Undă verde pentru noul sediu al Primăriei

Dimensiune font:

| 17-11-2022 08:59

Primarul a anunţat ieri că Ministerul de Finanţe a avizat donarea clădirilor unde funcţionează Direcţia Economică * acestea vor fi demolate, iar terenul eliberat astfel încât în curtea interioară a Palatului Roznovanu să devină o piațetă publică ce va face legătura între Palatul Roznovanu și viitorul centru administrativ * forma finală a clădirii ar urma să fie decisă de un concurs între arhitecţi * Palatul Roznovanu va păstra doar activităţile Consiliului Local şi ale demnitarilor

Prin HCL 143/2018, modificată prin HCL 569/20/12.2018, s-a aprobat trecerea din domeniul public al Statului Român şi administrarea Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Iaşi în domeniul public al municipiului Iaşi şi administrarea Consiliului Local Iaşi a unui imobil, respectiv Corpul C2 (denumit generic corpul B) situat în Bulevardul Ştefan cel Mare şi Sfânt nr. 47-49, actual 11. În prezent în acest imobil îşi defăşoară activitatea Direcţia Generală Economică şi Finanţe Publice Locale Iaşi, ce face parte din structura organizatorică a Primăriei Iaşi, însă municipalitatea ieşeană intenţionează să preia integral imobilul în vederea construirea unui nou centru administrativ. Un pas important în realizarea acestui demers a fost făcut zilele trecute. „Am primit înştiinţare de la Ministerul de Finanţe că că prin Hotârâre de Guvern ne-au fost donate clădirile unde funcţionează în momentul de faţă clădirile Direcţiei Economice, pentru scopul pentru care l-am cerut: construirea unui nou sediu prin demolarea clădirilor existente şi eliberarea terenului. După obţinerea avizelor, demarăm procedura de licitaţie”, a spus primarul Mihai Chirica.

PUZ avizat

Vă reamitim faptul că aleşii locali au avizat şi PUZ-ul pentru construirea unui nou centru administrativ. Din discuții a rezultat și care este varianta agreată de plen: amenajarea clădirii doar pe amplasamentul parcării exterioare fără a se interveni în curtea interioară a Palatului Roznovanu. În schimb, gardul care împrejmuiește sediul actual, spre str. Agatha Bârsescu, ar urma să fie demolat, iar curtea interioară a Primăriei urmează să devină o piațetă publică care să facă legătura între Palatul Roznovanu și viitorul centru administrativ. În principiu, str. Bârsescu ar urma să devină, în viitor, o stradă de tip „shared-space” unde pietonii să aibă prioritate. De precizat că plenul CL a agreat doar ideea amplasamentului și nu forma pe care o va avea viitorul sediu. De altfel, unii consilieri au solicitat primarului să organizeze un concurs de soluții arhitecturale pentru a fi stabilită forma finală a imobilului. „Aş dori să fac un apel către domnul primar, ca în momentul în care vom trece la faza ulterioară să promovaţi un concurs de soluţii pentru că este vorba de o zonă de maximă importanţă. Concursul de arhitectură vă garantează soluţiile tehnice de calitate dar şi cheltuirea corectă a banului public”, a menţionat arihitectul Iulian Nicolau, preşedintele Comisiei de Urbanism a Consiliului Local Iaşi. De notat faptul că a doua variantăpresupunea construirea unei clădiri în incinta curții interioare, alături de un alt corp pe amplasamentul parcării exterioare.

Pereţi din sticlă

Indiferent ce vor decide arhitecţii, regimul propus al centrului administrativ este cu 2 niveluri în subteran şi 4 etaje, la o înălţime maximă de 25 metri (similar cu Palatul Roznovanu). „Din punct de vedere arhitectural, clădirea va fi prevăzută cu pereți cortină generoși în vederea asigurării unui grad satisfăcător de luminozitate naturală. Se va alege un tip de sticlă cu capacitate de reflexie pentru a pune în valoare clădirile învecinate tip monument. Se va utiliza pe cât posibil conceptul de birouri tip open space”, se arată în tema de proiectare. Lucian STATE

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
DNA a descins la IBCV Iași!
10/04/2025 12:27

Procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie - Serviciul teritorial Iasi efectuează cercetări intr-o cauză penală ce vizează suspiciuni privind săvarsirea unor infractiuni de coruptie, săvarsit ...

Școala ieșeană, în doliu. S-a stins unul dintre cei mai iubiți dascăli ai Iașului
10/04/2025 12:25

  Miercuri, după o viată implinită spre binele celorlalti, s-a stins unul dintre cei mai importanti dascăli ieseni ai ultimelor decenii: profesorul Dumitru Paraială. „Învătător care a c ...

 Ieșenii, abandonați de autorități, în caz de război!
10/04/2025 12:24

* 1,22%  din cele 760.774 persoane rezidente in judet ar avea asigurat un adăpost in cazul unor bombardamente, de exemplu * dacă scoatem cifrele municipiului resedintă de judet din totalul capacitătii ...

 Lucrările la Podul de peste Prut debutează cu un festival
10/04/2025 10:24

 Romania a emis Autorizatia de Construire pentru Podul de Flori peste Prut de la Ungheni, executia lucrărilor urmand a incepe pe 26 aprilie, cu un festival chiar pe santier. Pe 26 aprilie 2025, in comuna ...

Ca niciodată în ultimii ani, se fac angajări masive în comerţ
10/04/2025 10:24

Veşti bune pentru absolvenţii de facultate, au destule oportunităţi de angajare (94). Se angajează, printre altele,  asistent medical, inginer horticol, consilier juridic, ecomomist, consultant bancar ...

UAT MUNICIPIUL DOROHOI: lansarea proiectului Eficientizarea energetica a clădirilor Secție Materno Infantil și Bloc alimentar spălătorie COD SMIS: 324825
10/04/2025 09:39

 COMUNICAT DE PRESĂ Data: 10 aprilie 2025 Eficientizarea energetică a clădirilor Sectie Materno Infantil si Bloc alimentar spălătorie COD SMIS: 324825

Războiul din CNIR capătă proporții: Urtoi, acuzat de trafic de influență și santaj!
10/04/2025 07:22

După ce au reusit să-l inlăture de la conducerea Consiliului de Administratie al Companiei Nationale de Investitii Rutiere, cei din conducerea institutiei vor mai mult. Asa se face că, pe nepusă masă, Că ...

Un ritual de tundere a opt femei la Mănăstirea Moreni, din județul Vaslui, a stârnit un val de reacții contradictorii pe internet
10/04/2025 07:16

La Mănăstirea Moreni din judetul Vaslui, a avut loc o ceremonie religioasă de tunderea a opt femei, inainte de a deveni călugărite. La prima vedere, poate părea ceva medieval şi misogin. In realitate, es ...

Mii de invenții vor fi expuse în centrul Iașului
09/04/2025 17:46

Peste 600 de invenţii, proiecte de cercetare şi aplicaţii inovative din domenii diverse vor fi expuse, in perioada 8-10 mai, la Euroinvent - European Exhibition of Creativity and Innovation, unul dintre cele ...

Iașul din ilustratele vechi
09/04/2025 17:46

Înainte ca tramvaiele moderne să fasaie silentios prin oras, Iasul vibra in sunetul metalic al tramvaiului portocaliu. Mersul lui legănat si geamurile mari, pline de povesti nerostite, formau o orchestr ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei