Cum a ajuns Blue Air cea mai înjurată companie aeriană. Gaura neagră creditată cu o bancă a statului român

Dimensiune font:

| 08-09-2022 09:28

 Istoricul companiei Blue Air ne demonstrează că suspendarea zborurilor în urma blocării companiei nu este întâmplătoare.

Încă dinaintea arestării fondatorului companiei, Nelu Iordache, Blue Air a fost un vehicul financiar pasat între persoane care au avut tot timpul alte interese decât cele ale clienților companiei aeriene.

Disprețul față de pasageri se vede și din faptul că pe site-ul Blue Air nu există niciun anunț despre situația actuală.

Toți cei care s-au perindat ca acționari prin Blue Air sunt conectați între ei și nu au urmărit decât să scape de datorii.

Totul s-a petrecut sub ochii îngăduitori a-i autorităților române care au și sprijinit compania cu credite.

 

Regele asfaltului

 

În anul 2004, omul de afaceri Nelu Iordache înființa firma Fly-High Transport Aerian SRL.

În scurt timp, firma este redenumită Blue Air – Transport Aerian SRL, iar în componența firmei intră, alături de Iordache, Gheorghe Răcaru și societatea comercială Romstrade SRL.

Gheorghe Răcaru, care toată viața a lucrat în domeniul aviației, a fost director al Blue Air, creierul companiei low-cost și cel care a pus pe picioare întreaga afacere. Anul trecut, Răcaru a fost numit administrator al companiei Air Oradea, deținută de autoritățile bihorene.

 

Gheorghe Racaru

 

Gheorghe Răcaru 

Romstrade SRL este firma care i-a adus lui Nelu Iordache, pe lângă multe milioane de euro, supranumele de „regele asfaltului” și câțiva ani de pușcărie.

Înființată în 1994 de Nelu Iordache cu denumirea inițială de Trans – Iordache SRL, Romstrade ajunsese să încheie, într-un singur an, contracte de un miliard de euro cu statul român.

În anul 2008, Blue Air devine cea mai importantă companie low-cost cu capital românesc, iar în 2010 depășește chiar Tarom la numărul de pasageri transportați.

Apoi, afacerile Romstrade încep să scârțâie și să tragă în jos și compania aeriană.

În anul 2012, Nelu Iordache a anunțat că firma sa, Romstrade, va construi un aeroport internațional privat, care ar fi trebuit finalizat în 2014 și va costa circa 200 milioane de euro.

Dar, Nelu Iordache nu mai apucă să se apuce de treabă pentru că, în același an, a fost arestat sub acuzația de deturnare de fonduri și spălare de bani. Nelu Iordache afla pe 10 iunie decizia definitiva in al doilea dosar de calibru. Avocat: "O a doua pedeapsa il va zdrobi!"

 

Nelu Iordache

Iordache a fost acuzat că a deturnat 25 de milioane de lei din banii destinați pentru construirea autostrăzii Nădlac-Arad. Contractul a fost derulat prin firma Romstrade SRL, iar pentru eludarea fondurilor, Iordache a folosit mai multe firme printre care și Blue Air.

Anul trecut, Iordache a fost condamnat în acest dosar la 11 ani și 9 luni de închisoare. Apoi, tot anul trecut, Tribunalul Bucureşti l-a mai condamnat pe Nelu Iordache la o pedeapsă de 12 ani şi jumătate de închisoare pentru o evaziune fiscală de aproape 2 milioane de euro şi delapidarea companiei aeriene Blue Air Transport Aerian SA (devenită Bata Sky Imobiliare SA).

 

Prima vânzare

 

Revenind la Blue Air, în 2013, la un an după ce acționarul majoritar Nelu Iordache a fost trimis în judecată, iar firma sa Romstrade SRL intrase în insolvență, compania aeriană low cost este scoasă la vânzare. Pentru șase milioane lei și preluarea datoriilor, compania Airline Management Solutions devine noul proprietar al brandului Blue Air, know-how-ul și platforma de vânzare, nu si activele companiei.

Airline Management Solution fusese înființată cu doar o lună înaintea tranzacției de patru cetățeni români, doi dintre fiind chiar piloți la Blue Air.

Astfel ia naștere firma Blue Air Airline Management Solution SA (fosta Airline Management Solution) fondată de Luciana Păunescu, Marius Mihai Puiu, Tudor Zamfir Constantinescu și Teodor Cristian Rada (ambii piloți în cadrul Blue Air).

În 2018 numele companiei este schimbat în Blue Air Aviation SA, iar Păunescu și Constantinescu își vând părțile către firma belgiană Maxi Travel SPRL (firma de turism a Blue Air la care lucra și Păunescu) reprezentată de către Năstase Iulian Bogdan, personaj asupra căruia vom reveni.

După o lună de zile, Marius Mihai Puiu și Teodor Cristian Rada răscumpără părțile deținute de firma belgiană și devin acționari cu părți egale. Teodor Cristian Rada

 

În martie 2019, Rada vinde 10% către compania germană ZEITFRACHT LUFTFAHRT HOLDING GMBH (cu numele schimbat în GERMAN AIRWAYS GMBH).

Apoi, în firmă apare ca acționar, pe lângă Mihai Cătălin Rada, firma Airline Invest SA (fondată în 2017 de frații Rada Mihai Cătălin și Teodor Cristian ) și radiază mai multe puncte de lucru.

În aprilie 2020 Blue Air obține un credit important de la banca de stat Eximbank, în valoare de 30.300.000 lei, garantat de Rada și de firma sa Airline Invest, desi se știa situația dificilă a companiei.

Garanția extinsă a constat într-un teren intravilan, pe care se afla o pădure, situat în Bucureşti, şos. Bucureşti-Ploieşti nr. 97A, în suprafaţă de 94.479 mp și aflat în proprietatea Blue Air Investiții SRL, firmă deținută atunci de Blue Air Aviation.

După un an, acționarul unic al Blue Air Investiții devine Teodor Cristian Rada care îi schimbă denumirea în North Gate Prime real estate SRL. Iar după exact un an, Teodor Cristian Rada fondează firma de transporturi aeriene de pasageri Hello Jet SRL, practic o concurență pentru firma Blue Air, deținută tot de el.

Hello Jet își începe activitatea chiar cu aeronave închiriate de la Blue Air ca apoi, în luna octombrie, Rada să își cesioneaze părțile din noua companie aeriană către firma Airline Invest SA, deținută tot de el, și care este acționară și la Blue Air.

 

Avocatul

 

În luna iulie a acestui an, Airline Invest își cesionează părțile către Rams Center SRL care devine astfel proprietarul Hello Jet, firmă administrată de Tudor Zamfir Constantinescu, fost acționar al Blue Air.

Rams Center a fost înființată în anul 2017 sub denumirea de Rams Business Park Industrial Management SRL de Sergiu Ioan Emil Ioanovici (audiat de DNA în dosarul ICA – Dan Voiculescu) și Iulian Bogdan Năstase (trimis în judecată acum vreo zece ani într-un dosar privind terenurile Aeroportului Băneasa, dosar în care apărea și Miron Mitrea, fostul ministru al Transporturilor), cunoscuți dezvoltatori imobiliari.

Năstase nu a fost la primul contact cu această afacere el reprezentând și firma belgiană Maxi Travel SPRL care, la un moment dat, a fost acționar la Blue Air și a fost avocatul Blue Air.

Iar în perioada 12-25 noiembrie 2021 Rams Center SRL a făcut parte din Consiliile de Administrație ale Airline Invest SA și Blue Air Aviation SA.

În septembrie anul trecut, Năstase își cedează părțile din Rams Center către prietenul și partenerul său Daniel Pârlici, dezvoltator imobiliar din Galați.

 

Declarațiile

 

Interesant este că Blue Air anunţa în luna iunie că nu se aşteaptă la „noi reprogramări sau anulări ale unor zboruri în următoarele luni, cu excepţia celor survenite ca urmare a unor notificări de la aeroporturi sau legate de siguranţa zborurilor” încurajând astfel clienții că cumpere bilete la Blue Air.

Declarațiile acestea au apărut după ce Blue Air intrase în procedura de concordat, adică i-au fost amânate datoriile și a primit permisiunea de a-și continua activitatea deși era insolvabilă.

Iar Blue Air a promis în schimb restructurări pentru a asigura o bună funcționare în viitor.

În același timp, Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor declara că din 30 aprilie 2021 până pe 15 iunie 2022 Blue Air a anulat peste 11.200 de zboruri pentru care erau făcute aproape 180.000 de rezervări şi se plătiseră peste 66,5 milioane de lei.

ANPC a amendat compania cu două milioane de euro și a obligat-o să returneze clienţilor banii în maximum zece zile pentru toate zborurile anulate.

 

Horia Constantinescu

 

Horia Constantinescu președintele ANPC

La toate acestea s-a adăugat blocarea conturilor de către Ministerul Mediului pentru că Blue Air nu și-a plătit taxele de poluare. Poprire ridicată ieri în urma eșalonării datoriei pe taxa de mediu.

 

Țapul ispășitor

 

Pentru situația actuală, conducerea Blue Air l-a acuză pe președintele ANPC, Horia Constantinescu, care declarase public că Blue Air și-ar pregăti ieșirea din piață, după ce a acumulat datorii uriașe și are de despăgubit sute de mii de clienți.

Acest zvon a mai avut la bază și faptul că proprietarul Blue Air, Teodor Cristian a fondat anul trecut o nouă companie aeriană și anume Hello Jet.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
Camera auto sună proprietarul dacă mașina e lovită sau vandalizată în parcare
09/04/2025 19:54

În Romania, inregistrările realizate cu camerele de bord sunt acceptate oficial ca probe video atat de către politie, cat si de către companiile de asigurări in cazul dosarelor de daună RCA si CASCO. ...

Dacia pregătește un nou model electric, complet modificat: ”Va fi o surpriză!”. Când va fi lansat
08/04/2025 12:09

 Dacia continuă transformarea incepută in urmă cu cativa ani, iar noile planuri anuntate de CEO-ul mărcii, Denis le Vot, aduc vesti importante pentru fanii brandului romanesc. Într-un interviu ac ...

Ce trebuie să faci când Poliția aprinde girofarul în spatele tău!
04/04/2025 14:58

Dacă in oglinda retrovizoare vezi că o masină de Politie se apropie cu girofarurile aprinse, este momentul să fii extrem de atent. Fie că este vorba de o interventie urgentă, o urmărire sau pur si simplu ...

Noi reglementări în Codul Rutier 2025! Amenzi pentru șoferi dacă pasagerii nu respectă regulile de siguranță
02/04/2025 16:34

Începand cu 2025, Codul Rutier aduce noi reglementări importante pentru soferi si pasageri, cu scopul de a imbunătăti siguranta pe drumurile publice. Una dintre cele mai importante modificări vizează ...

Stadiul lucrărilor pe Autostrada Moldovei. Ce se întâmplă pe fiecare lot și când ar putea fi gata A7
31/03/2025 22:44

 Din punctul de vedere al investitiilor in infrastructura rutieră, regiunea Moldovei a fost mult timp neglijată, aspect care a provocat in societate diverse actiuni civice. Astfel, politicul a fost presa ...

Decizie a Comisiei Europene: Toți românii, obligați să-și schimbe permisul de conducere. Scade la 17 ani vârsta legală pentru condus
31/03/2025 13:40

Comisia Europeană a adoptat o serie de măsuri menite să modernizeze regulile privind permisele de conducere in intreaga Uniune Europeană. Astfel, pană la data de 19 ianuarie 2033 toate permisele din Europa ...

Lege pentru șoferii cu permis Categoria B: O nouă limită s-a impus
29/03/2025 20:13

Începand cu 2025, modificările aduse Codului Rutier aduc clarificări importante pentru soferii care doresc să tracteze o remorcă usoară cu permisul de Categoria B, fără a fi necesară obtinerea unu ...

S-a pus în mișcare Drumul Expres care va înlocui 'drumul morții': Va lega 2 mari orașe ale României
28/03/2025 19:58

    Drumul Expres Bacău-Piatra Neamţ are o lungime de 51 kilometri şi va asigura condiţii moderne de transport intre cele două municipii, reducerea traficului greu şi de tranzit in i ...

Reprezentanții Registrului Auto Român (RAR) au publicat o listă cu principalele defecțiuni care pot duce la respingerea unui vehicul la inspecție
26/03/2025 20:12

Inspectia Tehnică Periodică (ITP) nu ar trebui să fie momentul in care descoperiti problemele masinii, ci doar o confirmare oficială că vehiculul este in stare bună de functionare. Proprietarii de autotur ...

Românii care au luat amendă de la poliție pot scăpa fără să plătească
26/03/2025 13:30

Romanii care au luat amendă la politie pot scăpa fără să plătească niciun leu, asa cum un sofer de taxi din Alba Iulia a făcut. Soferul fusese sanctionat de Politia Locală cu suma de 2.000 de lei pentr ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei