Fermierii, tot mai activi pe internet
Dimensiune font:
33% din populaţia din mediul rural folosea în 2012 reţeaua informatică, procent în creştere cu o treime faţă anul precedent * tot mai multe românce au început să utilizeze acest sistem informaţional * în timp ce numărul consumatorilor de internet creşte, viteza pentru acest serviciu scade la nivelul României
Internetul se impune ca cel mai important canal de comunicare chiar şi în România. Numărul persoanelor mature şi al celor din mediul rural au înregistrat cele mai mari rate de creştere a utilizării acestei reţele în România, în ultimii doi ani. Potrivit unui studiu, GfK România, unul din cele mai importante institute de cercetare din ţară, cea mai mare creştere a utilizării reţelei de comunicare s-a înregistrat în rândul persoanelor cu vârste între 35 şi 44 de ani, ajungând la 62%, cu 15% mai mult faţă de 2010.
O creştere semnificativă, de aproximativ 8%, se remarcă şi pentru intervalul de vârstă 45-54 ani. Aproximativ 83% dintre persoanele cu vârsta între 15-24 ani folosesc internetul şi 71% dintre cei între 25 şi 34 ani. Mediul rural se remarcă printr-o creştere de 11% în 2012 faţă de 2010, ajungând la 33% din populaţia din afara centrelor urbane. În ceea ce priveşte oraşele din România, 61% dintre locuitorii acestui mediu au utilizat internetul în 2012, în creştere cu 6,7% faţă de 2010.
Tot mai multe femei au început să utilizeze acest mijloc de comunicare în ultimii doi ani. „În 2012, aproximativ 50% dintre bărbaţi şi puţin peste 47% dintre femei foloseau internetul. Numărul bărbaţilor a crescut cu 7,7% comparativ cu 2010, iar cel al femeilor cu 9,3%“, se arată în studiul GfK.
„Companiile îşi regândesc businessul“
Atunci când se referă la educaţie, studiul arată ca 89% dintre persoanele cu studii superioare şi 52% dintre cele cu studii medii folosesc frecvent reţeaua informatică.
„Apariţia gadgeturilor, expansiunea furnizorilor de internet, deschiderea consumatorilor care înainte erau reticenţi faţă de acest mediu de comunicare sunt doar câţiva factori care susţin creşterea accelerată a utilizării internetului. Internauţii deja nu mai reprezintă un target de nişă. Multe companii îşi regândesc businessul, construind strategii de abordare a consumatorului digital“, a spus Traian Nastase, online project manager GfK Romania. Potrivit acestuia, la studiu au răspuns în ultimii doi ani în jur de 40.000 de persoane. Lunar au fost chestionaţi 1.500-1.700 de oameni.
În timp ce numărul utilizatorilor de internet din ţară este în continuă creştere, viteza acestui serviciu este în scădere. România este una dintre ţările aflate în top în ceea ce priveşte viteza la internet. Se afla pe locul 5 în lume cu o viteză medie de 37,4 MB/sec, la finele lui 2012. Dintre primele 10 ţări, România este singura care a înregistrat o scădere a vitezei de internet fata de trimestrul anterior. (Alina Stan)
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau