Primăria pune biciul pe asociaţiile de proprietari
Dimensiune font:
Preşedinţii de asociaţii vor fi obligaţi să comunice Primăriei măsurile luate în cadrul Adunării Generale sau în Comitetului Executiv. Măsura urmează a fi stipulată inclusiv într-un ordin al ANRSC
Conform unei promisiuni făcute luna trecută, Primăria Municipiului Iaşi a pus bazele „Comitetului Operaţional privind Furnizarea Serviciului Public de Termoficare”, comitet din care fac parte reprezentanţii celor mai mari asociaţii de proprietari din Iaşi ca număr de apartamente, firmele de administrare imobile, operatorul de termoficare, firmele de repartizare a costurilor şi autoritatea locală. O primă reuniune a comitetului a avut loc ieri, scopul declarat fiind identificarea şi soluţionarea cât mai rapidă a problemelor apărute în relaţia ieşenilor cu entităţile care îi servesc, în special atunci când anumite probleme sau disfuncţionalităţi se dovedesc a fi generalizate la nivelul întregului oraş. Cea mai importantă hotărâre o constituie obligarea asociaţiilor de a transmite autorităţilor locale deciziile luate fie în cadrul Adunării Generale a Locatarilor, fie de Comitetul Executiv. „S-a ajuns la necesitatea emiterii unui ordin al ANRSC la nivel naţional, prin care hotărârile luate în cadrul asociaţiilor să fie comunicate către autorităţile publice, în vederea verificării legalităţii lor. Decizia survine ca urmare a faptului că la asociaţiile din oraş diferă modalitatea de împărţire a unor costuri. De exemplu, cheltuielile cu funcţionarea liftului. Unii împart cheluielile pe suprafaţa apartamentului, alţii pe numărul de locatari”, spune viceprimarul Mihai Chirica.
Şi „centraliştii” vor fi verificaţi
Nu sunt singurele noutăţi. Astfel, asociaţiilor de proprietari li se vor transmite înştiinţări privind necesitatea realizării în regim de urgenţă a verificării instalaţiilor interioare, în special a celor din subsol. Mai mult, administratorii vor trebui să extindă acest gen de verificare şi la locatarii care deţin centrale individuale, pentru a vederea dacă acestea îndeplinesc normele tehnice de funcţionare. „Vă dau un exemplu. Un preşedinte de asociaţie, posesor de centrală termică, pe lângă faptul că nu ştia că trebuie să-şi facă periodic revizia, nu ştia nici cine trebuie să o facă, nici unde. Am zis că dacă preşedintele nu ştie astfel de lucruri, şi cei de pe scară sunt pe lângă problemă”, a precizat Chirica.
Administratorii vor face şi muncă de pompieri
Trecând în afara regimului de termoficare, s-a transmis necesitatea înştiinţării asociaţiilor privind stabilirea unor planuri de măsuri pentru situaţii de urgenţă, în special pentru stingerea incendiilor. „În urma verificărilor s-a constat că nu există acest plan, nu există persoane împuternicite sau delegate prin decizia preşedintelui sau a Adunării Generale, nu există hidranţi, furtunuri, nu există asigurată norma cu extinctoare sau acestea nu sunt încărcate. Nu există planuri de evacuare în regim de urgenţă. Am ajuns la concluzia că trebuie să sesizăm asociaţiile asupra acestor decizii minimale, nu e neapărat o încercare de a impune o sarcină în plus”, mai spune edilul. (Tudor Damaschin)
Cifre de sezon
* 1.500 de apartamente nu au căldură pe motiv că asociaţia nu doreşte furnizarea de energie termică
* unui număr de 157 de apartamente le este furnizat agent termic de pe 4-5 noiembrie
* 48 de apartamente au probleme la instalaţiile interioare
* 5.700 de apartamente nu beneficiază de căldură din cauza debitelor foarte mari
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Comentarii
michi
Nov 07, 2013
puneti si o lege pt. cei care nu locuiesc in apartament pe perioada lunga sau macar scrieti undeva ce trebuie sa platim si ce nu....vin acasa o data pe an si nimeni nu locuieste in casa mea.cu toate astea platesc la intoarcere 300-400ron.si nu stiu pe ce.la asociatie iti da niste informatii ambigue de nu intelegi nimic....daca tot vreti sa faceti ceva faceti cu cap si ratiune...
gigel
Nov 07, 2013
o conditie care trebuie neaparat pusa la asociatiile de proproetari este aceea ca administratorul cit si presedintele sa nu aiba voia sa candideze mai mult de 2 mandate iar virsta sa fie limitata la max 65 de ani. sunt administratori si presedinti de asociatii care cred ca sunt pe viata...si sunt la virsta a treia de ceva anisori...70-80 de ani. luati masuri
Adauga comentariul tau