Primăria pune biciul pe asociaţiile de proprietari

default

Dimensiune font:

| 07-11-2013 06:00

Preşedinţii de asociaţii vor fi obligaţi să comunice Primăriei măsurile luate în cadrul Adunării Generale sau în Comitetului Executiv. Măsura urmează a fi stipulată inclusiv într-un ordin al ANRSC

Conform unei promisiuni făcute luna trecută, Primăria Municipiului Iaşi a pus bazele „Comitetului Operaţional privind Furnizarea Serviciului Public de Termoficare”, comitet din care fac parte reprezentanţii celor mai mari asociaţii de proprietari din Iaşi ca număr de apartamente, firmele de administrare imobile, operatorul de termoficare, firmele de repartizare a costurilor şi autoritatea locală. O primă reuniune a comitetului a avut loc ieri, scopul declarat fiind identificarea şi soluţionarea cât mai rapidă a problemelor apărute în relaţia ieşenilor cu entităţile care îi servesc, în special atunci când anumite probleme sau disfuncţionalităţi se dovedesc a fi generalizate la nivelul întregului oraş. Cea mai importantă hotărâre o constituie obligarea asociaţiilor de a transmite autorităţilor locale deciziile luate fie în cadrul Adunării Generale a Locatarilor, fie de Comitetul Executiv. „S-a ajuns la necesitatea emiterii unui ordin al ANRSC la nivel naţional, prin care hotărârile luate în cadrul asociaţiilor să fie comunicate către autorităţile publice, în vederea verificării legalităţii lor. Decizia survine ca urmare a faptului că la asociaţiile din oraş diferă modalitatea de împărţire a unor costuri. De exemplu, cheltuielile cu funcţionarea liftului. Unii împart cheluielile pe suprafaţa apartamentului, alţii pe numărul de locatari”, spune viceprimarul Mihai Chirica.
Şi „centraliştii” vor fi verificaţi
Nu sunt singurele noutăţi. Astfel, asociaţiilor de proprietari li se vor transmite înştiinţări privind necesitatea realizării în regim de urgenţă a verificării instalaţiilor interioare, în special a celor din subsol. Mai mult, administratorii vor trebui să extindă acest gen de verificare şi la locatarii care deţin centrale individuale, pentru a vederea dacă acestea îndeplinesc normele tehnice de funcţionare. „Vă dau un exemplu. Un preşedinte de asociaţie, posesor de centrală termică, pe lângă faptul că nu ştia că trebuie să-şi facă periodic revizia, nu ştia nici cine trebuie să o facă, nici unde. Am zis că dacă preşedintele nu ştie astfel de lucruri, şi cei de pe scară sunt pe lângă problemă”, a precizat Chirica.
Administratorii vor face şi muncă de pompieri
Trecând în afara regimului de termoficare, s-a transmis necesitatea înştiinţării asociaţiilor privind stabilirea unor planuri de măsuri pentru situaţii de urgenţă, în special pentru stingerea incendiilor. „În urma verificărilor s-a constat că nu există acest plan, nu există persoane împuternicite sau delegate prin decizia preşedintelui sau a Adunării Generale, nu există hidranţi, furtunuri, nu există asigurată norma cu extinctoare sau acestea nu sunt încărcate. Nu există planuri de evacuare în regim de urgenţă. Am ajuns la concluzia că trebuie să sesizăm asociaţiile asupra acestor decizii minimale, nu e neapărat o încercare de a impune o sarcină în plus”, mai spune edilul. (Tudor Damaschin)

Cifre de sezon
* 1.500 de apartamente nu au căldură pe motiv că asociaţia nu doreşte furnizarea de energie termică
* unui număr de 157 de apartamente le este furnizat agent termic de pe 4-5 noiembrie
* 48 de apartamente au probleme la instalaţiile interioare
* 5.700 de apartamente nu beneficiază de căldură din cauza debitelor foarte mari

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Comentarii

michi

Nov 07, 2013

puneti si o lege pt. cei care nu locuiesc in apartament pe perioada lunga sau macar scrieti undeva ce trebuie sa platim si ce nu....vin acasa o data pe an si nimeni nu locuieste in casa mea.cu toate astea platesc la intoarcere 300-400ron.si nu stiu pe ce.la asociatie iti da niste informatii ambigue de nu intelegi nimic....daca tot vreti sa faceti ceva faceti cu cap si ratiune...

gigel

Nov 07, 2013

o conditie care trebuie neaparat pusa la asociatiile de proproetari este aceea ca administratorul cit si presedintele sa nu aiba voia sa candideze mai mult de 2 mandate iar virsta sa fie limitata la max 65 de ani. sunt administratori si presedinti de asociatii care cred ca sunt pe viata...si sunt la virsta a treia de ceva anisori...70-80 de ani. luati masuri

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
FOTO-VIDEO: Reportaj la
02/08/2022 14:54

Într-un colţ de rai, pe ţinuturile Bucovinei, este situat varful Dadu. Pentru a ajunge la el, am ajuns pană in Iacobeni, iar de acolo am virat la dreapta pană la Carlibaba. Într-o zi de iulie, ...

Liberalii, ținta atacurilor unui deputat PSD
18/12/2019 10:54

    Deputatul social-democrat Răzvan Rotaru are o sumă de reprosuri pentru liberalii din Botosani care in urmă cu un an au votat impotriva bugetului de stat, iar acum se laudă cu alocările fina ...

Marea grijă a şoferului beat: să nu-i agite poliţistul petul cu bere
25/11/2019 18:53

 O nouă culme a impertinenţei manifestată de un conducător auto depistat la volan sub influenţă bahică a fost atinsă cu ocazia turului doi al alegerilor prezidenţiale. I.C., in varstă de 28 de an ...

„ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede”, la BNR Iaşi
22/11/2019 00:00

  * Sucursala Regională Iaşi şi Muzeul Băncii Naţionale a Romaniei au inaugurat, ieri, expoziţia „ZooMonetar - Fauna lumii pe bancnote şi monede” * proiectul este iniţiat in parteneria ...

Mecanica, marele pariu al învăţământului profesional ieşean
21/11/2019 00:00

  * domeniile cu cele mai mari solicitări din partea operatorilor economici pentru includerea in planul de şcolarizare 2019-2020 au fost cele de mecanică - 910 locuri * totodată, s-au format 5 noi cla ...

Puterea şi opoziţia din CJ se pun la aceeaşi masă, pentru a soluţiona soarta a 46 de proiecte
19/11/2019 00:00

  Consilierii judeţeni se vor intruni din nou maine, avand in dezbatere 46 de proiecte de hotărare. Printre acestea se află şi proiectul privind solicitarea de trecere din administrarea Consiliului Lo ...

Începe Postul Crăciunului
15/11/2019 11:11

      După Lăsatul Secului, petrecut ieri, in seara de Sfantul Filip, astăzi incepe Postul Crăciunului, una dintre cele patru mari perioade de ajunare randuite de Biserica Ortodoxă. Post ...

Un tânăr din Iași, beat și fără permis, nu a oprit la semnalul politistilor. Oamenii legii l-au urmarit 1km
10/11/2019 12:51

În jurul orei 01.00, in timp ce patrulau in zona Horlesti, politistii din Letcani au observat o masină cu un comportament destul de suspect in trafic. Oamenii legii au facut semn de oprire autoturismulu ...

Poliţiştii din Popricani, cei mai iscusiţi vânători de şoferi băuţi
09/11/2019 20:04

Datele statistice arată fără dubiu faptul că poliţiştii din Popricani sunt foarte dibaci in depistarea şi prinderea şoferilor ce conduc sub influenţa alcoolului. Numai in primele 10 luni din 2019, pe r ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei