviciile de proiectare si de executie a lucrărilor pentru 32 de proiecte finantate din surse proprii În perioada 2025-2029, Apa ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei